(Optimalizováno pro černobílé monitory)

8. 4. 2013

Povelikonoční

Ptáčci si začínají po ránu prozpěvovat, ledy se měnit na bláto a v kamenictví se objevovat zákazníci.


Hledáme kamenný obal na urnu, nápis na něj mám už nachystaný. Jen najít ten správný materiál, barvou a strukturou, pestrý, jen mírně zaprášený výběr ve skladu na zemi vedle police se zamluvenými věcmi a věcmi čekajícími na uložení do či ke hrobu. Čekávají tam takto tiše i urny ještě v porodních obalech z krematoria. Dneska zatím jen jedna. Skorošéfová tím směrem mávne rukou.
"To je paní Volánková."
"Dobrý den."

Naši zákazníci jsou pozůstalí, majitelé kuchyní a krbů ve výstavbě, rekonstruktéři nemovitostí, jiní menší kameníci, taky pokrývači, truhláři, krbaři, hrobaři...
Jeden z nedaleka se zastavil na kus řeči u desky, kterou  chystám na sekání, povídá o synovi - máme je stejně staré - pak zazvoní telefon. Jeho manželka. Volají si často, i po letech téměř něžná láska mezi nimi, nikdy o ní nemluví jinak než hezky...
"Cože? Kdože? Margaret Thatcherová? Hmmm, tak tu pohřbívat nebudu..."

Kolega Pepa se těší na hřbitov. Že konečně taky vypadnou z firmy ven, mimo dohled šéfa.
"To je pro nás, ten soklík? Co tam bude, Buď vůl tvůj?"

Ne, v tomhle společenství to nejde. Já si to s tím bohem musím prostě srovnat nějak jinak...

12 komentářů:

  1. Diga diga do.
    www.youtube.com/watch?v=Z5XJs9x1COA

    OdpovědětVymazat
  2. A já už že za snějakej spam...
    No to by mi tak scházelo, aby se mi nebožtíci ve skladu budili. Bych dostala vyahazov, že kazím šéfovi kšefty. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Takový probuzený je přece dobrý kšeft. Má dva pohřby :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Úplně si to představuju, hlínu, kameny, jaro.

    A proč zrovna "srovnat" s bohem? Mě by to slovo nenapadlo.

    OdpovědětVymazat
  5. V sobě. Ne že bych si to chtěla porovnávatu něj. :-)
    A nebo na něj definitivně rezignovat. Nejlíp se na světě mají ti, co v něj nemají potřebu věřit. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. "Kolega Pepa se těší na hřbitov."

    já mám hřitov(i s kamenictvím) hned pár metrů za fabrikou.
    A kousek dál protialkoholní léčebnu a psychiatrii.
    Takže těžká volba,kam si mám vlastně těšit:-)

    OdpovědětVymazat
  7. taky se těším a vůbec nevím na co :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Pracuju jak blázen, aby mě tolik neděsilo, že se na nic netěším.

    OdpovědětVymazat
  9. Těš se, až se sejdem. Já ti ukážu :-))

    Ale kalíšek ti neukážu. Právě jsem ho musela chudáka vyhodit. Reportáž jsem dala do komentáře u sebe.

    Jestli mi chceš doporučit jiný typ kalíšku, ten měkčí, tak do toho. Je ten měkčí dobrej?

    OdpovědětVymazat
  10. Měkčí není lepší. Jen by se ti asi líp vyndával. Ale podle mě je lepší tužší. Líp se otvírá uvnitř i líp drží v podtlaku.
    Já si našla svou Melunu Classic, ta mi vyhovuje. Ale kdyby byla u nás n trhu i ta ještě tužší Meluna Sport, asi bych ji taky zkusila.

    Můžeš zkusit kompromis - Lunette. Je prý měkčí než Mooncup, ale tužší než ty soft kalíšky, prý příjemná na nošení i zacházení.
    Ale drahá jako prasátko. :-(

    OdpovědětVymazat
  11. Mooncup stál taky dost,šest set. Dárek, co jsem si dala k vánocům, abych ušetřila za všechny ostatní menstruační pomůcky už navždy :-)

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.