(Optimalizováno pro černobílé monitory)

11. 2. 2012

11.2.2012

Sám sebe člověk dohání.
Včera jsem napsala k jedné čísi fotce, že bych ji chtěla jako film. Kameru, která přibližuje tvář...

V šest ráno jsem se probudila, jako do práce, a nemusela. Potmě, z tepla bytu, z pohodlí nové postele. Užívám si to teď, nemusení, nemyslení... necítění... nebolení... už... Vracení se do spaní...

A pak jsem seděla v otevřené poloholé místnosti s řadami židlí kolem stěn, v čekárně, samí mladí tam čekali, papíry v rukou, tichý hovor občas, učili se, ale byli v pohodě. My jsem tak v pohodě nebývali.

Jeden muž nebyl tak mladý. Mladší než já, starší než ostatní. Měl sportovní plátěnou bundu a vousy, takovou tu bundu, co se zdá ošoupaná a omšelá, ale ve skutečnosti stojí hříšný peníze za to zdání. A vousy jsou té pracné nedbalosti obdoba.

Nevím, jak jsme dali řeč. Jestli jsem oslovila já jeho, nebo on mě, ale asi já jeho, to bývá častěji. A říkal mi, že to nevadí, že už mám dvě děti. Že on má taky a taky studuje na denním, že tady záleží jen na talentu a na chtění...

Jak taky jinak, na filmové režii.

Dívala jsem se do jeho papírů ke zkoušce. Byla to nějaká rámcová jednosemestrová zkouška zaměřená na práci se slovy. Měl tam spoustu slov a měl k nim doplňovat jiná, paralely, synonyma, vymýšlet k nim variace, hrát si s nimi...

Šlo mi to snadno.

Sevřel mě ukrutný chtíč. Chtíč tam studovat.

Šlo by mi to.

Měla jsem to jít studovat už tehdy, kdysi, napoprvní, ne přírodovědu. Jak jsem na té přírodovědě dřela, abych ji zvládla... A děti už mám velký, starší už to nějak zvládne se uživit sám, mladšímu by pomohl jeho tatínek, už by to šlo, mně stačí k životu málo, vyprdnu se na shánění a kupování vlastního bytu na dluh, nastěhuju se kamkoli k rodičům do jednoho pokoje, jíst ani skoro nemusím, nějak to utáhnu ze sociálky a nějakých brigád... Jsem stará, ale tolik zas ne, abych ještě nemohla jít na denní studium, na pár let, a začít znova, tomu fousáčovi je jednačtyřicet, to není až takovej rozdíl, a konečně budu dělat to, co jsem doopravdy chtěla, ale na co neměla kdysi odvahu, k čemu jsem se narodila, zas budu chodit do školy, dychtivě poslouchat a vnímat všecko, co se kolem mě děje, nasávat do sebe, dávat ze sebe, vrhat se dopředu... Žít na plný obrátky, sálat a žhnout a těšit se...

A pak jsem ležela v posteli, kočka vedle mě vrněla a říkala, že i když mám oči zavřený, tak že ona ví, že už jsem vzhůru, že ji neošidím.

A cítila jsem tu horečnou nadšenou krásnou touhu jít zas studovat, na fakultu čehokoli, co jsem si kdy přála, režie, scénáristiky...

A cítila jsem krutý smutek, že už to nikdy, nikdy nebude pravda.

Protože jsem cítila taky to, jak mě bolí ruce z práce v minulém týdnu, jak se mi i po dlouhém spaní pořád ještě chce spát, jak se bojím, i lidí, jak se mi nechce nikomu nic nutit, nikoho o ničem přesvědčovat, s nikým o nic bojovat, jak váhám a couvám před jakoukoli námahou navíc, jak jsem pořád, pořád unavená, jak už nemám a nikdy nebudu mít tu sílu, co kdysi. Sílu na horoucnost, jíž je potřeba, aby mohl člověk začínat život...

Jsem stará.

A nejsem dravá.

I když mi to vprostřed toho minulého týdne řekla moje o deset let mladší kolegyně a skoro šéfová v práci, která se mnou už pár let bojuje proto, že má ze mě strach, strach z toho, že ji připravím o místo, přestože k tomu strachu nemá důvod... (Jen občas poslouchá pomluvy a vemluvy jazyků, které by neměla.) Prý jsem dravá, prý jí to říkali.

Nejsem.

Nikdy jsem nebyla.

Jsem jen příliš impulsívní, zbrklá, vykolejitelná, bránící se ztečí proti tomu, čeho se (taky) bojím...

A bojím se kde čeho.

I tehdy, když se psaly přihlášky na vysokou a já si nakonec nenapsala nic z toho, o čem jsem snila a o čem mi tvrdili, že bych na to měla, jsem se bála. Strašně jsem se bála. Ne že na to nebudu mít vědomostmi, nadáním, tím, co jsem schopná ze sebe uvnitř dostat na papír. Ale že na to nebudu mít sílu.

Že jednou mi ty síly dojdou, že už nebudu moct, že se vysaju, sama sebe, a skončím, a dál už nebude nic, nic nebudu umět, nebudu mít nic zevnitř sebe, ztratím pevnou zem pod nohama, jakoukoli jistotu, víru v sebe, smysl života...

A proto jsem napsala přihlášku úplně jinam. Tam, kde jsem mohla něčím být, i když se úplně změním.

(Ne na přírodovědu. Kde se vzala v tom snu přírodověda? Jen jako pravý opak umění?)

A když teď ležím v posteli zabitá směsí žáru chtění, smutku nemohoucnosti, vzpomínek a vědomí sama sebe, začínám rozumět všem těm umělcům, co tryskali nápady a díly a genialitou a jeli a jeli - a najednou skončili. Sami, vlastní rukou, nebo náhlou, naprosto nečekanou nemocí, naprostým vyčerpáním... K častému naprostému nepochopení těch okolo, v jejichž očích nebyl důvod.

Možná už tehdy, když se psaly ty přihlášky a tatínek mi měl za zlé, že se podceňuju a nevěřím si a nejdu za svým snem, možná už tehdy jsem věděla víc než on a všichni okolo, i když jsem to nevěděla slovy. Možná jsme už tehdy, v tom strachu z ostatních lidí a z toho, že mězi ně, ty dravé, doopravdy dravé, nepatřím, tušila, že by se mi právě tohle mohlo stát, s mým limitem sil neúměrným limitu cítění, cítila jsem, že jít za snem může být ta nejdražší cestovka ze všech možných...

A pak jsem z té postele vstala, nalila vrnící kočce mlíko, šla zatopit dole pod bytečkem, umyla koupelnu a záchod, uvařila oběd. A napsala článek o tom, jak je člověku smutno, když dohoní sám sebe. A jak tichý klidný ten smutek je, když člověk ví, že každé rozloučení je v pořádku, protože musí být.

I rozloučení se sny.

42 komentářů:

  1. Je to moc hezký a nedá se k tomu vůbec nic říct, tak já nic nebudu říkat teda:o)

    OdpovědětVymazat
  2. Já tomu nějak nerozumím, stejně jako nerozumím tý kočce v posteli. Studium nějakýho oboru nemůže být v mý přízemně neoduševnělý nadutosti účelem, nýbrž pouze prostředkem. :-? Já vím, ono se říká, že \"i cesta může být cíl\" a docela to snad i chápu. Jenom tyhlencty nenaplněný touhy mě naposledy potrápily někdy v pubertě. :p

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám takovýhle texty, co se jen tak přelévají myšlenky ráda. Takže dobrý. Puberty se nezříkám ani v seriózním věku, s dovolením.

    OdpovědětVymazat
  4. Já už jsem se vzpamatovala:o)
    Můj sen je mít v TV pořad,jako má Debie Travisová, možná by to ani nemuselo být v TV, tedy ani pořad:o)), ale v tom případě bych musela mít strášně moc peněz, abych mohla provádět krásné přestavby domů, aby měli lidi radost:o)

    OdpovědětVymazat
  5. Teo, nic si z toho nedělej, já zas nerozumím, proč má někdo tak urputnou potřebu sdělovat, čemu všemu nerozumí.
    Jedině že bys ještě mohl zkusit víc energie věnovat čtení a míň snaze z toho neporozumění ukroutit výsměch.
    Třeba bys pak i v tom textu našel, že pláčeš na blbým hrobě.

    Mod., můj sen je... To nemůžu napsat. Zkoušela jasem třikrát, ale nejde to, byla bych za vulgární. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. No počkej, to já mám taky i vulgární sny:o))

    OdpovědětVymazat
  7. Á, Rulisa kromě focení i píše!
    A má kočku.

    Nojo, já takový \"humanitně\" zaměřený studijní typ šla na tu přírodovědu ... ve chvíli, kdy se mi vkrádalo, že nejsem dost dravá, na žurnalistiku a pod. Ale vyslovit to jsem tehdy ještě nemohla.
    Občas se mi vloudí nějaké pochyby, jestli jsem neměla studovat něco jinýho (protože v tom oboru už nejsem) - a vždycky uzavřu, že ne, že to byla kvalitní katedra a dala mi to, co má člověk dokázat během studia.
    A ubírat se můžu, kam chci, a pustit se do něčeho nového taky. Když budu trošilililinku ne dravá, ale odvážná.

    Mě zaujaly ty pochyby o silách, že dojdou. To by mě naopak nikdy nenapadlo, že bych na něco neměla síly. No ... mladický entuziasmus, asi. Však uvidíme!

    A co, ru, podnikneš něco? Ne denní studium, ale něco ten sen podnítí, nebo ne?

    OdpovědětVymazat
  8. [5] Věř mi, že bych dokázal napsat valentýnskej komentář, ze kterýho by srdéčko zaplesalo dojetím... ale nebylo by to poctivý a taky by mi to nikdo moc nevěřil. Asi mám tu zparchantělou jízlivost a sarkasmus tak zadřený pod kůží, že je z toho vždycky nakonec nějaký to chucpe. Tak sorry, lepší už to asi nebude...

    OdpovědětVymazat
  9. Ježíš, a co zas s valentýnem? :o)
    O sexu tam přeci nikde nepíšu, dokonce ani v tom komentu nakonec ne. :-))

    OdpovědětVymazat
  10. No... asi takhle: ta valentýnskost je od jistýho věku symbolem pokrytectví. A kolikrát z některejch komentářů jenom odkapává takovej růžovej srdíčkovej sliz, že se až jeden Chucper vyděsí, jestli ona ta láska a pravda nakonec nezvítězej nad lží a nenávistí. A bude definitivně po srandě. ;)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak proč nepranýřuješ ty komentáře místo článku? :-)

    Já nevím. Mně se nechce dohadovat se s tebou o tomhle. Prdla jsem sem po dlouhé době článek, co se mi konečně zas jednou chtělo napsat, spíš jako test, jestli jsem vůbec schopná napsat něco pro normální lidi. Že někteří budou reagovat mimo, je normální. Vždycky se najdou ti, co to myslí dobře a mají pocit, že musejí autora utěšit v tom slzavým údolí. Ale přijde mi docela krutý, že mezi prvními, kdo po skoro roce a půl něco u mě zaregistrují, je chorobný uvaděč na míru jeho pravou a posměch postaví na absenci/přítomnosti něčeho, co v tom článku nenanšel/našel akorát on, nejspíš proto, že se mu do jeho schématu prostě hodí tvrdit, že to tam není/je...

    Přiznávám, že na mě trochu silná káva do začátku. Skoro od žida. Když někam vložím fotku, taky předpokládám, že se nebude líbit všem. Ale docela dost mi vadí vysvětlovat těm, co nejsou na stejné vlně, co na fotce je a co tam není a proč co tam je. Jednak to tím tu fotku rozbije, i ostatním, co to pak čtou, druhak je stoprocent jisté, že ti, kterým se to budu snažit sebevíc vysvětlit, stejně nic nepochopí, protože to prostě není o rozumu, ale o cítění a vnímání jistých spojení, náznaků, kombinací obrazů nebo slov... A to se sice vysvětlit možná dá, při dostatečném rozpitvání a zničení předlohy, ale implikovat do pocitu ne. Komu nezabrní bez vysvětlení, nebude brnět ani kdybych ho ožrala sedmiletou whiskou a ošukala na sedm poloh na sedmi místech jeho bytu. Stejně tak jako těm, co z toho zabrnění ucítí jen potřebu utěšit, nemá smysl vysvětlovat, že útěchy netřeba. Že o to nešlo.

    Tedy, platí to v určitém stylu fotek a v určitém stylu psaní, samozřemě, odborný šlánek o vysokotlaké chromatografii při analýze potravin nebo na návod na Telskačovo šlapací kolo jaksi musejí mít jen jeden význam bez brnění, logicky.

    A nebo s určitou babou.

    Kudla, proč jsou chlapi schopní pochopit, že jednomu se víc líbí nějaký ženský a jinýmu jiný, a to uvádět na míru pravou nemají potřebu? Ale když jde o fotky, obrazy nebo texty jsou z nich hned normovači nejsvětější, s pocitem, jak to těm nánám nandali, když jim to ukázali z té správné strany... (?)

    No nic, jdu dělat něco do práce, ať je na ten skutečnej sen... :-)

    OdpovědětVymazat
  12. No nic... tax mi to nandala. Tohle jsem pochopil hned. Se lepším, ne? :p

    OdpovědětVymazat
  13. šmdajrá,hned jsem začla po sobě kontrolovat, jestli můj komentář nebyl moc útěšlivej :-))

    OdpovědětVymazat
  14. Je to jako pohlazení, po tak dlouhé době článek. Poetickej, chytrej a rozeznívající struny v mé duši. Dokonce ani v komentářích se nic nezměnilo, pořád staří rejpálci repaj a ty se necháš pořád stejně krásně vytočit :-)Já osobně ti děkuju, je to prima, žes napsala i když o tématu, které není veselé a bohužel až příliš pravdivě přítomné. Stárneme a nikdy to nebude lepší, můžeme se tvářit jako že se nás to netýká, ale to je tak jediné, co s tím můžeme dělat - a nemyslím, že je to to pravé ořechové. Takže já za sebe děkuju.

    OdpovědětVymazat
  15. Teo, ser na to. :-))
    (Netřeba mi valentýna, fakt. :-)

    Reny, áááno, protože spolehlivě vytočitelná, taky důvod, proč na některý působí dravě, ve skutečnosti úplná sr...
    (Ale ten zub jsem tenkrát tomu osmákovi fakt vyrazila.:-)

    OdpovědětVymazat
  16. Lišti, neboj. Vždyť ty víš... Ty a Aninka.

    Kočku jsem nakonec zdědila, když se letos na podzim ochladilo. Nechtěli mi ji dát, napřed, najust, ale když starší kluk nastoupil do školy v Brně a neměl se o ni kdo starat a sousedi jim měli za zlý naříkající kočku v chalupě nebo u chalupy, tak naznali, že když jsem si ji kdysi zachránila, tak že za ni mám zodpovědnost.
    A z vesnické kočky je bytová, to bys koukala. :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Jééé Ru, to je fajn, i já děkuju a připojuji se k tomu co napsal-a reny.
    Ale..ještě moment..

    OdpovědětVymazat
  18. Ru, tak jsem zajásala, uvěřila, že je někdo, kdo si troufne uskutečnit svůj sen..až do ***A cítila jsem krutý smutek, že už to nikdy, nikdy nebude pravda.***
    A pak posmutněla,že je to škoda. Jasně, že bys na to měla, jak technicky, a hlavně i cit pro to jak..snad by to i šlo.. Proč ne, já vím, že píšeš proč, ale nebyla bys jediná.
    Víš, ženská po 40ti už není sice žádný vábítko u většiny, jako dvacítka, ale není stará!!!
    Bývalo to tak, NENÍ. Koukni k hančí..zdá se ti to blbý v jejich letech ? Pro mě je to obdivuhodný, Něco chce a jde si za tím, přes spoustu zdr, potíží, se kterými by mnohý už seděl pěkně v klidu, a vůbec o nic se raději nepokoušel. Je super, když se v lidech nastřádá ta odvaha, a pokud to ještě jde, žijí co chtějí naplno.
    Ale to každá snad zjistíme, jak jsme ještě byly mladé, když už je nám o dost víc..a zas si uvědomíme v 50ti to ještě
    šlo :)),
    Tak napíšu CHÁPU, protože ty musíš vědět co lze jen snít a co i udělat. A já taky nikoho nepřesvědčuju, on KAŽDÝ NEJLÍP VÍ, co a jak pak
    v reálu..
    Co jsem kdysi chtěla já a nešla si za tím, ač měla jsem zabojovat, už opravdu pozbylo významu a rozloučení bzlo definitivní i když jsem byla ještě dost mladá a šlo by to.
    Jen pomoc chyběla a taky motaly se do toho výčitky vůči dětem. Jednalo se o tři roky..Jen tím, že mě potřebovaly a já se bála, že na ně moc toho nezbude..zas tak nelituju. Můj problém. Ale tehdy být v tvé situaci asi bych zabojovala. pÍšu ASI, ale co já vím..;)

    Teo, jsi chucper a i tak tě beru..
    Vím, že nemusíš naše všeliký pindy, ok. Ale že zrovna u Ru.. myslím, žes nemusel..
    Nevěřím, že jsi ve skutečnosti až tak úplně a vždy chucper..nebo ses vyjímečně netrefil..

    OdpovědětVymazat
  19. Nekaž mu imidž, Aninko. :-))

    Nemůžu. Nemám tu sílu. Už. Nemám tu dravost, vůli. Nikdy, ani dřív. A už ani nechci. Nebylo by mi v té roli dobře.

    V určitým okamžiku života se nějak rozhodneš a zamíříš a jdeš někudy. A to, co bys vložila do něčeho, vložíš do něčeho jinýho. Nenávratně. Jde toho stihnout spoustu a učit se celej život a někam jít celej život, to jo. Ale žít dva životy v jednom nejde.

    Jen občas tě to... dohoní... :-)
    Aniž chceš.

    OdpovědětVymazat
  20. (No tak ten film nenatočím, stane se něco?;-)

    OdpovědětVymazat
  21. Nevim, jestli jeste budu umet psat komentare.
    Po takove dobe clanek. Ja jsem ho nasel uz v sobotu, ale az ted po nekolika pokusech stihl docist. Vis, jak dlouho mi vsecko trva :-)
    Zajimave tema. Jsem mel to stesti, ze u me obor, ke kteremu me tahla vasen byl zaroven vyhodny, kdyz jsem byl rybizek.
    Ted v postrybizkovskem obdobi, kdyz mam vlastne vsechno, co jsem kdysi chtel, uz to neni ono. Casy se zmenily. Takze by bylo zahodno zmeny, ale sily se nedostavaji. A kam taky jit, ze. V americkych knizkach vzdycky v tehle situaci hrdina zdrhne na jih do Mexika, jenze co tady? Do Rakouska nebo do Madarska? :-)
    (ale s tim filmem ti muzu pomoct. Tu starou kameru na 8mm film z pozustalosti, co jsem onehda nabizel, jeste mam :-))

    OdpovědětVymazat
  22. Žádný Rakousko. Jih Itálie :-)
    Tam se to bude točit!

    OdpovědětVymazat
  23. ad 20, Ru, nestane se vůbec nic, ale když se fous nabízí ber tu kameru :))
    Njn. fousek..:))
    Nebo jsou programy , určitě víš, kde si můžeš zkusit udělat fim i s hudbou, Zdarma k stažení. Jednou jsem zkusila vnuka od těhotenství mámy po jeho porod z fotek a dá se na to koukat a pokud to vydrží budou mít památku :)

    OdpovědětVymazat
  24. To ne, já snila o týmové práci, o vedení štábu, o proměně svojí představy do hotového díla skrze koordinaci mnoha jiných lidí a profesí. :-) Supr scínář (nejspíš můj) supr kamera, supr muzika, supr střih...
    A chyběli by mi herci. Dobří herci, žádní hezounci coby patetičtí recitátoři textu. Jo na herce, na ty já byla dycky pes. :-))

    Ale tu průkazku z absolvování promítačskýho kurzu mám taky skovanou furt. :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Ru, jo tááák..přímo o vedení štábu..:))).
    Tak scénář by měl být rozhodně tvůj.

    OdpovědětVymazat
  26. Ruli, občas tě to dohoní... Do ničeho se nechce...Mě to dohonilo a drželo 4 roky...smutek, bolest, nic nechtění...pád na dno. A teď, po těch 4-řech létech...ouuuuuuuuu...let vzhůru...a stojí to za to..To přijde. Jen to chce ten čas...Žiju ty nejkrásnější dny ve svém životě...a jsem starší, než Ty. Píšu Ti jenom proto, že když jsem zažívala to hrozné, ty jsi byla poblíž...jako pohlazení...a já ani nevím, jak jsem se k tobě dostala...ale to už také neřeším. Už vím, že potkáváme ve svém životě lidi, které potkat máme...a je zajímavé, že i když je neznáme, tak mohou hodně zasáhnout a popostrčit nás v naší mozaice života...tedy, pro mě jsi byla jedním z nich... tak vydrž... ono to přijde...neb já jsem to zažívala tak nějak podobně, jak o tom píšeš Ty...

    OdpovědětVymazat
  27. dobry, fakt dobry clanek. ctivý a napinavy. ty jsi Ru fakt skvela spisovatelka.

    jsem stara. pro me je tento vek tak trochu jako nové zrozeni. vse je jinak. jinak cítím. uplně jinak se to pocituje nez jsem si to predstavovala pred 30 lety. a pitom vse je presne takove jake jsem to videla jako divka. kdy jsem si rikala, to uz budu stara...budu jako v rakvi, zbytecná. a ted kdyz to tak je, tak to vnimam jak bych to rekla.. . vnimam to velice svěže a mladě. Příjemně a intenzivně.
    Věk který prožívám je věkem proher. Prohrávám na každém kroku. Jsem odsouvaná stranou. stojím v pozadí. Z práce mě vyrazili pro absolutní pasivitu. Umím si vychutnat kávu... mlčet. dívat se. jít. cítit. žít. čekat. ustoupit. neumím (a nechci) se někam cpát, dokazovat jak jsem dobrá, snažit se, soutěžit, někoho odstrkovat, chlubit se, ukazovat co umím a mám...
    nic z toho již dlouho nedělám. ne že bych si řekla, teď to dělat nebudu, ale jakoby se pred mnou otevřel jiny nový svět. najednou jsem si uvedomila ze me to vlastne nikdy nebavilo, to cpaní se nekam. a v tomto novém jiném světě není místo pro to co bylo dřív. Necpu se a prohrávám. tím jak jsem přípláclá k zemi najednou potkám to co jsem dřív nepotkala. a je to dobré. Líbí se mi to. Zvenčí to třeba vypadá pro jiné úplně jinak. poznám to na tech soucitných oblicejích. něco jako stará bába blázní, ta dopadla:o)) takže jsem ráda za nesplněné sny... nepotřebuju je .
    ráda se Ru s tebou setkam. mam ted spustu casu. pro sebe.

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj Ruliso, tvůj článek mě docela překvapil - celou dobu na mě působíš téměř opačným dojmem. Určitě ne jako málo dravá, ale když to píše \"člověk, který tě zná nejlíp\", tak to musím částečně přijmout :-) Stání opodál, byť v koutě, je často výsada fotografů a filmařů, kteří chtějí zachytit dění - například jsem dlouho nevěděl, jak vypadal můj děda, ale zato mám v krabici spoustu rodinných 8mm kotoučů z jeho období :-)
    Schopnost \"pozbývání\" se věkem obvykle tříbí, ale jednoduchý to není nikdy a spoustu lidí to míjí celý život, často jsou pak nasraní. Je dobrý, že tomu tak u tebe není - snad to pomůže i u těch snů. Přesto mám ale pocit, že nejde vyloženě o rozloučení s nimi v případě, kdy jsou nahrazeny jinými.

    OdpovědětVymazat
  29. Dík všem třem. Každý máte kus pravdy. :-)

    Radko, předposlední odstavec, \"nic z toho již dlouho nedělám...\" atd. Přesně.
    Jen to nevnímám jako věk proher.
    Ale jako věk, kdy jsem se konečně uklidnila. Zbavila toho nepochopitelnýho nutkání furt někam letět a furt o něco s někým bojovat. Všem něco dokazovat.
    Jen je mi trochu... smutno, občas. :-)

    Ozvu se. Čeká mě teď ještě kolotoč trápení s maminkou, kvůli její operaci. Pak uvidím.

    OdpovědětVymazat
  30. Ozvi se prosím. KOnecne budu mit cas na vse co mi utikalo pod rukama.

    To o tom veku proher jsem cetla vcer od nejakeho zpeváka Cohena. Moc semi to libilo. Ze v jeho veku a s jeho hlasem musi zpivat o tom co proziva aby mu uverili. o prohrach :o)) a me doslo ze jo. ze abych si sama uverila tak ty veci potrebuji nazvat jménem které jim nálezi. ze mládi je vekem výher nad gravitací a behem stárnutí zacinaji zákony gravitace opet platit.

    OdpovědětVymazat
  31. teda nejen nad gravitaci. proste vek výher, budování, rozpínání, růstu směrem vzhůru a vpřed

    starnutí je ztišení, zastavení, stažení zpet, návrat

    OdpovědětVymazat
  32. Neměla jsem pocit, že by moje mládí bylo věkem výher... :o)

    OdpovědětVymazat
  33. nazvu to jinak, růstu. TA vyhra je růst. to sjem mysella jako symbol. symbolicky. jakoze neco se tlaci ven ...TAkove to nafukování a rozpínání. a ted se to zase vraci zpet.
    takze citim ten rozdíl :o)) ze je to ted jinaci.

    OdpovědětVymazat
  34. článek jsem nečetl,ani diskusi.
    Ale v podstatě s tím souhlasím.
    A teď si to jdu přečíst,aby mi to přešlo.

    OdpovědětVymazat
  35. Článek přečten.
    Nepřešlo.
    Diskusi asi vynechám,hádám že tě tam všichni poženou vytvářet nějakou svoji novou identitu a srát na tu,kterou máš.

    OdpovědětVymazat
  36. Ne že bych tomu s tím přecházením rozuměla,(chřipka? menopauza?), ale i tak dík za zastávku.
    Identita je takový pěkný slovo, to tu svýho času pořád řešila jedna vrátivší se z Austrálie. Pro mě je podstata blogerské identity, že když něco napíšu, uleví se mi. Zbavím se toho, pošlu to dál. :-)

    OdpovědětVymazat
  37. \"přecházení a nepřecházení\"není odcházení a znamená nepřijetí souhlasu.Viz 34,35
    Já když s něčím souhlasím,vždycky se z toho dřív či později vyklube velkej problém.
    K souhlasu se jeden musí pracně propracovat,
    Tentokrát to naštěstí obsahovalo jen přečtení článku.

    OdpovědětVymazat
  38. Bodejť, na chlapy je to moc složitě duchamorný. :-)

    OdpovědětVymazat
  39. 37. kdyz nic nemás, nic se ti nestane :o)

    OdpovědětVymazat
  40. jak se vede ty vrativší z Australie?

    OdpovědětVymazat
  41. Kdoví. Já ne a neva mi to. :-)

    OdpovědětVymazat
  42. z ty 36 jsem odvodila ze jsi na ni nekde narazila (zvedavost :o))

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.