(Optimalizováno pro černobílé monitory)

19. 11. 2006

Nevydržím...

...až na svoje. Copak to jde vydržet? I když jsem tohle nefotila... Zatracená chřipka...

Ale když už ležím já, nemusí kvůli tomu ležet i ta krásná hračka (ne, není to zrcadlovka:-). Tak se holt z prvního focení naostro těšili jiní a já jsem se aspoň potom vrhla do prohlížení, úprav a zkoušení, s jakýmže zázrakem mám vlastně tu čest...






Třeba jak moc se dá jít do výřezu. (Hodně. Luštím záhadu, proč se mi dokonce výřezy zdají být "na oko" ostřejší než celý fotky.)

Za pomoci netu a manuálu se potýkám se změtí technických informací, parametrů a dat, o nichž jsem ve společnosti analogové zrcadlovky neměla ani tušení. I zádrhelů, o nichž jsem neměla tušení. Detailů, o nichž jsem...

Tohle taky ještě není celá fotka:





Na celé fotce je celý auto, celej kůň a od kotníků nahoru celej chlap. A ten to kazí, tak vám sem tu fotku nedám. :-)

Dobrou noc, jdu snít o správných časech, clonách a způsobech ostření pro stejně ostrý fotky koní taky při pohybu...

44 komentářů:

  1. brzké uzdravení přeju, musí to být hrozný, já byl zas naštvaný, že jsem k němu přišel večer a v noci se blbě fotí, no a kdo má čekat do rána, že jo! :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Ruliso, přeji také brzké uzdravení. A fotky se mně líbí, asi se mně líbí víc ta druhá fotka, ale ony detaily mají mnoho co do sebe, takže vlastně nevím. Koně jsou krásný!!!

    OdpovědětVymazat
  3. No nedalo mi to, tak jsem se honem podíval, čím teď budeš fotit. Zrcadlovka to si sice není, ale dost se jí blíží. Mám podobnej, až na to ruční zoomovaní :-( A spousta serepetiček okolo, který se někdy pohybujou až v řádu zbytečností. Seznamování se s novým foťákem při přechodu z analogu na digitál je vždycky takový malý dobrodružství; tak trochu jako plavba v neznámých mořích :-)

    OdpovědětVymazat
  4. kornel: Jo, asi jako přejít z ultralightu na proudovou stíhačku. :-))

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ta prvni se mi libi hodne!

    OdpovědětVymazat
  6. Roj: Nejrychleji to zjistíš, když se sám podíváš do Exifu. Snímek byl pořízen 18.11. ve 12.52, clonou... etc.

    OdpovědětVymazat
  7. A za typicky podzimní mlhy... :-)

    Radko: Mně taky, i když by se na ní dalo ještě ledacos v PC upravit. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Jen takový fotolamí dotaz: Ten exif je možný nějak vidět i přímo na netu, nebo se ten obrázek - jako to dělám já - musí dycky napřed uložit v počítači a pak teprv se to z něj dá vyčíst?

    OdpovědětVymazat
  9. Ru, nevím; dělám to jako ty. Ale pokud nechceš exif na webu uvádět, můžeš ho z snímku snadno odstranit.

    OdpovědětVymazat
  10. Ne, to je mi jedno. Jen jak se věci učím za pochodu a občas v opačným pořadí, než by se patřilo, tak taky občas po dlooouhé době zjistím, že něco dělám zbytečně složitě. :-) Tak jsem chtěla vědět, jestli i tohle není ten případ. :-)
    Jinak - asi už jsem vypátrala, proč ty celý fotky se zdají být neostřejší než výřezy - že to souvisí s rozlišením jejich a na monitoru (cca ikskrát menším). S výřezem se už monitor srovná.

    OdpovědětVymazat
  11. No ono se říká, že ty fotky pro web mají bejt ostřejší :-) Ale je to hlavně o těch programech pro základní úpravy. Pro mě právě tohle byla hotová španělská vesnice. Teď pro takový to hromadný zpracování používám dva: Picas2 a Zoner Media Explorer 6. Samo, že profíci nad tímhle ohrnou nos, ale pokud máš v těch fotkách bordel (můj případ), tak Picasa je naprosto ideálně, protože umí při každým startu aktualizovat náhledy fotek v tvým PC. A pohodlně se v ní pracuje i s výřezama. Se ví, že určitě existujou mnohem lepší programy :-))

    OdpovědětVymazat
  12. Kornele, nemluvila jsmem o fotkách pro web, ale fotkách, co stáhneš z foťáku do PC.:o) Že vypadaj v celkovým náhledu jako by míň ostře, ale když s nima začneš pracovat a dělat z nich výřezy (nebo je prostě jen zvětšovat vstříc reálné velikosti), tak jsou ostrý až kam.

    To vím už zdřívávějc, když jsem si ještě skenovala ty kinofilmový, že i když jsem si je naskenovala na vysoký rozlišení (třeba 1200), tak tisk byl nic moc, podstatně lepší to bylo na rozlišení menší, 720, optimálně 300, a asi to taky bylo tím, že tiskárna zvládala jen to rozlišení menší, neumím si to jinak vysvětlit.
    Roj by mohl umět. :-)

    Jinak na úpravu fotek už delší čas používám PhotoFiltre a bohatě mi stačí. (Zatím stačil.:-) Ty dva tvoje programy, jestli jsou nějak speciálně pro web a hromadný úpravy, tak tomu moc nerozumím, nikdy jsem nezkoušela.

    OdpovědětVymazat
  13. No jo, pustil jsem se na tenklej led :-) Myslel jsem kontrast, ne rotlišení. Oba ty programy jsou pro takový to normální použití - rychlé a pohodlné úpravy výřezu, jasu, barev etc. Jde to v ní celkem pohodlně předpřipravit a pak podle potřeby dokončit v něčem složitějším (na to pak používám Gimp). S tou picasou se fakt dělá dobře, a je i počeštěná. Blíže viz:
    http://picasa.google.com/
    Nemusíš hned stahovat, stačí, když se koukneš, co tam o ní píšou :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Četla jsem o ní u Roje. :-)
    Gimp jsme taky měla tu čest zkoušet, ale dík, už nechci. :-)
    Zonner Callisto - dobrý, ale za peníze.
    PhotoFilter - free a na úpravu je toho tam dost. Dělala jsem v něm i celý školení na grafiku (ach jo, tyhlety povinný učitelský školení... O fintách, co bych doopravdy potřebovala třeba teď vědět, jsem se tam nedozvěděla nic moc), i úkoly, co jsme měli dělat v jiných programech s tím, že jsou na to lepší. :-)
    Zkus i ty - najdeš přes vyhledávač, už si nepamatuju, odkud jsem to kdysi stahovala. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. P.S. Pro web a tisk o jeden stupínek většinou přikontrasťuju. Ale taky ne vždycky.

    OdpovědětVymazat
  16. Zoner 6 je snad už dneska zadarmo. O PhotoFilter jsem kdysi taky zavadil, ale pak jsem rovnou přešel na ten Gimp. Jo je složitej, až nepřátelskej, ale zvládá vrstvy, takže na ty příležitostný, složitější úpravy už u něj zůstanu :-)

    OdpovědětVymazat
  17. No, já ho mám na cédéčku, z toho školení, ale vrstvy jsem zatím nikdy nepotřebovala (i na tom školení jsem na ně zadaný úkol, pravda primitivní, našmelila bez nich, jak píšu výše:), tak ho tam ještě nechám.
    Do Picasy se mi zatím taky nechce, takhle podle popisu má stejný funkce i soft od foťáku.
    Spíš až někdy, až zvládnu zacházení s foťákem, láká mě zpracování v RAWu. Ale to mám ještě daleko. :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Roji, abych dostála tvému požadavku nenutit uživatelky přemýšlet, vložila jsem do článku odkaz. :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Ty fotky jsou zajímavý,
    No, líbí se mi víc ta první, ale nějak mi tam chybí ta hlava koně a hlavně oči.
    Tot názor čumila...co o tom skoro nic neví...

    OdpovědětVymazat
  20. Jo, Ani, bylo by to za so něčem jiným, kdyby vedle toho okýnka mohlo být oko! :o)
    Jenže holt tu hlavu měl strčenou takhle a fotka je pro mě fotka, a ne koláž, takže mám smůlu, musím se s pokojit s nozdrama. :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Jinak, černobílou variantu té dolní fotky mám samozřejmě taky, ale chtěla jsem potěšit i oko zastánců barviček, tak jsem sem strčila barvičkovou. :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Ru, asi tak, já jenom čumím , do čeho se tu pouštite s focením...Dobry no...
    Hlavně, že můj otec byl poměrně známý a vyhledávaný fotograf.Tenkrát samozřejmě je černobílý fotky.
    Já má docela dobrej digitální fotak, asi rok.Ale fotím si spíš tak pro sebe a dětičky samozřejmě.Nic moc na odiv, ale znáčknu, bud co potřebuji, nebo, když se mi něco zdá něčím zvláštní a přitom jakoby jen tak obyčejný.
    Ale mám moc ráda fotky z nichž něco vyzařuje.

    OdpovědětVymazat
  23. oko20, 21: a přitom to bylo tak jednoduché. Stačilo dát pod kola toho auta tvárnice ...

    OdpovědětVymazat
  24. Černobílý fotky jsou stejně nejhezčí. :-) Nejfotkovatější. :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Fousku, tebe zabít.. :-)))

    OdpovědětVymazat
  26. Fousku, jo, tobě se to řekne..
    Každej nemůže bejt hned chytrolín :)))

    OdpovědětVymazat
  27. Ad 25- jo, Ru, i pro mě.

    OdpovědětVymazat
  28. Koho zajímají fotky, může kouknout na tuhle stránku:
    http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=25&rp=&gal=cam&galcam=0
    Tam si může vybrat třeba fotky ze svýho typu foťáku pro porovnání), nebo z jiných, a prohlížet, prohlížet...
    Já prohlížím už několik dní. Postupně. Ne že by byly všechny ty (polo)amatérský fotky superbezchybičky. Ale je jich tam hodně skvělých. A tak čím dál víc docházím k názoru, že se sice můžou lidi přít o parametry těch kterých značek foťáků, o rozlišení, o míru šumu a o všechny možný i nemožný vymoženosti, ale že... - No, koukněte sami. A je jedno, jestli si rozkliknete zrcadlovky nebo kterejkoli kompakt aspoň střední třídy.
    Pokud člověk nemá ten vysloveně nejlacinější šunt, tak focení je holt hlavně a především o něčem úplně jiným než o foťáku samým.

    OdpovědětVymazat
  29. Ru, tak to každopádně...

    OdpovědětVymazat
  30. No, a eště jsem chvilku brouzdala tady:
    http://galerie.fotografovani.cz/showgallery.php?cat=507&password=
    a šlavysloveně po fotkách koní, v pohybu. A zjistila, že nejen záběrem (některý hrůza hrůzoucí), ale i technicky to fotí mizerně stejně často majitelé kompaktů, jako zrcadlovek. Velmi dobře to tam umí jeden majitel zrcadlovky EOS 20D (jestli si dobře pamatuju, už jsem to smazala), slušně jeden majitel Panasonica FZ7 a dost slušně jeden s Fuji S7000. (Oba poslední typy jsou kompakty).
    Přestávám se bát, zvládnu to taky. :-))

    OdpovědětVymazat
  31. No tak do tý pověstný třetice si dovolím připojit link ještě na jednu fotogalerii:
    http://www.fstop.cz/
    Už ani nevím, čím mě kdysi zaujala, ale ještě stále ji mám uloženou v záložkách :-)

    OdpovědětVymazat
  32. Myslím, že to nejdůležitější máš už osahané z analogu. Záběr v pohybu. To ostatní bude jen dolaďování.

    OdpovědětVymazat
  33. Ta srovnávací stránka podle fotoaparátů, to je něco! Díky za tip, chtěl jsem jít spát před hodinou :o) a sposlední větou (z29) souhlasím do puntíku...

    OdpovědětVymazat
  34. a ještě: \"Tvůj model čeká na premiéru!\" :o)

    OdpovědětVymazat
  35. Kornel: Ta galerie se mi zdá až moc vyzumělkovaná. Fotky pěkný, ale už jen nepřehlednost toho náhledu mi namáhá oči.

    Jirka*: Já věděla, že tebe určitě potěším. :-)))
    Jo, čeká... Ale zálusk si nedělám. Na to ještě nemám. :-)

    OdpovědětVymazat
  36. Souhlas. Ta galerie má hrozně špatný ovládání - je třeba se proklikat až na seznam autorů a teprve pak se to dá procházet.

    OdpovědětVymazat
  37. Já taky nevydržím a musím se pochlubit cizím peřím (odkaz vedle jména) :o)

    OdpovědětVymazat
  38. No dyk jsem ti to psala, že nemáš proč bulet! :-))
    To, že je pětitisícovka tak dobrá, mimo jiné rozhodlo jít do její sestřičky se stejným čipem. :-)
    9500 tak dobrá (prý) není. I když má zdánlivě všeho víc. (Nebo právě proto?)

    OdpovědětVymazat
  39. Ách jo, čertovský strojek, kdybys ho neměla, určitě by tu přibylo pár článků...

    OdpovědětVymazat
  40. Ne, Ghoste, nepřibylo, upřímně - nafotila jsem s ním od víkendu akorát pár fotek při jeho předvádění kolegovi v práci, jinak nemám čas ani sílu. Jsem ráda, že zvládám jakžtakž odučit a přežít cestu domů autem.
    Omlouvám se, psát se bude, až se bude zase ve formě a bude se zvládat to, co se musí. :-)

    OdpovědětVymazat
  41. Přinejmenším dobrá zpráva, že jsi ze sebe ten nejhorší díl nemoci setřásla, když zvládáš odučit. Hezky se zregeneruj, budu se těšit :-)

    OdpovědětVymazat
  42. Ru, chybíš, ale naštěstí vím, žes neumřela :)

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.