(Optimalizováno pro černobílé monitory)

18. 8. 2006

To mi byl čert...

Psychická předjízdní příprava. Tedy, když se nás sejde odpoledne na maštali víc, sedíme u kafe, probíráme plány operační, krátkodobé i na pětiletku, papíry na vyřízení, na zahození i na oběšení se - a drbem.

Neprozřetelně jsem před časem odkývala, že jo, že se naše ženská koňskoturistická trojice zúčastní hromadného srazu jezdců kdesi ve městě opodál. Teď, když je termín za rohem, se mi to rozleželo a zkouším couvat.

"Heleď, ale mně se tam moc nechce. Takový ty masový akce... Víš, že ani Huberty nemám ráda, kvůli tomu chaosu při ježdění v houfu..."

"Ale ne, žádný ježdění v houfu!" Chlácholí mě Aďka, nejnadšenější aktivizátorka hrozící akce. "Akorát se tam všichni sjedem, objedem kolem dokola náměstí, uděláme atrakci turistům, pak pudem do hospody, posedíme, pokecáme a pak zas pojedem domů."

Kolísám nad kafem, no, objet náměstí snad psychicky prostojím i v houfu, když je tam v tom pak ta hospoda... Kruciš, Aďka taky ví, jak mě namotivovat...

"No tak jo." Ukonejšeně si cucnu kafe.

"Akorát jsem ti zapomněla říct, že se jede v maskách..."

"V čem???"

Aďka se chechtá, jak mi to kafe zaskočilo.

"No v maskách. Holky z P. prý jedou za Červenou Karkulku a za vílu Amálku. No a já jsem si říkala, že my bysme mohly za westernovou rodinku."

Když vezmu v úvahu, že Aďka má vlasy do půlky zad a její dcérka na poníkovi bude ve westernové rodince nepochybně za dítě, vcelku jednoznačně mi vychází, kdo z nás tří bab by měl být za tatínka.

Chvilku smlouvám, že na to nemáme šatstvo ani westernová sedla. ("Já pro nás dvě šaty mám, speciálně na výlety do Šiklova mlýna a na kántrybály. Klobouk ti půjčím. A sedla se schovají pod sukněma." - Pod jakýma sukněma schovám sedlo já... A poslední svou kostkovanou košili mám oblepenou maltou, jak jsme dělaly omítky ve stáji. Eště bych si mohla tak leda půjčit kapslovku od synátora...)

"To se mi nezdá. Víš kolik jich tam bude ve westernovým..." Začínám se chytat, auvajs auvajs... "Když masku, tak by to chtělo něco pořádnýho..."

Další chvilku tiše cucáme kafe obě, ba i šéfka, ač se těchhle našich eskapád neúčastní, dumá nad něčím pořádným. Originálním, speciálním, perfektním... Pro tři baby, případně pro dvě plus jednu zakrslou.

"Dlouhej, širokej a ..." Mám okno, jak to patří správně. Ale ony mi porozumí... "Krátkozrakej."

"Za širokýho bych mohla jet leda tak já," praví šéfka ponuře, "A za krátkozrakýho všechny."

"Tak tři...tři..." Dumám, dumám, co ještě je v pohádkách na tři. "Prostě něco tři."

"Tři houbičky." Navrhuje Aďka.

"Joo, to je super!"

"Žejo, mohly bysme nasávat..."

A zase jsme tam, kde obvykle. Tyhlety motivace... Ach jo...

Nicméně houbičky by předpokládaly výrobu kloboučků, jež by nemusely přežít trnitou cestu na sraz.
Zavrhujem.

(Prý leda bysme se my tři tak tři dny svorně nemyly a jely za hadovky smrdutý...)

"Tak tři trestanci," koukám na Aďčino pruhovaný tričko.

"Nemáme kalhoty. A nedáme dohromady stejný pruhy."

Zavrhujem.

"Tak tři turci. Ti nemusejí být pruhovaní, stačí bílí a turban..."

"Ty umíš vázat turban?"

Už ani ten na špagátě...

"Hm, to je pravda. A taky by nám chyběly šavle..."

"Tak ty si pořídíme nejsnáz. Nejpozdějc cestou domů."

A zase jsme tam... Ach jo...
Copak se v takhle smýšlejícím spolku dá vymyslet něco rozumnýho? :-(((


No, nakonec jsme něco vymyslely. Ale ještě furt mi to leží v hlavě. Ještě furt je čas to změnit, kéž by tak byl nějakej jinej tip... Protože jestli nevymyslím něco jinýho, pořádnýho, originálního, na počasí nezávislýho a na výrobu jednoduchýho, zkrátka po všech stránkách perfektního, nezbyde mi, než začít shánět červenej klobouk a fousy. :-(

20 komentářů:

  1. a co známá erotická pohádka \"Chytrá horákyně\" ? ... tam ale zas není místo pro tři postavy ...

    OdpovědětVymazat
  2. No, taky mě napadlo, jako kostým ideální, ale právě... A navíc, jak předělat koně na koloběžku... :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja bych se prevlikla za carodejnici a bylo by.

    OdpovědětVymazat
  4. anebo za vlak - největší kůň by byl lokomotiva a další dva vagóny :-)))

    OdpovědětVymazat
  5. čarodějnice neprošly, už ani nevím proč.:-)
    A vlak - největší koně jsou dva skoro stejně velký, tak by mohl být leda dvoulokomotivovej s tendrem. :-)))

    OdpovědětVymazat
  6. košile olepená maltou - na divokém západě taky někdy pracovali, tak určitě neměli košile čisté ...

    OdpovědětVymazat
  7. Nejdřívě mě samozřejmě napadla Lady Godiva a její doprovod, ale pak mi to přišlo trochu hloupý a moc laciný. Ale třeba byste mohly jet za lesní pany - pěkně naboso a asi bez sedel, bílý řízy, na hlavě věnce z kytek + nějaký další přírodní atributy - tak napůl pohanský slovanský bohyně...

    OdpovědětVymazat
  8. 7: lady Godiva - laciný je ten kostým, tedy finančně ... :-)))
    jestli hloupý nevím, ale pěkný by to být mohlo ...

    OdpovědětVymazat
  9. Taky jsem nad tím mudroval - říkám si - těmhle děvčatům v hrudích bije zlatý srdce, tak by mohly jít za Tři zlaté vlasy děda Vševěda - jenže jak tuhle asociaci vnutit přihlížejícím? Asi těžko :-)
    A tak to jediné, co mne napadlo - že křidélka z papundeklu a něco bílého od hlavy k patě by jen všem umožnilo konečně pochopit, že jste prostě andílci :-)))

    OdpovědětVymazat
  10. ... \"nebeská jízda\" či tak nějak zvolal Martin Kabát v Hrátkách s čertem. A tak mi přišlo, že i když se říká \"kdyby čert na koze jezdil\" - proč by nemohl být na koni? Jenže to určitě už někoho napadlo. Ovšem kdyby zcela mimořádně v tuhle nepříhodnou dobu přijeli čert, anděl i Mikuláš - to by určitě mělo úspěch :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Ten čert, Mikuláš a Anděl by nebyly marný už z jednoho prostýhop důvodu: Na ty bysme masky sehnaly půjčit lehko. :-)
    Ale Lady Godiva, lesní panny, naboso a bez sedel... Dvacet kiláků tam a dvacet zpátky... Ufff... To by byly lesní panny i s vlčí smečkou... :-)))

    OdpovědětVymazat
  12. anebo by ještě šlo dát koňům na hlavu papírový kornout a natřít je na stříbrno - tím by z nich byli bájní jednorožci ...

    OdpovědětVymazat
  13. Šlo by to, kdybyste ještě zaangažovaly nějakýho Tomana s doprovodným vozidlem (pokud teda nemusíte jet celou cestu na ostro).
    No, spíš jsem sázel na to, že se ozveš na tu slovansky pohanskou polobohyni. Ale jak je vidět, mám o rekreačním ježdění příliš zkreslenou představu :-)))

    OdpovědětVymazat
  14. Stran představ si tedy Fousek s Kornelem podají ruce a dostanou pardon od snyrušivé zátěže technických detailů. :-)))
    Toman s autem nebude, jednak nám každej naprdí, vyplácat celej den kvůli maškarám, když na maštali je hromada práce, a jednak - balady je třeba prožít do posledního tragického detailu, tak žádný švindlování. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Ru-mě by se fakt líbily ty víly, nebo 3 sudičky a koš s panenkou,to je tak co mě napadlo z těch snáze proveditelných.A pak ta westernová rodinka, ale tu jste zamítly a co normální westernový holky.

    OdpovědětVymazat
  16. S košíkem by se fakt blbě jelo, ony jsou potřeba dost často obě ruce. I když tři sudičky-přadleny mě taky napadly, jedna s velkým pyskem, jedna s velkým palcem... Akorát si nejsem jistá, jak postižená byla ta třetí. Noha?
    Ale všechny návrhy si sepíšu, a až se sejdem my zaangažovaný zase zítra, tak je předložím k probrání.

    OdpovědětVymazat
  17. Noha by byla viditelná,ale já znám i sudičky bez anomálií.tak nevím.A koš a panenka by se mozná sehnali na místě-někde..

    OdpovědětVymazat
  18. Když ty sudičky nikdy nebyly zrovna osoby, co by mě v pohádkách zaujaly, to takovej Kostěj Nesmrtelnej... :-)))

    OdpovědětVymazat
  19. No,měla tedy nezaujaly ani v běžném životě.To se fakt moc nepředaly, tak at jdou k čertu.

    OdpovědětVymazat
  20. Tak trochu jsem čekal článek - co jste si vybraly a jaký to mělo úspěch :-)

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.