(Optimalizováno pro černobílé monitory)

23. 2. 2007

Jednou budu mít...

Čas od času to na mě přijde. DB, OB, NB, OV... 1+1, 2+kk...Čas od času si procházím nabídky. Ceny. Počítám. Porovnávám. Odhaduju vývoj. Možnosti. Současný i budoucí. Až někdy... Prohlížím víc či míň nicneříkající fotky. Představuju si. Maluju si. Těším se. Bojím se. A zas víc těším...

Je jedno, jestli to někdy bude, nebo nebude, nebo bude úplně jinak.

Je hezký, jak je to teď. To, co by mohlo být už teď. To, co se jednou, až někdy, neztratí, jen přidá a zaroste do toho, co skutečně bude.

Představovat si, rozmýšlet, promýšlet a vážit, ustupovat z představ a zas jiný připouštět. Smiřovat se s nimi. S vědomím, že až někdy, tak to bude stejně všechno jinak. Ale co kdyby... Ta možnost... Na každou možnost být připraven... Protože být připraven je skoro jako mít...

Třebas jen na vteřinu. Na vteřinu, na dotek. Ale mít... Cokoli. Všechno. Tenhle byt, tamten...

Obvykle, skoro vždycky mi v životě stačil dotek všeho-čehokoli, abych pak už dál vyšla s pragmatickým málem.

Jen vědět, jak to zavoní... A že to třeba nakonec vůbec nepotřebuju...

Třeba to i s tím bytem jednou, až někdy, bude úplně jinak. Třeba vlastně vůbec nejde o víc než o dotek. Třeba vůbec nejde o to, že by to člověk skutečně musel mít...

Třeba jako když jsem si před chvílí prohlížela jeden krásnej, snovej, podkrovní, a zas jinej loft přestavěnej z nebytových prostor a další, s kombinací kamene a dřeva, a další s luxusní koupelnou...

Až se srdce sevře touhou jednou mít takovej byteček, docela malej, čistej, světlej, suchej, teplej... Takovou koupelnu, co v ní není nutno přemýšlet, jestli jsem ten kýbl postavila pod kapající netěsnost u bojleru dostatečně přesně, nebo jestli mi to bude kapat na zem, jestli se mi podařilo trefit tu jedinou správnou polohu páky na vodovodní baterii, aby po vaně netekla celou noc ze sprchy voda, jestli do kanálku stačí dolít jeden hrnek vody, nebo radši dva, aby nesmrděl odpad skrze vyschlý meandr podpodlažního sifonu, jestli najdu ten utrženej špunt, co ho kocouři odpoledne honili po koupelně, nebo si budu vanu ucpávat zase patou, jestli a jestli a jestli...

Tak koukám na tu snovou koupelnu, úžasný, čistotou a elegancí zářící prostor modelovaný barevně sladěným vzorem kachliček a dlažby, v něm ovál dokonale bezchybného lesku smaltované bleděmodři, bělostná pěna jako šlehačka na dortu... jen se do ní propadnout a vnořit a být tím posledním, co tam chybí, tím požitkářsky pěnou svůdným tělem, pravým dámským tělem do takové koupelny...

A najednou se mi skrze tuhle představu prosekne jiná. Ta, ve které jsem taky já, tak, jak bych byla ve skutečnosti, kdyby mě tam naráz někdo postavil... Kdyby mě na práh takové koupelny naráz postavil někdo, kdo by takovou koupelnu měl a to pravé dámské tělo v ní chtěl mít taky...

Já, jak bych tam stála a zírala... Vykolejená, nejistá, nesvá...

Protože já umím rozdělávat oheň, zabíjet a stahovat králíky, nahazovat a vyměňovat pojistky, správně bouchnout do sporáku, aby se rozsvítilo v troubě, do světla v předsíni, aby neblikalo, do palubky v autě, aby nedrnčela, umím dojet do autoopravny bez brzd, bez řazení, bez světel i potmě, umím dolít všechny možný kapaliny všude možně, i vodu do odpadů, aby nesmrděly, nařídit bojler, aby co nejmíň kapal, vymyslet úchyt na hadici od pračky, aby už nevypadávala z vany a nechrlila mi modročernou vodu po celé koupelně, nadstavit kuchyňskou linku za pomoci nedodělané skříňky, aby bylo kam schovat plynovou bombu a na co postavit mikrovlnku, umím vyrobit laťkovej plot, posady pro slepice, vozejk z podvozku starýho kočáru, prak z prezervativů a umím se z toho všeho radovat a těšit... - Ale neumím být dáma, požitkářsky svůdně blikající neodolatelnými řasami, zatímco pěstěným nehtem na špičce neméně pěstěného prstu odcvrnkává do prostoru leštěných kachliček koupelovou pěnu uvízlou na skleničce šampaňskýho...

Tolikrát si člověk představuje, jak jednou, někdy, s někým, u někoho možná mu bude dopřáno luxusu... Jak si ho PAK užije...

Ale přitom ví, že i kdyby, tak zůstane stát na prahu koupelny, v níž není třeba hledat špunt, a nejspíš si PAK i dřepne, aby ho to neporazilo, a nakonec se pootočí a jako (debil) malý dítě se zeptá... - Ty jo, fakt můžu...?

S pocitem, že by se u tý vany asi vůbec neměl svlíkat z ponožek, aby u ní bosejma nohama moc nenašlapal. Protože v tom dokonalým světě, ve kterým všechno funguje a všechno je, kde a jak má být, a ve kterým není místo pro žádnej geniálně vynalézavej grif, si připadá zoufale nepatřičně cizí...

Snít je krásné. A je ještě krásnější, když navzdory (nebo díky?) snění člověku vyjde, že je vlastně rád, že jeho úděl je ve správných bouchnutích do správných spotřebičů a ve hledání špuntu za podpory pouhé jedné nohy na podlaze, neb patou té druhé ucpává ve vaně odtokovou díru...

65 komentářů:

  1. Ten pocit je nenahraditelný! :-))))) Zasněný, jak pravidelný sazeč Sportky, který se v té záplavě miliónů už neorientuje, tak nachází uklidnění v pomyslném nákupu toho a tamtoho, těší se na kochání z pohledu na štastné, jím obdarované známé a příbuzné...:o) Jakoby se člověk vrátil na základku, kdy si prohlížel zápaďácký katalog čehokoli a se slinou v koutku pohotově píchal prstem do obrázků s výkřikem \"Zabírám! Zabírám!\" A to všechno proto, aby se mu potom, po návratu na zem a šedivé, kobercovkou lepené linoleum, žilo lépe...:o)
    Vsadím klidně milión ku jedné, že takové ženské, Ruliso, mají chlapi mnohem radši, i když někdy (a nechápu proč) tvrdí opak. Stejně tak jsem si jistý, že člověk si zvykne na lepší podmínky celkem brzy. Někdy s výčitkami, které jsou ale zbytečné, protože se luxus stejně rychle stává standartem ve chvíli, kdy můžeme s něčím \"lepším\" srovnávat. Od malička žiju ve starým domě, asi proto se po celou dobu psaní a umazávání komentáře tlemím, jak jsi se do těch detailů trefila :o) a přestože ještě na patu nedošlo, musel jsem začít s rekonstrukcí :) Padá mi to na hlavu (doslova), dělám nutné věci, ale ne v luxusním provedení. Jenže, nerad přiznávám, včerejší luxus je dnešní nutností, tak možná proto s dokončením čekám na zítřek...:-)

    P.S.: Já hledám zase mezi chatama a chalupama. Inzeráty s fotkama jsou úplně nejlepší :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Díky, mluví z tebe vřelé pochopení! :-))

    OdpovědětVymazat
  3. jo, to presne znama jednoho dne jsem to fakt udelala a rozpadajici se byt vymenila za fungl novej a probudila se ve fotce z katalogu. A jsem ted oboji: navrhar a montovac kuchyne s vrtackou v ruce a pak jsem zacala byt obcas i damou mrkajici (nenamalovanyma) rasama. A v nejblizsich dnech me opet ceka IKEA a hrozne se tesim...)

    OdpovědětVymazat
  4. Ru, to je parada, nejlepsi je ta pata :o))) tak to jsem lehla.

    OdpovědětVymazat
  5. ako nic proti, ale ten clanok (a ciastocne aj prvy komentar) vyznieva ako keby ste si mysleli ze tie uvedene cinnosti ludia v bytoch snad nerobia a vy v barakoch ste ktovieako vynimocni s ucpavanim odtoku nohou, pokazenymi bateriami, bojlermi a inym...

    jedna vec je porovnavat nove baraky s novymi bytmi a stare baraky so starymi bytmi a ina vec je stare baraky s novymi bytmi, to sa to pak idealizuje o zivote v byte...

    OdpovědětVymazat
  6. Neříkám, že mě to nějak povyšuje nad lidi, kteří žijí v bytových domech a \"panelácích\", samozřejmě tyhle věci ohledně domácnosti určitě zažívají i tam. Stačí mít špatně fungující spotřebiče a o adrenalin je postaráno. Ale troufám si říct, že bydlení v rodinném domě je něco jiného, než žít v bytě. Stejně tak naopak. V domě se k tomu přidávají starosti se stavem domu jako celku. Panelový dům to samozřejmě taky nemine, ale počet bytů, potažmo platičů do společného fondu na opravy to usnadňuje (což je na druhé straně vykoupeno omezeným soukromím).Bývaly doby, kdy jsem strašně chtěl bydlet v paneláku (asi pod vlivem mé sestry), bylo to prezentováno jako moderní bydlení budoucnosti. Bylo to přesně v době, kdy jsem měl jako nejmladší na starosti úklid domu od půdy až do sklepa :o), já tak chtěl do bytu, kde se relativně snadno udržuje pořádek! :o) Žádné pavučiny, splachovací záchod (do čtrnácti let jsem chodil ven na pavlač) a tak vůbec...

    OdpovědětVymazat
  7. A nebo, Markoffe, to prostě můžeš brát jako symbol tužeb po něčem jiným, opačným ve všech sěmrech.:-)
    Bydlela jsem tam i onde, v králíkárnovým bytě snila o domě s králíkárnou na dvoře, teď v domě, kde už se mi i králíkárna na dvoře rozpadla, sním o bytě - a v obou případěch snění o opaku prostě ten sen jaksi mívá růžovější nádech, no. :-) Že to takhle funguje, všichni víme, realitu kvůli tomu nestřílíme, tak co. :-))

    OdpovědětVymazat
  8. [6] povedal by som, ze v tom rozdiel nie je, ked si kutil najdes si pracu aj v dome aj v byte a ked si pohodlny lenivec, tak sa rovnako flakas v dome aj v byte, prakticky jediny podstatny rozdiel vidim v starostlivosti o travnik u domov. si myslis ze v byte sa nerobia pavuciny ked neupratujes? vidno ze si asi nebyval v byte, co mam ja skusenosti tak v tom rozdiel nevidim, vsade to mas ako si zariadis a vyhovarat sa na byt ci dom je alibizmus

    OdpovědětVymazat
  9. [7] zmysel takeho tuzenia po niecom mi unika, snad ked tuzim po niecom tak preto ze to chcem (lebo je to dobre/lepsie) a nie preto, aby som vzapati zacal tuzit po inom bez ohladu na to ci je to lepsie, ak sa niekto takto sprava napr. aj vo vztahoch tak je pekna kurva

    OdpovědětVymazat
  10. Markoffe, přestaň. Zas se chytáš okrajovek jen proto, aby ses mohl hádat. Sklapni a opakuj si, jak se tě dotklo, když podobným tónem, jakým se obracíš k ostatním ty, mluvil někdo s tebou.

    Ale když už jsme u toho, tak od nějakýho pátýho, šestýho patra (záleží na lokalitě) se pavučiny v bytech nevyskytujou, protože se tam nevyskytujou už ani mouchy. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. 10. Mouchy se vyskytuji uplne vsude. Jsou to turistky. Ja jsem zrovna vcera vedla s nejstarsim synem rozhovor na zajimave tema. Rikal mi ze si touzi koupit novy pocitac, ze na tom starem se neda poradne hrat. A tak si v hlave promita jake by to bylo, kdyby si koupil to a tamto. A tak se ptam proc si to sakra nekoupis? (v penezich neni vubec zadny zadrhel)Odpoved: Pak bych musel touzit zase po necem dalsim a na to nemam chut :o) Takze tim, ze si nesplni tuhle touhu zamezi, aby musel vymyslet nejake touhy dalsi. Taky logika. Tak nejak mi prislo ze to souvisi s tematem.

    OdpovědětVymazat
  12. dokonalost je jenom v představách - protože v reálu, v majlant stojící koupelně se stejně kachličky špiní, zámek u dveří zasekává, odpad u umyvadla teče, mokrá podlaha klouže, šutr z vody usazuje ... a když ne, tak se aspoň časem urve sprcha nebo je blbý tlak v trubkách :-)

    anebo, jeden můj kámoš, si postavil vlastnoručně krásný barák ... jen mu tam nechtějí chodit dámská těla :-)

    OdpovědětVymazat
  13. [10] predpokladam ze to s tymi muchami a pavucinami bol nepodareny vtip, kedze byvam na piatom a znami s rovnakymi problemami na vyssich poschodiach, ale mas pravdu, ze na 8. poschodi v nasom 7-poschodaku sa muchy uz nevyskytuju

    zase si tu niekto pletie svoje dojmy s pojmami

    [12] no len ci skor nebude problem v tych telach, radsej by mal preferovat zive zeny

    OdpovědětVymazat
  14. Jéé, to je pěkné snění.
    Já teď bydlím v útulném bytečku, cítím se tam dobře a jsem ráda ... jenže měsíční náklady, co platím majiteli, se rovnají mému měsíčnímu platu; když není zrovna nějaký nadpříjem navíc. Ale jsem v klidu. Není nad útulný pelech. Útulný pro každého v něčem jiném - ve starém okouzlujícím nebo v novém luxusně uchvacujícím.

    OdpovědětVymazat
  15. 13: to máš člověče pravdu, živá žena do koupelny sama přijde, sama odejde, nezaneřádíš si vanu kyselinou :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Uáááááááááá!!! Sakra, že ses teda ještě nestavila na kafe... :-)))

    OdpovědětVymazat
  17. (11) Radko, asi fakt souvisí. :o)

    (12) Fousi, jo, samo. I když - taky si vybavuju některý byty, kde jsem se fakt bála i dejchat...

    (13) Markoffe, psala jsem, že záleží i na lokalitě. Nechce se mi rozepisovat o etologii much, ale ber to tak, že jsem skutečně bydlela i v bytech (a ne jednom) a spousta mých příbuzných a známých taky a vím, o čem píšu. Jedna zbloudilá mucha za den pavouka neuživí.

    (14) No, ony náklady v tom starým baráku jsou skoro to samý... A nebo pak už čekání, za jak dlouho to spadne/vyhoří/odnese vítr... :-(

    (16) Však počkej! Zatím trochu z cesty, ale v létě bude čast na zajížďky, se k tobě přijedu osprchovat. :-)))

    OdpovědětVymazat
  18. Hlavně necamrat... Mám vanu. :-)))

    OdpovědětVymazat
  19. Ru, celkem by me zajimalo jak jsi k tomu baraku prisla. Pokud to neni tajemstvi.

    OdpovědětVymazat
  20. (19) Jednoduše. Prodali jsme můj 1+1 byt v paneláku v Brně a koupili 4+1 barák na vsi. :-) /+ pozemek + stodolu, co už spadla/

    (18) Super! Ale sprchu taky, že jo? ;-))))

    OdpovědětVymazat
  21. Tak to na opravy asi moc nezbylo :o))

    OdpovědětVymazat
  22. No, bylo to kapku složitější, i když jsme to zaflikovali i skrze novomanželskou půjčku na pořízení bydlení (a tedy teoreticky mělo tak padesát tisíc zbýt), tak se nevyvedly některý investice do způsobu obživy... No, už to moc rozebírat nechci, při průběžných dvou mateřských a střídavých nezaměstnanostech toho na opravy fakt moc nezbylo. :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Ru, doufam ze jsem to nerekla nejak blbe. Akorat jsem si predstavila co se da koupit za 1+1 :o) Takze si umim predstavit jak tou patou ucpavas vanu :o)) Stejne te prijdu nekdy navstivit!

    OdpovědětVymazat
  24. Už máš dávno absenci! :-))

    OdpovědětVymazat
  25. Asi je to složitější. Znám spoustu lidí, který je absolutně jedno, kde žijí. Přijímají život jak přichází a nepotřebují nic měnit.Já k nim asi nepatřím. Žiju 10 let ve stejném bytě, v 7mém patře(ale musím se přiznat, že much je tu strašně,fakt..asi ten horský vzduch, jsou dravější nebo co :o)) a už me to tam několik let děsivě štve. A furt čekám, až budu moci byt odkoupit a konečně zrekonstruovat. A najednou mi došlo, že takhle budu čekat do smrti..na všechny rozumné okolnosti.A tak se teď pouštím do velmi nerozumné a nevýhodné rekonstrukce půlky domu(protože i ten dům je služební) a raduju se především z toho ,že už jen nečekám.

    OdpovědětVymazat
  26. a ještě chci říct, že jsi ten článek strašně pěkně napsala.

    OdpovědětVymazat
  27. Jasně, sprchu taky. A jakou!!! :-))) stejně souložej jenom lidi, co jsou líný si to udělat sami... pardon. :-)

    OdpovědětVymazat
  28. Sáro, tak já ty muchy vzdávám! :-))

    A. - zabít nechceš, viď? Se tu jeden může dřít s konspirací... :-)))

    OdpovědětVymazat
  29. [26] tak strasne alebo pekne?

    OdpovědětVymazat
  30. (30)strašně pěkně. Kdo chce..jistě porozumí..ti ostatní ať si nad tímto spojením lámou hlavu.

    OdpovědětVymazat
  31. Ru: No právě, že chci!!! :-)))

    OdpovědětVymazat
  32. Ru: Paráda! :-) Nemůžu se dočkat! :-)))

    OdpovědětVymazat
  33. Asi to sem nepatriale proste vam to rict musim: Umim udelat z praku preservativ!
    BTW sprchu mam petiproudovou :-)

    OdpovědětVymazat
  34. Roj: Vítej v klubu... :-)))

    OdpovědětVymazat
  35. A muzi taky? :o)to mi prislo divne, ze se muj denne sprchuje.

    OdpovědětVymazat
  36. Ale popravdě, poněkud dumám, jestli je ten Rojův koment přihláška do klubu, a nebo spíš originalita hodná dodatečnýho zařazení do Bahančina článku o balení ženskejch...
    Hele, už někdy nějakej chlap před Rojem balil ženský (dvě současně) na pětiproudovou sprchu? :-)))

    OdpovědětVymazat
  37. Teda... vlastně jen jednu. :-)

    OdpovědětVymazat
  38. Já teda nevim, ale já se poslední dobou nechávám balit jenom na sprchu, klidně i jednoproudovou. Nemluvě o tom, že na ni taky balím... ženský. :-)))

    OdpovědětVymazat
  39. Akorát je teda fakt, že chlapi v tom nějak moc (hmatatelně) nefigurujou... muhehe... :-)))

    OdpovědětVymazat
  40. Pěkný směr nabrala debata, jen co je pravda :-))))

    Jinak taky koukávám do katalogů realitek, stojím u vývěsek a představuju si... Porovnávám ceny a možnosti, ještě mě představa o tom, že jednou budu mít svůj barák - novej, postavenej tak, jak chci já - neopustila. Co na tom, že bydlím teprve dva roky v bytě, kterej budu splácet až do důchodu, s rozpadajícím se umakartovým jádrem, propadlýma parketama a křivýma zdma. Někdy mám realističtější představy a přemýšlím co a jak tu opravit, aby to bylo pěkný žití, a někdy se radši vidím úplně někde jinde.

    OdpovědětVymazat
  41. Moc hezký Ru,tak si tak říkám, ještě, že člověk si může snít,i s vědomím, že u snů zůstane...´v tom co popisuješ ti tolik rozumím, přesto, že postrádám tvé schopnosti nabyté žitím v domě.Krásný DOMA, můžeme mít i tam, kde bušíme dosporáku a pata slouží jako špunt:)))

    OdpovědětVymazat
  42. Rulisa: jo jo. A já už naprosto chápu, proč mají bohatý lidi lepší sex. :-)
    A taky umím pár věcí: likvidovat červotoče, sbírat psí hovna, zametat stovky chcíplejch much atd.
    Já si ten luxusní byt představuju takhle: je v něm záchod, kterej nikdy - nikdy! - neprotejká. :-))

    OdpovědětVymazat
  43. Anino, to jo, ale už hůř můžeme mít doma tam, kde nefunguje trouba, kotel, radiátory, záchod, pračka, sprcha, bojler a kde kiksla lednička :-))). A to byl byt. V novém bydlení v domě se seznam posunul lehce jiným směrem, doma tu ale jsme. I když je fakt, že z jiných důvodů :-)

    OdpovědětVymazat
  44. No, Jani, to už je trochu moc, a nedivím se...ale určitě se to nějak vyřeší, když je to až takhle, přeju vám to :)
    Ale stejně máte i tak domov :)))

    OdpovědětVymazat
  45. Už v tom hrůzyplném bytě naštěstí nebydlíme :-). Bydlí v něm bratr, jenže jemu ten byt nepatří...takže je to s opravama těžký. Teďko bydlíme v domě a to nejhorší jsme si odbyli při nastěhování před půl rokem. Ale pořád se něco děje - třeba jsme vykopali mrtvolu psa :-)))

    OdpovědětVymazat
  46. Ruliso...pěkné čtení. A inspirace.
    Protože já napíšu o tom, jak jsem vlastně i já přišla ke svému domu.

    OdpovědětVymazat
  47. jana: K tý mrtvole - pořád si říkám, že je to furt lepší, než ji zakopávat... Jakože napřed...

    OdpovědětVymazat
  48. Jana - záchod, taky přesný!
    Akorát ten nemáme v koupelně, tak mě nenapad. Ale jinak je to společně s ucpanýma, věčně neodtýkajícíma odpadama snad symbol opotřebovanosti nejsymbolovatější, pro baráky jako pro byty... :-)))

    OdpovědětVymazat
  49. Omlouvam seAle berte moje odmlceni jako typicky projev: Akterko (&...), muzes/muzete ve me mit velmi zaniceneho divaka :-)

    OdpovědětVymazat
  50. Roji, to byl vtip... Veškeré moje lesbické sklony jsou čistě teoretická záležitost... Tedy - zatím... Muhehe... :-)

    OdpovědětVymazat
  51. A já bych dodala, že (53) teda nic originálního, takových zanícených rádoby diváků by bylo... :-)))

    OdpovědětVymazat
  52. Holky,byl jsem nedavno ve Stockholmu a... nic, toho si nevsimejte.

    Presto si myslim, ze nikdo by nemel podlehat sebeuspokojeni. Neprispiva to rozvoji osobnosti! :-)

    OdpovědětVymazat
  53. Četla jsem, Roji, akorát mám stejnej problém jako Liška. :-)))
    Ale než běhat po všech čertech a celé Unii po reklamacích, tak to holt radši podléhám přízemnímu sebeuspokojení a v ušetřeném čase rozvíjím osobnost pomocí jiných činností. :-))

    OdpovědětVymazat
  54. Mrhas moznostma! :-)
    Ne, ze by to TED bylo nedostatecne, ale prectav si, do jak olbrimych rozmeru by se tva osobnost mohla rozvinout! Mnoho, mnoho centimetru.... :-)

    OdpovědětVymazat
  55. Rozměry... rozvíjení... Ach ach...
    Není tam to \"se\" zbytečně navíc? :o) Má rozvíjející osobnost...

    Eh... Nedráždi miu představivost takhle před spaním, Roji, nebo z toho budu mít pak potmě splín a svůj druhej polštář, co mám furty do rezervy, budu zas objímat až do rána... :-)))

    OdpovědětVymazat
  56. ...chaloupka 1+0 na kuri nozce,
    ovladatelna povely \"K lesu zady..\" a \"K Ivanovi vchodem\"
    myslim ze byla bez sprchy, zato ale s vyukou \"jak se na lopate sedi\" :-)

    OdpovědětVymazat
  57. Tak dneska jsem se sprchovala ve vaně u bohatejch lidí - jaký to požitek, odtékající vana! A včera u nás byli na návštěvě kamarádi a myli ve vaně svoje posraný dítě a nestačili se divit, jak tam ty hovna potom ještě dlouho plavaly :-). Nakonec ale vždycky odplavou :-).

    OdpovědětVymazat
  58. Teore, takových chaloupek jsem si už na čundrech užila... :-))

    Jana, heh, to jsem si dlouho myslela taky, ale pak se jednou fakt stalo, že neodplavaly, nýbrž se beznadějně rozplavaly. :-))))

    OdpovědětVymazat
  59. Dve pixle hydroxidu sodneho a je po rozplavbach :-)

    OdpovědětVymazat
  60. nemusi :o) Muzou se pak dit divy :o)

    OdpovědětVymazat
  61. vyplavala ti žumpa do vany?

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.