(Optimalizováno pro černobílé monitory)

25. 12. 2007

Plavu jako kapr ve vaně

Nemíváme kapra. Nekupujem. Vybírat kosti u nás baví jenom mě. A od té doby, co jsem uťala hlavu poslední naší slepici, srazila vaz a vypustila krev žilou poslednímu našemu králíkovi, i nerada zabíjím. Zvířata. Tak na Vánoce nemíváme kapra.

Jenže letos jsme ho dostali. A dary se neodmítají.

Dary s hřbetem sedřeným od kádě, s krvavou dírou do hlavy, ne-smrtelnou, jak z té kádě vypadl při přelovování. Z kýblu přesunutý překlouznutý do vany, sotva v ní byl centimetr vody. Položený na bok, ztroskotaný. Chtělo se mi ho hladit, přestože už se mu nedalo víc, než ho zabít.

Jak voda stoupala, stoupal pomalu i on. Hřbetem vzhůru. Vyplivl část obsahu útrob a začal bojovat. Proti stěnám vany, proti proudu ledové chlorové žíraviny. Odmršťoval se tam a zpátky a nahoru a dolů a rozrážel osud do vln a kocour z vršku pračky na něj půl minuty strnule zíral a pak utekl.

A pak se kapr vzdal. Zklidnil, zvolnil, zvláčněl.

Když jsem za hodinu rozsvítila a vešla, už se jen díval. Jen tak plynul. Vysíleně smířený. Plynul tichým vznášením se v té troše vody mu přidělené.

Když přišel večer, ani se moc nebránil.

 

Všem, kterým jsem nepopřála, přestože to čekali nebo by to potřebovali, se omlouvám.

Občas mám pocit, že jsem přežila další večer, kdy bych se už taky nebránila.

Teď sedím u počítače, na uších sluchátka zděděná po synovi, protože jemu ježíšek přinesl nová, oboustranně funkční, piju poslední deci tramínu 96 od kamaráda, prohlížím fotky v black'n'white a poslouchám Loreenu McKennitt. A plynu si...

 

.

.

.

.

.

 

(A š..... ..ch. Modří vědí.:)

60 komentářů:

  1. Pěkné splývání ve zbytku Vánoc Ruliso Tobě, Tvým milým i Tvé kobylce:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, dík. Ta to bude potřebovat. Tvrdo moc, na ni...

    OdpovědětVymazat
  3. Promiňte, ale přemýšlela ste někdy nad tím, že je to životní úděl toho zvířete? Kdyby nemělo být snědeno, tak by nebylo ani zplozeno. A čerta starýho víte, jestli ta doba strávená v rybníku nestála za tu smrt.

    OdpovědětVymazat
  4. Šimone, jsem původní profesí zootechnička. Chcete mi chvilku vykládat o údělech hospodářských zvířat? .-)

    OdpovědětVymazat
  5. No, Šimone, každý živý tvor se narodí aby jednou dokončil svou cestu tady. Jedno, jestli člověk, zvíře, strom, kytka...to víme všichni.
    Ne každý už si uvědomí, že i ten kapr je živý tvor a proto i tady a nejen u člověka může cítit jistej druh smutku...

    OdpovědětVymazat
  6. Ruliso, krásné svátky!A nevzdávat se ani po dalším prožitém večeru. Toť heslo příštích dní, zejména těch novoročních.
    Takže - pohodový čas vánoční, veselý Silvestr, veselý Nový a šťastný a úspěšný nový rok 2008 :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jestli můžu poprosit, nerozvíjet dále téma smyslu života a zabíjení jáídelních zvířat.

    Gombo dík.

    OdpovědětVymazat
  8. Ru, Tobe a tvoji rodine preji trvale a porad :o) Takze to jen ted pripominam oficialne jako bonus. Hezky vecer!

    OdpovědětVymazat
  9. Vanoce plynou klidne. Smirlive. Byli jsme na ture v krasne zajinatkovane prirode. Kapra jsme meli sedmikiloveho a jedli jsme ho i dnes. Dnes jsme dojedli i salat, ktery byl rozdelany ve vanicce.

    OdpovědětVymazat
  10. Zdravím z Anglie! Tady jsou kapři vysmátí. Zato krocani maj problém. Zrovna dnes jsme jednoho zkonzumovali. ;)

    OdpovědětVymazat
  11. A byl alespon takovy jako mel Mr Bean na hlave?

    OdpovědětVymazat
  12. Ja jsem si neska tak zabruslil, ze premejslet o smyslu zivota potravin nemam silu :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Hezké vánoce a brzký š..., přeju.

    A takový dar bych klidně odmítla. Vlastně klidně ne - rezolutně!

    OdpovědětVymazat
  14. Ty jo, děti ne. Ty z něj měly druhý vánoce. :-)
    A dík za přání a tobě též! :-))
    (To se rýmuje... :o))

    OdpovědětVymazat
  15. No trosicku drsny a nevim jestli je to primo tak jak to ma byt al zajimavy to urcite je.

    OdpovědětVymazat
  16. \"...i nerada zabíjím. Zvířata.\" No panečku! Že by nějaké podřeknutí masové vražedkyně? Nebo cílená indície? To si počkám teda... :-)) Jó, někdy je \"nebránit se\" náhodou docela dobrý... A jestli jsem rébus pro modré vyluštil správně, tak tipuju, že nás bude nejspíš mnohem víc...
    Hezký zbytek roku přeju a budu se těšit v tom dalším :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Ja ten rebus neznam. Pro nas slabsi co si furt stoji na vedeni by se mohlo alespon naznacit.

    OdpovědětVymazat
  18. [16] Hlavne jestli to neni neco sprosteho :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Radko, já taky ne, to bude tím, že nejsem modrá :))

    OdpovědětVymazat
  20. Roji, možná to nebude něco sprostého, ale možná pěkně sprostý :) No, asi jo..

    OdpovědětVymazat
  21. [16] Radko, to je hlavolam jaxviňa, co?
    Tož něco zkus... Třeba: A šokovala bych. ;)

    OdpovědětVymazat
  22. Hééj...!! :-))

    Sprostý? Co je na tom sprostýho? :o)))
    Akorát se to neříká každýmu joudovi. :-) Teda, obvykle. :-))

    OdpovědětVymazat
  23. To teda obvykle neříká :)))

    OdpovědětVymazat
  24. Přeji krásné vánoce a hodně štěstí a pohody. Tobě, celé tvé rodině a všem tvým blízkým okolo tebe.

    OdpovědětVymazat
  25. Anina: Ale mezi modrejma joo, a jak krásně! :-))
    Jenia, dík, i tobě. :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Jo, je to takový pěkně zvukomalebný, že jo? :-) I v praxi... :-)) Hmmmm...

    OdpovědětVymazat
  27. Jojo, jako tý Lišce:
    Posílám ti jedno přání, v brzku hezký za...... :-)

    OdpovědětVymazat
  28. Nač troškařit? :-))
    Kdyby tak někde
    bylo k mání
    příruční
    instantní
    za......
    :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Instantní mám každou chvíli, ale to víš, uspokojí, ale nenadchne, tyhle kafata bez lógru, to je jako sex bez chlapa, čéče...
    :-))

    OdpovědětVymazat
  30. Já myslela instantní i s chlapem... :-)

    Ale je fakt, že lepší jednou a pořádně (ovšem jedině ze Spolku!), než to suplovat nějakejma žbrundama... :-))

    OdpovědětVymazat
  31. Ježíííš, nééé, tak nééé - instatnní ve smyslu pohotově po ruce, když nejvíc potřeba, hergot. To sem tomu zas dala. No nic, nerozebírat. Držme se klíčového promodralého slova, zbytek nechť si domyslí každej sám. :-) A dost už.

    Na zdraví! :-)

    OdpovědětVymazat
  32. Du na maštal. S vidlema v ruce mě přejde přebytečná energie ventilující se takovýmahle myšlenkama.
    Pro Jirku*:
    Nejedná se o vraždění čtyřmi bodnými ranami naráz. :-)

    OdpovědětVymazat
  33. instantní? radši konstantní... :-)

    OdpovědětVymazat
  34. Holky vite co?
    Akterka necht si me prectavuje jako instantiho, Ru s poradnym logrem :-)

    OdpovědětVymazat
  35. he??? promodrale instatni?

    OdpovědětVymazat
  36. Roji, na představy (tě) nějakýho dálkovýho chlapa nepotřebujem. :-))

    Jirko, nmožná. V některých ohledech. :-)

    Radko, ideálně. :-))

    OdpovědětVymazat
  37. Roji, já kafe nepiju vůbec, takže to máš stejně jedno... :-)))

    OdpovědětVymazat
  38. Porad jsem uplne mimo misu. Ale neva :o))

    OdpovědětVymazat
  39. No jasně - za..... si mimo mísu, to je vůbec nejlepčí!!! :-))

    OdpovědětVymazat
  40. Ruli, nikdy nevis, kdy se potkame :-)

    OdpovědětVymazat
  41. Roji, zatím vím docela s jistotou, kdy se nepotkáme. :-)))

    A. - hele, ty máš nějaký zkušenosti, co já ne? Já to na míse ještě nezkoušela... :o)

    OdpovědětVymazat
  42. P.S. radce nevěřím ani slovo, ona dycky tvrdí, že je mimo mísu, ale jak jí člověk podá na prst vysvětlení, tak mu utřepe ruku až v rameni, jak dobře ví a to vysvětlení propere durchundurch... :-))

    OdpovědětVymazat
  43. Ano - i honění je někdy alternativa... :-))) (No sorry, no - dyž takovou přihrávku na smeč protě nešlo nevyužít... :-)

    OdpovědětVymazat
  44. prostě... sprostě... :-)

    OdpovědětVymazat
  45. (...dohonit honěním... taky dobrý... no jo furt, dyk už mlčim... :-)

    OdpovědětVymazat
  46. Na to nepolezu na mísu...
    Jo, radši už to mlčení. Jestli to dovolí Cabernet Moravia 2004 přívlastkový, vánoční to dárek od staršího syna. Napřed jsem ocenila výběr, pak vyprdla dotaz, jaktože a kdeže mu prodali víno. :-) Prý - no však jsem se nachodil... :-))
    Blbne mi schránka. Nepodařilo se mi odpovědět.

    OdpovědětVymazat
  47. (To neva. Stejně to nebylo nic zásadního. :-) I když - co se týče \"života škeblí,\" tak možná docela jo. Už jsem odšpuntovala a jdu plnit. Přehlasovaly jste mě. :-) ) Všem modrým, kteří teď netuší, o čem je řeč, se tímto omlouvám. V tomto případě vědí totiž pouze kobaltově modří. :-) Brounc.

    OdpovědětVymazat
  48. A není to sprostý.:-))
    Brou.:-)

    OdpovědětVymazat
  49. Uz jsem zmodrala taky :o)

    OdpovědětVymazat
  50. Ru - Radko - prosím o radi- pomoc. Když jsem mazala obrázek ze svého blogu, ztratily se mně všechny obrázky a fotky z blogu - ale nejen z mého - nevidím žádné fotky a obrázky ani na žádném jiném blogu. Navíc mně nejde zveřejnit článek - chtěla jsem tuhle prosbu o pomoc vložit jako nový článek a absolutně to nejde. Na blog jsem se nemohla dostat prakticky celý den. Mohly byste mi poradit? nevíte, proč se mně mohly ty obrázky ztratit? objevuje se tam namodralá plocha místo fotek a obrázků. I na cizích blozích. - Díky moc za případnou radu.

    OdpovědětVymazat
  51. ...to navrchu, ehm... :-(

    OdpovědětVymazat
  52. Hanči, to je strašně těžký, zřejmě sis něco naklikla, co ani nevíš jak, takhle poslepu mě vůbec nenapadá , co poradit. :o)
    Jestli tě trošku utěší, přeinstalovala jsem už zahlcený a váznoucí počítadlo a blbým (ne)zazálohováním a (ne)exportem dat z prohlížeče ztratila všechny záložky, všechna vstupní hesla... Přesně, jak jsem si před časem věstila u Lišky. :-(

    OdpovědětVymazat
  53. Hančí, já taky nevidím ten tvůj poslední článek, jen částečně a obraz vůbec... řekl bych, že opět blog.cz blbne, nezoufej... myslím, že to brzy spraví, ale je to opravdu strašný s touhle službou... možná bys měla přikročit k jinému poskytovateli, budeš-li chtít, samozřejmě

    OdpovědětVymazat
  54. jéé - jirko - já jsem byla nejdřív u tebe na blogu a myslela jsem si, že jsi někde pryč - tak jsem se po delším váhání obrátila na radku a rulisu. - ale představte si - už to mám spravené - pořád dokola jsem to zkoušela - našla jsem možnost \"zablokovat obrázky\" - ty byly zablokované - odblokovala jsem je - už jsou vidět (před tím tam tahle možnost nikde nebyla - to okno mně tam před tím vůbec nevyskočilo, proto jsem na to nemohla přijít). ale ten obrázek u posledního článku - s tím fakt nejde vůbec nic udělat - článek nejde smazat - opravený obrázek tam chci vložit znovu - zítra. doufám, že to zítra už půjde. - jste všichni moc hodní - díky moc za snahu. Jsem vrták - a když se k tomu přidá ta špatná funkce blogu - je to paráda. Mějte se moc hezky a ještě jednou moc díky.

    OdpovědětVymazat
  55. tak hlavně že je všechno, tedy skoro, v pořádku :-) ano, měl jsem být pryč, ale radši jsem zvolil na poslední chvíli jinou variantu :-)

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.