(Optimalizováno pro černobílé monitory)

17. 8. 2007

Intermezzo téměř technické

...aneb Jak se fotí...

a) za jízdy, když nejde zastavit

Se fotí blbě. Člověk si říká, Bude lepší úhel, lepší úhel, lepší...

Fuk a je tam strom a keř a náklaďák a dům a když to všechno pomine, tak je i úhel v p... Jakejkoli. Lepší i všecky horší.

Lepší vrabec v hrsti...

Ale občas se podaří a kolem jednoho a téhož objektu jedete za den dvakrát. (Když zabloudíte, tak i víckrát. Ale na to se nedá moc spolíhat.) Například kolem tohohle:

 

Cesta tam:

Jak se foti 3

 

Cesta zpátky:

 

Jak se foti 4

 

Jo, požáry a spáleniště. Puch je ohlašoval dřív než barva.

Jo, já vím, že ta druhá fotka má míň atmo. Však taky na rozdíl od té první, původně krom nebe téměř černé, není prohnaná žádnou dodatečnou úpravou.

 

b) když na fotce něco nemá být

Nojo, ani ten romantickej kýč není jen tak sám o sobě za lacino.

Např. malebná krása syrové přírody...

 

Jak se foti 1

 

...nalezená v poněkud už tepelně opracované, sterilované a konzervované, Éčky obohacené realitě...:

 

Jak se foti 2

 

Ale někdy je to jednodušší a i míň... šidivý...

Třeba na tuhle fotku...

 

Jak se foti 5

 

...jsem si jen chvilku počkala.

Než přišla Žirafka z nedalekýho lesíka. (Kde nebyla to, co si myslíte, ale kde byla fotit zas jiný spáleniště.) A než poodjela s autem...

 

Jak se foti 6

 

...právě jen o tolik, aby nebylo v záběru, ale aby měla nohu na plynu a motor v běhu, nachystaná odjet z toho pitomě nepřehlednýho místa, jen co udělám cvak cvak a naskočím.

Ale zas... stres ze zdržení dopravy...? Ani ne.

Už dávno před tímhle focením jsme věděly, že Italové nám troubením sdělují obdiv a zájem a vůbec radost, že na silnici potkali takový tři vodvaz čupr baby, na který stojí za to se kouknout, zasmát, zamávat, ba i kvůli nim přibrzdit. (Tedy pokud onen Ital sedí v autě bez dámského doprovodu.)

Tak co.

 

c) když s tím nejde nic dělat

Stromy rostou vertikálně i ve svahu, to ví každý malý dítě, nebo aspoň středně velký, co už se učilo ve škole v biologii o schopnosti rostlin rozpoznat a dodržet směr kolmo k zemi.. A každej malej i větší fotokritik ví, že když jsou stromy na fotce křivo, tak neudržel fotograf foťák rovně.

A teď ještě jak to vysvětlit těm borovicím...

 

Jak se foti 7

 

Nespadly.

Zato mně padaj víčka.

Tak o erozi a o terasách až zítra.

25 komentářů:

  1. Priste nam povis:
    Terazky si dame terasky!

    OdpovědětVymazat
  2. Jeeeee... Ruli, to mi pripomnelo, ze jsme chtely udelat porovnani tech nasich fotek stejnych mist. Ale ja jsem jeste ani nevyndala fotky z fotaku. Hruza, co? Bude Intermezzo II?

    OdpovědětVymazat
  3. Není problém, ale můžem to udělat i u tebe, pokud ty fotky nevyndáš před posledním dílem seriálu. :-))

    Já ti eště nenachystala zásilku. Ale myslím na ni. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Radsi u tebe. Pac ty Tvoje budou lepsi, takze mi to prijde tak nejak... vhodnejsi (-:

    OdpovědětVymazat
  5. nefotografové občas holt nemají pochopení :)
    doteď si pamatuji jak jsme předloni v zimě se šli projít a sešli se tam dva fotografové, jak si pochvalovali: \"já když fotím sám, tak ostatní stále držkují, že na mě musí čekat.. a já přitom na toho mravence na pařezu a dobré světlo čekal jen 15 minut! Tak ještě že jsme dva, nebudu v tom sám...\" :)

    OdpovědětVymazat
  6. Z mýho zpozaobrazovkovýho pohledu to vypadá jako podařená superdovolená v hodně zajímavým prostředí :-) Pomalu se prokousávám všema těma fotkama a textem (a v neposlední řadě komentáři, ty dávají docela zabrat :-)) a nestačím vstřebávat, natož abych ještě psal :-) Teď jsem se přistihnul, já vám prachsprostě závidím! :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Mně už taky docházej slova - a mlít furt kolem dokola to samý se mi zajídá. Si počkám na nějakou větší vlnu, co ze mě bude chtět vyhřeznout ven. Ale netvrdím, že to bude nutně tady. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ta fotka zatáčky je skvělá!

    OdpovědětVymazat
  9. Vážně tam byly takové zatáčky?
    :-))

    OdpovědětVymazat
  10. Samo že ne, to je zatočený ve Photofiltru... :-))
    (2 curve, 3 curve, 6 curve...:-)))

    OdpovědětVymazat
  11. Ajó, to byly tydlencty curve!
    Rotante!

    OdpovědětVymazat
  12. 12: ne rotante, tornante! :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Tam to byly skoro rotante! Liška je laborante linguante, byť trochu dioptrante a občas di-vidante, ale žádný diletante! :-))

    OdpovědětVymazat
  14. jsem myslel, že \"curve rotante\" = \"tornante\"
    ale asi bude mít liška pravdu, když je študovaná. Já jsem, co se týče jazyků \"senza piombo\" (podle toho rčení, že správný student musí mít prdel z olova ... :-)

    OdpovědětVymazat
  15. No, ona je spíš laborante artistico-experimentante, ale to je fuk. :-))

    OdpovědětVymazat
  16. nojo, to já jsem spíš dilettante da parti intime :-))

    OdpovědětVymazat
  17. To je strašný, to má takovejch významů... :o)) A nejlepší sou ty... -
    Jen esi se nevytahuješ! :-)))

    OdpovědětVymazat
  18. Tornante? Asi jó.
    Omnia potente :) všechno je možné. Italsky neumím vůbec. Jenom vím, jak se řekne zmrzlina, a to stačilo.

    OdpovědětVymazat
  19. 19: tý vole, to já zas nevím tu zmrzlinu ... nikdy tam na ni nebylo počasí, když jsem tam byl :-)

    OdpovědětVymazat
  20. 18: tý vole, nad významama teda tápu. Copak se můžu vytahovat označením se za amatéra od přirození? :-)))

    OdpovědětVymazat
  21. No, ona část je všelicos, (j.č. parte je zajímavý), ale parti v tomhle významu asi nebude úplně ono. Parti mi spíš přišlo skoro blíž nějaký zmršenině slovesnýho času od partir, což je krom odejít, odjet, taky třeba dělit, rozdělit... :-)

    Hele, ale víš jak se řekne \"zadní kus\"?
    culatta :-)))

    OdpovědětVymazat
  22. cullatou, cullatou, tu já mám nejradši ... :-)))

    OdpovědětVymazat
  23. ale zadek je taky dobrý - ten se řekne \"sedere\" ... kombinace dvou funkcí do jednoho slova :-)))

    OdpovědětVymazat
  24. To je sedínka! :-)) Sedere je sedět.

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.