(Optimalizováno pro černobílé monitory)

16. 8. 2007

Země a moře

Před časem jsem volala, že na té dovolené chci moře a hory. Pak padlo rozhodnutí, že Itálie. Oželela jsem hory ve jménu moře. Smířená s trudovitou rovinou.

Jak jsem se mýlila...

 

 

Zeme a more 1

 

 

 

Zeme a more 2

 

 

 

Zeme a more 3

 

 

 

Zeme a more 4

 

 

Děkuju větru za ty fotky. Za ty vlny. I když jsem pak i děkovala za to, že jsem v těch vlnách v jednu chvíli nebyla sama. S břehem užasle daleko, když člověk začne vlnu za vlnou panicky šahat nohama po dnu a hledat kudy utýct... Stíhat se nadechnout...

A přece ty krajky a volány neztratily kouzlo... Kdybych mohla, doteď bych tam stála, a ještě pořád bych se jich asi nepřesytila...

 

 

Zeme a more 5

 

 

 

 

Zeme a more 6

 



Každý další den o kousek pobřeží Gargána dál, za nejvýchodnějším výběžkem poloostrova se i moře uklidnilo. Paleta kýčů zase z jiné žánrové škatulky.

Jednou za čas si člověk musí užít kýče.

Hej, chlapi, přeci jste mi nevěřili, že nejsu romantická!

To já si jen schovávám přihrádky volný, aby se mi pak do nich o to víc vlezlo...

 

 

Zeme a more 7

 

 

 

Zeme a more 8

 

 

 

Zeme a more 9

 

 

Asi nejproslulejší místo Gargana. Na kdejaké pohlednici z Vieste:

 

 

Zeme a more 10

 

 

 

Zeme a more 11

 

 

 

Zeme a more 12

 

 

A někde zas místo, co není asi na žádné pohlednici.

A přesto se tam moře jako nikde jinde třpytí...

 

 

Zeme a more 13

 

 

 

Zeme a more 14

 


 

 

 

 

Zeme a more 15

 

 

 

Zeme a more 16

 

 

 

Zeme a more 17

 

 

Už směr jihozápad. Cesta za půlkou, ostrohy Gargana pomaličku ubývají.

Okolo jednoho v moři vzorek jak našitý z indiánských korálků.

 

 

 

Zeme a more 18

 

 

 

Zeme a more 19

 

 

O pár kilometrů serpentýn dál, z pohledu zpátky:

 

 

Zeme a more 20

 

 

Nevím(e), co to bylo. Pokusná či studijní zařízení. Sítě. Chov ryb. Pěstování mušlí nebo jiných mořských mrch.

Kdoví.

Poslední den, kdy míříme na jih.

Silnice k poslední metě naší cesty. K Monte di St. Angelo.


 

 

Zeme a more 21

 

 

 

Sady oliv a mandloní kolem silnice nám už od onoho rána říkají, že odsud dál se opravdu otvírají jen další nekonečné roviny.

 

 

 

Zeme a more 22

 

 

A do těch už se nám nechce.

Kdo plánuje dorazit až k Sicílii, asi se nesmí zastavit na Gargánu.

Tak třeba příště.

 

39 komentářů:

  1. Krása vesmírná i nesmírná...dobrý vábení - Země a moře :)

    OdpovědětVymazat
  2. Whow.. vypadá to nádherně!

    OdpovědětVymazat
  3. Hmm, akorát teda koukám, že komprese tomu zas moc nepomohla (dycky si říkám, jak nebudu šetřit místem na úkor kvality fotek, a zas to přeženu) a navíc marně hledám aspoň jednu fotku, kde bych měla rovnej horizont. :-))

    OdpovědětVymazat
  4. horizonty jsem zaregistroval az potom co ses praskla.
    padla mi do oka ta druha
    a samozrejmne ctvrta, ta kompozice byla uz z foceni nebo je to orez? premyslim jak by vyznela vcetne \"dojezdu\" vln az na plaz..

    OdpovědětVymazat
  5. Tyhlety fotky jsou všecky jen zmenšený, bez ořezu, jak leží, tak běží.
    Dojezd na břeh byl asi zaplacenej ztrátou zas něčeho jinýho zajímavýho, nejspíš toho ostrohu, ale je taky možný, že tam byl nějakej barák nebo pláž s lidskou veteší (deštníky a tak), tak že jsem to radši \"ořízla\" už foťákem. Nepamatuju si. :-))

    Spousta fotek byla dělaná za jízdy (občas i od volantu), ale tyhle země-mořský většinou z odpočívadel nebo z akrobatickýho baletění na svodidlech u silnice. Ne odevšad se dal najít ideální úhel nebo vůbec zastavit autem tak, aby se nám chtělo třeba půl kilometru vracet ten ideál hledat. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak jsem se koukla do originálů - ta \"nedojezdová\" s vlnama byla focená z města, z hradeb, či čeho. Vlevo byl pravděpodobně barák, matně si vybavuju nějakej hotel, nebo co...

    OdpovědětVymazat
  7. Ad6,7 a čtvrtá fotka - jo, byla tam pláž s lidmi, myslím.

    Já se na ty fotky radši koukám jen letmo - zjistila jsem totiž, že neodpovídají úplně mým vzpomínkám (protože jsou to kusy krajiny, ne celá krajina kolemdokola), a nechci své vzpomínky zapomenout a nahradit je fotkama, jak se mi leckdy stává.

    Tím ovšem nesnižuju radost z toho, že ty fotky vůbec existují. Díky za ně, Ru!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Ty jo - a jak tu lidskou veteš ve skutečnosti nemusím, tak zrovna tady se mi ty slunečníky a lehátka líběj docela dost. Jsou takový... hmmm... barevný :-))) Veselý a lidský. Ale jinak bych za svý nambr van end tů označila oboje ty indiánský korálky. Maj atmošku. Ty kulatý \"sítě na chobotnice\" už tolik ne, ale taky jsou zajímavý. :-) A vlny jsou - no, prostě vlny. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Ruliso - fotky i psaní - všechno moc krásné. Jsem ráda, že se dívám na fotky jako amatér - že nehodnotím, jak profesionálně jsou udělané. Zbytečně by mně to kazilo ten požitek z nich. Takhle opravdu vidím jen to, co je na nich a nic mi to nekazí. Takže jsou pro mě všechny stejně krásné. Díky za to dýchnutí té krásné atmosféry - pro někoho, jako jsem já - kdo se tam nikdy nepodívá. Mám tedy velký zážitek i takhle.

    OdpovědětVymazat
  10. Hmm, Liška to vystihla (zase).
    Jsou to jen kusy.
    Stát tam a mít to kolem sebe dokola, být uprostřed toho, nevyskočitelně, živá v živým... To je jen tam...
    Jenže to by mě ty zmije nesměly odsud odškubnout, že domů domů, děti ti pláčou...!
    :-))

    OdpovědětVymazat
  11. (A vony děti přitom byly rády, že se generálky na chvíli zbavily, co? :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Děti se na mě těšily!
    Jak mě vítaly!
    Protože moje nepřítomnost-jejich odložení u babičky jim komplikovalo jejich plány s kamarádama. :-))

    OdpovědětVymazat
  13. Ano, ano - není nad nezištně těšení se... :-)) Kecám. Jasný, že se těšily. Když vod tebe i ten sprdunk zní vobčas jako dobrej fór. :-))

    OdpovědětVymazat
  14. :-))
    No, já taky dneska byla strašně potěšená, že starší se se mnou aktivně nabíd jet do lesa sbírat ostružiny na knedlíky. Ba dokonce asi třicet jich i nasbíral a byl hrozně milej celou dobu. Takže už mi ve finále ani nevadilo, že mi seplo, když před cestou zpátky začal žebrat, abych ho nechala přes louku řídit. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. No jistě - vytahovat cizí auto z kanálu, to né! Ale vymetat s máminým výmoly sám, to je jiná! :-)))

    OdpovědětVymazat
  16. Vymet... Ale ten kůl vod vohrady minul skoro vo deset cenťáků! :-))

    OdpovědětVymazat
  17. Vono z něj snad fakt něco bude! :-)))

    OdpovědětVymazat
  18. Jo, ryzí intelektuál. :-))

    OdpovědětVymazat
  19. Se neboj - von i ten potrefenej kůl, pokud na něj nedejbože dojde, vokecá... ehm... :-))

    OdpovědětVymazat
  20. Díky za krásný fotky Ruliso. Mě se prostě strašně líběj.Na Gargano jsem chtěla letos jet, ale odradila mě ta dlouhá monotonní cesta kolem moře na jih..ale jak se zdá, nemusí být až zas tak monotonní :o)

    OdpovědětVymazat
  21. pozde..6,7..spravne, barak nebrat

    OdpovědětVymazat
  22. Rulisilisinko :-)Nechci radit :-)
    Tohle by fakt stalo za ucet na flickru. A v GIMPu ty horisonty vyrovnas za par senund :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Jééé, Roji - máš tam překlep... Ve slově lysinka se po \"l\" píše tvrdý \"y.\" :-))

    OdpovědětVymazat
  24. Ne, Roji, dík, ale na Flickr se mi nechce, je mi to tam nějako nesympatický.
    Chci ty fotky mít tady na blogu, protože tady na blogu ta cesta začala. Nic víc a nic míň. :-)
    A za pár sekund to vyrovnám i ve Photofiltru (nebo spíš - já jen ve Photofiltru, s Gimpem jsem třískla už před půldruhým rokem), akorát to předpokládá si toho všimnout dřív než na netu. :-))

    OdpovědětVymazat
  25. Ježíš, Aktéřice, o půlnoci na mě s takovýma... Jsem půl hodiny hledala, kde Roj píše něco o pleši (a bříšku)... :-)))

    OdpovědětVymazat
  26. [25] Budu po nocich misto blogovani poctive studovat Pravidla :-)
    [26] To prijde, nedej na prvni dojem, poprve to nejni nikdy ono!

    OdpovědětVymazat
  27. To není pravda!
    :-))

    OdpovědětVymazat
  28. K veciDevitka je uzasna fotka... a minules taky mela jednu takovou, ale zapomnel jsem ti to napsat.

    OdpovědětVymazat
  29. [29] JE!!! uvidis ;-)
    Jeste je taky dobra vosumnastka. To je nejake dlouhe sklo?

    OdpovědětVymazat
  30. Skoro plexisklo. :-) Fuert to stejný, Roji. :-))

    A není. I kdybych viděla nevím co, tak není pravda, že nikdy. :-)
    (Ale sem to fakt upřesňovat nebudu. :-)))

    OdpovědětVymazat
  31. hele... tak ja zachranim situaci, jo?! Rulisa zustane na blozinku, protoze Flickr by ji nikdy neudelal k foteckam takove vkusne ramecky.

    OdpovědětVymazat
  32. P.S. Dík za pochvalu, vosumnáct jo, je jiná, ostatní - nemám nadhled. Ve všech eště moc jsem.
    Ale většinou jsou to jen líbivky.
    Mám hodně ráda trojku. Blízká je mi osmička. I devatenáctka.

    OdpovědětVymazat
  33. Jooo, rámečky... to je vono...! :-))

    OdpovědětVymazat
  34. ja se ted jen bojim, ze ti Roj navrhne oramovani pomoci CSS (-;

    OdpovědětVymazat
  35. 32) Jo. Bejvá to i navopak. :-) Třeba neni dobrý nasazovat od začátku tak vysokou laťku, ale občas se to holt \"nepovede.\" :-))

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.