(Optimalizováno pro černobílé monitory)

17. 2. 2006

Jaro bude! - Srdce tají, ledy pukají....

A rozmrzly mi škvarky za oknem v síni, tudíž jsem je urychleně dojedla a teď je mi z nich divně. Nebo z toho piva, co jsem je s ním přiklopila?

Jisto je, že taje. Všechno. Rampouchy na střeše nad kuchyní kapou celej den a z obou stran okna to vymňoukává už dny dva. Náš kocour - takřka ještě pod zákonem - sbalil ženskou.

Teda - ona sbalila jeho. Chce se mi napsat "tak, jak to bývá". Ale jsem taktní a napíšu, že se zase jednou potvrdilo, že ty patriarchální, zákonů přírody se dovolávající teorie o samcích jakožto lovcích kořisti i srdcí a o panenkách čekajících vsedě v koutě nemají s přírodou nic moc společnýho. Náš kocouří záprtek samce byl prachsprostě odloven.

Jednoduše koukl z okna a tam seděla ona - černá jako noc, tlustá jako... - No vážně. Hledala jsem na netu, jestli najdu nějakou podobnou, že bych vám ji podstrčila na ukázku, ale takhle tlustou jsem nikde nenašla. - Vztekle na našeho na šířku třetinovýho adolescenta vymňoukla, až zajel zpátky a spadl z topení. A pak si na něj počkala. Tam venku. Strávili spolu několik hodin (po kterých jsem ho sundávala ze střechy) a já pochopila, že jsem právě byla svědkem vzniku lásky na první pohled.

Další den si pro něj přišla. Tlustá černá obluda s jedním uchem zjizveným a s chlupama na hlavě i na ocase věkem už poněkud prořídlýma. A mňoukala tak, jak každá jiná ženská, co se nepříčetně zamilovala - tedy udělal-li kocour krok k ní, vyjela po něm, že ho sežere, udělal-li krok zpátky, byl z toho hysterický výstup "Neopouštěj mě".

V životě bych neřekla, jak pestrou a výmluvnou škálou zvuků disponuje ženskokočičí neuróza.

Dneska jsem už kocoura ze střechy nesundávala, přišel sám, jakmile jsem rozsvítila v kuchyni, a sotva byl vpuštěn, sežral mi česnekovej rohlík od úst. Hysterický výstup Černé za zavřeným oknem trval o půl hodiny dýl než včera.

Copak to ta káča nesoudná nevidí, že se k němu vůbec nehodí? Mně by se pro něj tak líbila ta mladá, vznešeně decentní bíloflekatá od sousedů z druhé strany...

No nic. Trénuj matinko, zanedlouho budeš řešit nesoudnost úplně jiných kočiček. A nepochybně taky bez úspěchu...

Jo, jo, taje a kočky to vědí. Já to už vím taky, protože v průjezdě nám stojí voda. Ne že by to bylo znát na těch hromadách sněhu venku. Ale na kotníkách od bot to znát bylo. Akorát jsem tam v tom průjezdě dumala nad tím, že nejen patriarchální teorie o dobyvačných samcích, ale i teorie fyzikálních zákonů dostávají povážlivé trhliny. Páč jinak nechápu, jak je možný, že z ledu v průjezdě mám soukromej rybník, ale ta hromada mokrýho uhlí, co nám dovezli tudlevá, je furt jedna velká zmrzlá hrouda, o kterou si lámu lopatu.

Neforemná, černá, tlustá hrouda. - Kocoure, kruci, na světě je takovejch krásnejch mladejch koček...


16 komentářů:

  1. No táááák, nestárni tolik, Ru. Začínám mít nepříjemné mrazení v zádech. Tudlevá se mi zdálo, že jestli k tomu někdy dojde, pak šmudlíkově matince asi jen těžko padnu do oka... Ku-a, to mi to musíš připomínat? Jdu se mrknout, jestli moc nepelichám... :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Promiň, to byla básnická licence. :-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Beru to jako odvetu za vohrnutou holinku a velkoryse ti odpouštím... :-) Skóre je vyrovnáno... :-)))

    OdpovědětVymazat
  4. Platí. :-)
    (Ale můžeš to brát i z druhýho pohledu - že hysterický jsou holt matinky, páč podle přírody se vůbec nic nesoudnýho neděje. :-)))

    OdpovědětVymazat
  5. :-))) Jo, jaro už je asi fakt tady. Jenom čekám, až na mě taky nějaká zamňouká. Nemusí to teda být plešatá tlustá stará obluda s jizvou přes ucho, ale mladinkou hubenou, klidně černou beru hned :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Jestli se nepočítají bělma a zuby, tak klidně celou černou, zkusit se má všechno. Aspoň jsem to někde slyšel ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. klídek, ty bílé přijdou na řadu příště. Kocourek se musí "otřískat" ...
    Podruhé už se šel nažrat a vykašlal se na hysterické výstupy - otřískávání zdárně probíhá :-)))

    OdpovědětVymazat
  8. Fousek: Na tom něco bude. :-)
    (Plus Ondra asi taky. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. No to je zase debata!!! :-) A vůbec - při pohledu do zrcadla jsem se ujistila, že jsem taky mladá a bílá, tak co... A NEPELICHÁM! Hurá, hurá, hurá! Spíš naopak - zarůstám (mechem a kapradím...) :-)))

    OdpovědětVymazat
  10. Dee Dee - už zase zrcadlo, jo? 8^)
    Ruliso, nejspíš to bude pravda. Teď jsem to slyšel v rádiu! Nekecám. Jaro bude....8^)

    OdpovědětVymazat
  11. Dee: Miluju tyhle debaty. :-)
    Jirka*: Dík za zprávičku! Já rádio neposlouchám, páč tady u sebe v pokoji žádný nemám. :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Dee Dee: Zrcadlo, ty sviňo! Býval jsem vždycky spíš "černý kůň", ale co mi to ukazuješ ... šedá ?! Zatím jen místy ...

    OdpovědětVymazat
  13. Zrcadlo, ty sviňo... Už zas místy šedá? Dyk to eště nejsou ani čtyři tejdny... :-(
    - Hurá do drogérie... :-)

    OdpovědětVymazat
  14. místy šedá ... to se dělá přes tu děravou čepici, ne?

    OdpovědětVymazat
  15. Ne, to se bohužel dělá samo, už tak asi od osmnácti let. Zhruba o centimetr za čtyři tejdny. :-(

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.