(Optimalizováno pro černobílé monitory)

20. 6. 2006

Proč...

...pořád spím pod prošívanou peřinou, když je pod ní už pár dní i při otevřeným okně tak horko? Když se pod ní noc co noc budím, cestičky potu po sobě... kloužou...

Možná proto, že mám ráda její váhu, těžká měkkost, co se rozloží po těle, na tělo, váha, co mě vtiskne do pelesti, váha co nesklouzne, obejme, přilehne a znehybní, váha bezpečí... Váha, pod kterou se snadno myslí na váhu těla... Delšího než moje. Těžšího.

Hm, ta tenká syntetická šlupička... Nepřilne. Neschová. Neuzemní. Ještě nevynalezli letní přikrývku, co by pořádně schovala a uzemnila. Vynalezli jen chlapa.

Pod ním bývá taky horko. Tak co. Tak si ten pot zpod peřiny v noci občas přetřu po těle...

35 komentářů:

  1. ParalelaTak zvláštně se to čte, když na mne zívá stejné lůžko a zvenku tiše šumí déšť... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nic si z toho nedělej - kocour simuluje tu nádhernou střapatou palici stejně blbě jako deka chlapa - a navíc vrní úplně jinak :-)))

    OdpovědětVymazat
  3. mam to uplne stejne. shanela jsem novou perovou prosivanou deku. Porad mi vnucovali nejake dute umele hmoty. Nikdy se neprikryju a neobalim umelohmotnou dekou tak jako perovou. A to nocni poceni k tomu patri. Kdyz se v noci poradne vypotim, jsem rano jako znovuzrozena :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Potim se radeji jinak :o) .....třeba při sportu jsem myslela....Ale tvé psaní mě hodilo do dětství, kdy jsem u babičky přespávala v chalupě pod klasickou obrovskou peřinou.Večer dobrý,ráno peří v nohách a nahoře jen povlak a pěkná kosa.Je pravdou,že nohy byly v teple :o) ...jenže dodnes si pamatuji jak ty peřiny voněly.

    OdpovědětVymazat
  5. (4) Jo, sluníčkem... Chce to strčit občas (při každé příležitosti) do okna nebo úplně ven. :-)

    Radko, jo jo, díky za podporu! :-)
    Vlastně máš pravdu i s tím pocením - v noci se vypotit a ráno sprchu, super. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. \"Vynalezli chlapa.\"\" Tak to slyším poprvé, že jsem vynález. Většinou jsem slyšel, že jsem ďábelské stvoření a nebo těžkej jak prase, ale být vynález to je čest :))

    Neboj i já se bez pořádné peřiny neobejdu a pak nadávám na vedro.

    OdpovědětVymazat
  7. mám na spaní radši míň oblečení a víc přikrytí ... s alergií na peří si nemůžu moc vybírat, ale v době, kdy jsem o ní ještě nevěděl, jsem taky spával pod těžkou prošívankou i v létě :-) zpocení patří k dobrému vyspání ...

    teplo těla je však nejlepší - doporučuje se i proti rýmě :-)))

    OdpovědětVymazat
  8. když už není ten druhý, aspoň teda ten kus deky mezi kolenama a cíp pod tváří...hm, smajlíka na závěr ne, tak mračíka? to už vůbec ne. ještě by mi tam zůstal. moje pověrčivost ? spíš depka.

    OdpovědětVymazat
  9. těžká pěřina, pod kterou se potím? eee, ani za nic! tenká mi slouží i v zimě.

    OdpovědětVymazat
  10. teor[8]: tak tohle dělám už od dětství, tehdy jsem k tomu ještě dumlal knoflík od povlečení :-)))

    OdpovědětVymazat
  11. mám pocit, že to, jestli člověku víc vadí pocení nebo mírný chlad souvisí se vzhledem - \"nordičtí\", tedy modrá + blond, nesnášejí pocení a jížní, tedy tmavší, zas chlad.
    Když teda odhlédneme od výjimek, kterým nevadí ani jedno a \"slečinek\", kterým vadí jakékoli nepohodlí ... :-)))

    OdpovědětVymazat
  12. fousku tvůj pocit potvrzuji,nerada se potím, jen jsem to přičítala střednímu věku a ne tomu, že jsem morda nordická :o)

    OdpovědětVymazat
  13. jsem morda nordicka a potrebuji ke spanku teplo. Kdyz je zima, tak se trepu jako ratlik a neusnu. Takze na me Fouskovo rozdeleni neplati.

    Potim se nerada, ale v perine je to jine. peri to teplo jaksi odebira ci co :o)

    OdpovědětVymazat
  14. Jsem jižní a slastně se potím ... :-)

    OdpovědětVymazat
  15. V létě ložnice voní. Večer otevřeným oknem voní horko. A když zavane voňavej váneček na zpocený noční tělo - ňam...

    OdpovědětVymazat
  16. Ježíš, holky, takhle krásně a elegantně přetvořit nordickou modrou + blond na nordickou mordu... :-)))

    IO: Taky jo jo. :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Jo, a jinak děkuju za příspěvky všem, i pánům, potěšily. :-)
    Za chvilku se půjdu potit na seno. S hráběma a bez chlapa. :-)))

    OdpovědětVymazat
  18. Poetické vysvětlení za pomoci nordických mord a jiných sladkých intimností je sice půvabné, avšak skutečnost je jako vždy mnohem prozaičtější :-)
    Lidé s deficitem v oblasti krevního oběhu (nízký či kolísavý tlak, špatné prokrvování končetin provázené pocitem \"studených nohou\") přirozeně preferují péřové prošívané deky, v nichž se sice pěkně zpotí, ale \"konečně\" také zahřejí.

    OdpovědětVymazat
  19. Pořádná péřová deka, to je něco...Není nad peří.Spaní bez ní mi přijde jako provizorní,takže nic moc.

    OdpovědětVymazat
  20. Hele ghoste neříkej nám to!!!Radši si budu říkat, že se potím vzrušením,než tím,že mi něco nefunguje a nebo blbě :o)))) Omlouvám tě tím, že bylo 04:15 a zábly tě nohy. Krásný horký den!

    OdpovědětVymazat
  21. Tady se přemýšlí o pohodlných postelích s velkou peřinou ... a já jsem se zase probudil o půl čtvrté ráno, oblečený a zkroucený na krátkém gauči v obýváku ... ale zpocení tam bylo, voňavej váneček ne. :-)))

    OdpovědětVymazat
  22. Docela dobře jsem se pobavila čtením příspěvků. Ale v noci bylo tak dusno, že si nedovedu představit, spát v takovém horku pod peřinou. V létě - tedy v horkém létě - preferuji spát pod lehkou dekou, někdy jenom pod povlečením. Vzhledem k mému věku je to pochopitelné, od jisté doby mně vůbec horko nedělá dobře.Dusím se atp.Zkrátka stáří je děsné.

    OdpovědětVymazat
  23. ghost 18: anebo je to ještě prozaičtější, nordické mordy jsou líp přizpůsobené na chlad a jižanské frňáky na horko ...
    ještě si neodpustím ... prozaické vysvětlení sladké intimnosti nikterak nevylučuje :-))

    OdpovědětVymazat
  24. fousek: nemám to statisticky podchyceno, ale vše nasvědčuje tomu, že rozpad většiny vztahů má na svědomí potřeba diametrálně odlišné teploty prostředí obou partnerů v průběhu zmíněných sladce intimních pohybů :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Vy dva! :-)))
    A vůbec, souhlasím s Val. :-)

    Studené ruce, upřímné srdce, studené nohy, pro postel vlohy. :-))
    A o půl čtvrté ráno po vytuhnutí zvečera bez obvyklých rituálů je absence voňavého vánku jaksi... :-)))

    OdpovědětVymazat
  26. Ru: dííík (aspoň někdo,když doma nikdo :o)

    Hanci: stáří neexistuje,jsou pouze tři stadia: MLÁDÍ, STŘEDNÍ VĚK, a VYPADÁTE DOBŘE, jasný?

    OdpovědětVymazat
  27. ghost 18: Ty jsi tak nechutný pragmatik :)))))
    Já mám sice nízký tlak, nohy a ruce věčně studené, ale pod peřinou nespím. Mám pocit, že se dusím.. Mám takovou starou vetchou larisu, pěkně splývá a můžu se do ní zabalit, jak mumie :)Až mě opustí, nevím, pod čím budu spát :(

    OdpovědětVymazat
  28. Zeza: mám taky Larisu. Pokoušel jsem se ji nahradit přikrývkou typu Polar Fleece, ale nebylo to ono :-(
    Budeš si muset, až Ti Larisa doslouží, najít podle Rulisina návodu někoho starého, vetchého, pěkně splývajícího, těla delšího a těžšího než je Tvé s tím, že se do něj asi moc nezabalíš :-)))

    OdpovědětVymazat
  29. To jdu hned zabavit larisy dětem a schovat pro sebe na horší časy :)
    Mladí musí něco vydržet. Ať si zvykají na novoty oni, že? :)

    OdpovědětVymazat
  30. pamatuji si ty přechody ze zimní sezóny na letní a naopak.... když se snášely a vynášely duchny z půdy. Někdy to trvalo, protože člověk nechce zbytečně chodit nahoru, kdyby se náhodou ještě ochladilo a pár propocených nocí jednoho nezabijou...8^) Dnes už ne. Namontoval jsem si moderní plynový superkotel, ze kterého ani ten popel nevymáčknu...8^)

    OdpovědětVymazat
  31. Ne, že by to retrospektivní brouzdání po starých článcích nebyla pěkně profláknutá zábava a starej ftíp. Ale já chci těžkou peřinu!

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.