(Optimalizováno pro černobílé monitory)

25. 7. 2006

Změna je život

Boom článků, reagujících na změny na Bloguje. Říkala jsem si, na co řešit takový technický okrajovky v článku na blogu. Ale po přečtení předposlední adminské zprávy jsem se tak strašně smála, že mi to prostě nedá.

Chudák Artur Dent. :-)

Tiše si ho představuju, jak se za našimi blogerskými zády moří s novým editorem, dává dohromady všechny požadavky a stížnosti všech majitelů všech možných prohlížečů, jak ladí a opravuje a ladí... Aby mohl s pocitem dobře odvedené práce konečně zahlásat "Máte to tam!"

A místo ovací se mu na hlavu sesype asi tak milión výhrad, námitek, dotazů... (Ehm, pokorně přiznávám, že jsem se taky jedním připojila...)

"Takže máme tři skupiny lidí a všechny mi nadávají."
Hořce konstatuje Artur.

Inu, Boženku Němcovou jsem nikdy neprožívala, ale jejímu Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem není co vytknout. Neb díky onomu citátu jsem už mockrát došla v podobné situaci k témuž závěru, jako Artur:

"Trhněte si nohou, vážení!"

:-)))

Ale stejně je mi ho trochu líto.

A říkám si, Jestlipak on je ženatej...

Jestlipak ho napadlo, že je to stejný, jako v manželství...

Jako když se třeba rozhodne vyhovět věčným manželčiným nářkům nad starou kuchyňskou linkou a jako překvápko ji po jejím návratu třeba ze služebky nebo z návštěvy u maminky postaví před linku úplně novou, přesně takovou, o jaké (dle jeho nejpoctivějšího mínění) snila.
A ejhle. Místo, aby manželka plesala radostí, hluboce se zamyslí a začne vznášet dotazy.

Proč je ta kuchyňská linka hnědá, když to bere světlo a v kuchyni to teď vypadá jak ve sklepení (nebo proč je tak světlá, když je to nepraktický a každá šmouha na tom bude vidět).

Proč jsou ty skříňky tak vysoko (nízko) a proč ta digestoř taky není schovaná v nějaký skříňce, aby to nerušilo estetickej dojem (proč je ve skříňce, kdo to tam má čím mejt)...

Proč je sporák tam a ne tamhle, že tamhle, jak byl předtím, jí to sice ze začátku vadilo, to jo, ale bylo to tam přece jen lepší, už si na to zvykla...

A proč se vůbec do tý nový linky nekoupil i novej sporák, s keramickou varnou deskou...

Na což manžel už docela nasraně, s předsevzetím, že to bylo naposled, co obětoval dva platy a půlku dovolené, aby udělal radost manželce, odpoví, ať si teda laskavě zvykne na sporák, kde ho má teď, a napříště mu s nějakýma předělávkama v bytě políbí záda.

Jo jo, blogerstvo je krásná adminova manželka. :-)

Takže, Arturku, nezoufej, i tahle si zvykne. :-)))

30 komentářů:

  1. A pak proč......se lidi Rozváděj :O(

    OdpovědětVymazat
  2. protože si bloudi myslí,že nějaká manželka je jiná:-))))

    OdpovědětVymazat
  3. Mé zkušenosti ukazují, že vedení blogu - narozdíl od většiny manželství - je založeno na nezbytném autoritářském přístupu admina, kterého práce baví a chápe, že se všem nezavděčí (protože systému rozumí), ale to nechápou uživatelé (protože systému nerozumí) ... takže tak nějak :)

    OdpovědětVymazat
  4. ano, takhle to u adminů bývá - v práci i v manželství :-)))

    OdpovědětVymazat
  5. Moji milí uživateléženat jsem.

    Manželka chtěla ondyno nový mobilní telefon. Ne snad jako kapric, že by se jí starý nelíbil, ale čistě z důvodů praktických - u toho starého nefungovala klávesa \"1\", což občas vadí. Hledala vhodný typ, hledala ho osm měsíců, a pořád mluvila o mobilu XYZ, který někde viděla, ale který se jí zdál drahý. Nakonec si jeden vybrala, tak jsem jí ho někdy v říjnu objednal, no a začátkem prosince jsem se podivil, že pořád nic - samosebou že si vybrala takovej, co se do ČR nikdy nedodával.
    Tak jsem se rozhodl, že jí udělám radost a našel jsem obchod, kde prodávali právě mobily XYZ za cenu o několik tisíc nižší! Objednal jsem, představoval jsem si tu radost na vánoce, ale nevydržel jsem a hnedle odpoledne jsem to manželce prozradil.

    Jsem totiž naprostej bloud!

    XYZ sice manželka chtěla, ale ten ČERVENEJ! Když není ČERVENEJ, tak o něj nemá zájem, protože jinak ty funkce nejsou nic moc, ale MOOOC se jí líbí ta barva.

    Tehdy jsem kroutil hlavou ještě několik dní.

    Jinak pravdu má Mamed... Pokud má systém fungovat, mohou uživatelé do jeho provozu mluvit jen do jisté míry, asi tak 20%. Vše nad to musím direktivně rozhodnout já, protože \"kolektivní rozhodování\" je nefungující chiméra. Ovšem je víc než logické, že spoustě uživatelů mé rozhodnutí připadá špatné a jiné spoustě připadá špatné celkové směřování, protože předjímají i má další rozhodnutí. A tak chodím a těm prvním vysvětliji pozadí věci a těm druhým říkám, že podobně špatně odhadovali vývoj i další bložéři před nima.

    A tohle v manželství opravdu není. Manželství záleží na dohodě, na Bloguje by dohoda mezi mnou a uživateli nevedla nikam a stále bychom se dohadovali, kolik má mít avatar pixelů... :)

    OdpovědětVymazat
  6. ale ten předpoklad, že jsou blogeři krásní (krásná adminova manželka ...), se mi líbí :-)))

    OdpovědětVymazat
  7. jinak ale z dlouholetých adminských zkušeností vím, že když člověk udržuje systém podle vlastního přesvědčení a připomínky uživatelů, které považuje za nesmyslné, odesílá do řiti, tak nakonec získá více chvály, než, když se snaží vyhovět za každou cenu :-)))

    akorát, že pochvalné reakce přicházejí za mnohem delší dobu než výhrady a jsou tiché a nenápadné ...

    uznání je potřeba potřeba z lidí vymlátit! :-)))

    OdpovědětVymazat
  8. Pár poznámekReagoval jsem v jiném blogu. Tak Ctrl-V:
    Jen maličkost : Občas se stane,že blogují i lidé v mírně, nebo středně pokročilém mládí. To je můj případ( RČ začíná 3x).To jsou uživatelé, ne programátoři. Neumí HTML, css, php, dokonce troubové neví, co s pearlem. A už se to budou jen těžko učit.Ostatně, pak by neexistovaly wysivig editory. Byl jsem přesně jeden z těch, co jim to prostě \"nějak neběhalo\". Takže-administraci dík a poklona. Nepíší jenom mladí \"Ovladatelé Všehomíra a přilehých vesnic\", ale občas i jejich prarodiče. Ještě poznámku - jedu Operu, někdy od verze 5. Třeba právě kvůli bloggu jsem musel do IE- jo a taky kvůli bance- tam to trottlové nezvládli tak dobře jako tady na bloguje.

    OdpovědětVymazat
  9. Básníci, rodiče i adminové dojdou uznání až po smrtiStejně tak Arthur Dent, kterýmu nikdy nezapomenu, že qůlivá nějakejm pixelům se nedovím, jaký nožky má blogerka Lorrain. Zdrcujícím omezením krutého admina se jí do vobrázku haxny nevešly. Ježkovy voči, co když je má křivý? :o)

    OdpovědětVymazat
  10. ja si nestezuju. Akorat ze se to tim editorem textu cely zpomalilo a nepotrebuju ho. Ale to jenom tak kafram.

    OdpovědětVymazat
  11. No jo, no... Rozdíl v autoritářským přístupu beru, taky mě ta nemožnost zavděčení se kvůli neznalosti systému napadla, anžto sama o něm vím tak akorát, že to existuje. Ale zas jsem to tam nenapsala, páč na druhou stanu jsem si říkala, kolikpak blogerů je bývalých adminů. :-)))
    Nicméně podobnost s manželstvím mi i tak připadla podezřele více než jen náhodná. :-)

    V této souvislosti děkuju zdejšímu (nebývalému, vyložte si, jak chcete:) adminovi za odpověď a info stran jeho stavu. :-))) - Jo, ten telefon je typickej. :-)

    OdpovědětVymazat
  12. [7] Stará adminská pravda praví, že píšou ti, co jsou nespokojení. Ti spokojení většinou mlčí.

    Ale musím přiznat, že tu a tam přijde i mail, ICQ nebo reakce a objeví se v ní \"Díky\". To zahřeje a dodá sílu minimálně na pět dalších prudičů. :)

    [8] Opera 9 má už funkce, které umožňují fungování HTML editorů... Zkuste ji na Bloguje. PS: Mé RČ se s Vaším doplňuje na \"kulatou\" stovku - a \"co s PERLem\" netuším taky! :)

    OdpovědětVymazat
  13. [10] Podobnost s manželstvím? No, spíš podobnost s mnohoženstvím! :)

    [11] Ad \"nepotřebuju ho\" - takový pan Senior ho zase ocení. Navíc lze:
    a) přepnout zpět na starý editor
    b) přepnout na jednodušší verzi nového
    c) editor vypnout

    Viz Nastavení - Uživatelské rozhraní. Když něco nepotřebuju, tak si to vypnu. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Ještě k [10] \"kolikpak blogerů je bývalých adminů\" - no jistě hodně. Ale na obrácený dotaz, \"kolikpak adminů Bloguje má zkušenost s blogováním\", znám odpověď přesně: Všichni! :)

    OdpovědětVymazat
  15. Arthurovi1. / DÍKY MOC - to za Bloguje.cz
    2. / Vyprávění o telefonu mi NĚCO připomnělo * a teď už jsem se tedy i Zasmál.... Manželka má LGčokoládu a...
    3. / Nevděk Světem Vládne.... (to jsi Nevěděl?)
    4. / Měj se FAJN, Zasloužíš si to

    OdpovědětVymazat
  16. No tak teda ani já nestěžuju, protože vím, že za ty občasný problémy si můžu hlavně sám - že jsem se nikdy pořádně nenaučil hatmatilku a jsem línej hledat příslušný tagy v příručce. Jinak my - ostřílený kozáci - už moc dobře víme, že při nákupu nějaký důležitý věci je tím nejdůležitějším technickým parametrem právě barva. To pak holt nový auto z tý skvělý cenový akce nekupujete v Praze, jak by bylo logický, ale třeba v Berouně :-)

    OdpovědětVymazat
  17. S díkem se ochotně připojuju. \"Starší\" čtenáři blogu vědí, že jsem přešla odjinud. A nelituju. Nesrovnatelno.

    OdpovědětVymazat
  18. 2 MayaTim to sice Nebude a neJni, ale jako FÓR je to OK :O)

    OdpovědětVymazat
  19. Patřím mezi tiché spokojené uživatele a už několik týdnů přemýšlím jak vyjádřit své díky. Tož využívám tohoto fóra. Arthur Dent je vyrovnaný a moudrý člověk, o čemž svědčí to, jak bere pochvalu, jak si jí považuje (poměr 1 spokojený :5 prudičům ). Taky má smysl pro humor (asi nezbytná vlatnost pro tento druh činnosti), je velkorysý, tolerantní a stojí si za svým. Tak ať mu to vydrží, ať to s námi vydrží.

    OdpovědětVymazat
  20. Proboha[19] Mono Liso, o kom mluvíte? Snad ne o mně?

    Vyrovnaný? Kdepak!
    Moudrý? Pche!
    Smysl pro humor? No, někdy.
    Velkorysý? Jak kdy.
    Tolerantní? Zapomeňte! :)

    Jsem zkrátka klasický INTP - http://www.typelogic.com/intp.html :)

    OdpovědětVymazat
  21. INTP[20]Architekt - strůjce pokroku, vynalézavý s logickým uvažováním, vnímavý introvert s intuicí - gratuluju! Nemýlila jsem se :o)

    OdpovědětVymazat
  22. přiznávám :)za sebe můžu říci, že admina poslední dobou asi pěkně prudím, ale opravdu to nemyslím zle. spíš je to o pohledu zvenčí. Třeba za termín \"firemní slepota\" jsem tenkrát xmrti nasral svého šéfa. Dobře mu tak. Všechny argumenty admina se snažím uznat. Jinak Bloguje jsem zvolil prakticky jednoznačně - protože mi prostě z mnoha důvodů vyhovuje. :) A to je ode mne to uznání. Noa věřím, že pouze zpětnou vazbou a pozitivní kritikou lze cokoliv posunout dál. Opakem je mlčet, nebo říkat vlažně: Máš to heský.. ne.. faaakt, je to moc heský....:)

    OdpovědětVymazat
  23. ... ad lítost...A ještě Ruliso, když holka řekne o chlapovi že je jí ho líto, to je alespoň pro mne krutý podtrh sebevědomí. Lítostné emoce směrem žena=>muž prostě neberu. Možná že jiní ano... co...? :)

    OdpovědětVymazat
  24. (23) Nepleť do toho gendery, tohle řekl bloger o adminovi. :-)))
    Tak ňák doufám, že i po zvážení, že bloger byla blogerka, to admin, vzhledem k jeho do stovky se seniorem kulatícímu věku, bral čistě profesně, patřičně nevážně a nadhledu jeho ega nedotýkajícně. :-))

    OdpovědětVymazat
  25. [22] Ano, potvrzuji. :)
    A vazba \"je to o...\" je už pouhou třešničkou na dortu pruzení. :)

    Mohu to demonstrovat na Vašem příkladu? Myslím, že bude krásně vidět to, co mi vadí, a že to bude prospěšné Vám, jako zpětná vazba, a i ostatním:

    1. Často nerozumím tomu co chcete. \"Chtělo by to značku XYZ\" je jistě dobrá připomínka, mnohem lepší by byla ale \"Chtělo by to značku, která by tam a tam dělala to a ono\", abych nemusel pátrat po tom, co vlastně chcete.

    2. Souvisí s bodem 1: Často používáte jinou terminologii než tu na jakou jsem zvyklý. Máme-li se bavit o technických věcech, musíme mít terminologii jednotnou. A vzhledem k tomu, že VY připomínkujete MŮJ systém, tak byste měl používat mou terminologii.

    3. Nekonkrétní kritika - \"XYZ je samoúčelné a nepoužitelné, mělo by to být jinak a dělat i PRS, TUV a MNO\" - ale z nějakého dobrého, mně známého důvodu jsem rozhodl, že to dělat nebude, že XYZ bude dělat právě jen XYZ a nic víc.

    4. \"Chtělo by to...\" Ano, je spousta věcí, které \"by to chtělo\". Spousta z nich spadá taky do kategorie \"mně by se líbilo\". Kdyby se Vám líbilo, přesvědčte mne o tom nebo to udělejte sám, já Vám poděkuju a použiju to, bude-li to dobré! Pokud to neuděláte a neobhájíte, bude to tak, jak to dělám já, i když se Vám to nebude líbit.

    5. \"KL je divné, chtělo by to předělat\" - Ano, KL je součástí ABC a celé ABC předělávám. \"Chtělo by to předělat i IJ\" - Ano, i IJ je součástí ABC, které předělávám. \"GH by mělo být jiné\" - ano, taky GH je součástí ABC, které předělávám. \"Co se zamyslet nad změnou v EF?\" - I EF JE SOUČÁSTÍ ABC, KTERÉÉÉÉRRRGHHHH! :)

    Zbytek Vašich připomínek je k věci, rozumných a podnětných. Já vítám Vaši snahu, opravdu mi pomáhá, jen mě štvou připomínky, co spadají do výšeuvedených kategorií! A to bez ohledu na to, že mi přinášejí zpětnou vazbu! :)

    A teď budu na tenhle komentář odkazovat všechny podobné kritiky. :)

    OdpovědětVymazat
  26. [24][23] \"když holka řekne o chlapovi že je jí ho líto, to je alespoň pro mne krutý podtrh sebevědomí.\" - nojo, jenže to podtrhne sebevědomí pouze tehdy, když je vyjádřena lítost v oblastech, které zasahují mužské sebevědomí. :) Adminství mezi ně nepatří a výrok \"toho admina lituju\", byť pronesen ženou o muži, rozhodně není totéž jako výrok \"fakt tě lituju\", který pronese slečna směrem k nápadníkovi poté, co se ji pokoušel okouzlit mužným činem (čti: \"Nějakou nebetyčnou pitomostí\"). A to nehovořím o větě \"no dobře, tak teda sex jo, ale jen proto, že je mi tě líto, jak se furt marně snažíš!\" ;)

    Proti tomu je \"politovat admina\" asi jako \"politovat policajta, co stojí v tomhle hicu v uniformě na křižovatce...\"

    OdpovědětVymazat
  27. OK :)[25] celkem tomu rozumím a budu se krotit.

    (škoda že bod 6 není cimrmanovský závazek \"...až budu příště někým požádán... ...tak vám na to vy.eru!\" :)

    OdpovědětVymazat
  28. (26) Jo, asi tak nějak, jak je v té adminské uniformě momentálně, už trochu sprchlo? :-)

    (25) Ježíš, to teď budu mít návštěvnost! :-))))

    OdpovědětVymazat
  29. Patřím k té mlčící spokojené většině ;-) A tak si dovolím nemlčet a vyslovit adminovi velké DÍKY za bloguje.cz a vůbec za to, že tu můžu být a psát a ještě se u toho, coby html lama, občas i něco naučím :-)

    OdpovědětVymazat
  30. nevim o co jde :o) Ale mela bych urcite zasadni namitky kdyby me manzel poridil za mymi zady kuchynskou linku a ocekaval ze z toho budu mit radost. I kdyby byla ze zlata, tak bych byla nasr..a. Vim ze je to detinske, ale vadi mi kdyz nekdo rozhoduje o mych /spolecnych/ vecech za me. I kdyz to umi tisickrat lepe nez ja.

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.