(Optimalizováno pro černobílé monitory)

18. 1. 2007

Víno

Měla jsem dvě, tak jak jsem si je vybrala ve sklepě. Obě hodně kvalitní. Červený André, o něco mladší, tvrdší, trpčí, na chuť čistší, přímější. Bílý Tramín, o něco starší, jemnější, měkčí, voňavější, na chuť bohatší...


Včera jsem si šla nalít.

Tramín už nebyl. Zapomněla jsem, že tu poslední slzu jsem dopíjela předevčírem. Při vaření, v jakési euforii... V euforii si člověk ani nevšimne...

Však jsem ho pila docela dlouho. Po troškách. Dokud byl, vždycky jsem ve spíži sáhla po něm a André nechala na jindy.

Tak teď mi zbyl jen André.

Než jsem ho otevřela, skousla jsem mimoděk jednu čokoládovou sušenku. Až pak mi došlo, chyba, k vínu...

No, a vlastně proč ne. Když už trpký, tak po sladkým ještě trpčí. Když už, tak už.

Dneska jsme s malým byli ve městě kupovat kalhoty. A boty. A cvičky. A novou aktovku. A tempery, lepidlo a zmizík. A ovoce. A čokoládu a šunku a ledňáky... - Vždycky se nechám malým strhnout. Vždycky zapomenu, že jsem byla odhodlaná nevydat ani korunu navíc za nic, co není na seznamu... Euforie ve dvou.

Na ty cvičky a boty jsme zapomněli.

Ale koupila jsem si Tokaj.

Ani moc nestál. Nějakej druhák. Žádná láhev v tom vyrovnaným několikastupu Tokajů nechyběla. Nikdo krom mě si dneska nejspíš žádnou ke svýmu nákupu nepřidal. Možná ani včera, ani předevčírem... Mají je tam už dlouho a nikdy tam žádná nechybí...

Ale proč bych si měla kvůli téměř opovržlivýmu pohledu toho pána vedle, co distinguovaně vybíral mezi značkami o stovku dražšími, dělat vrásky na čele? Když mám prostě chuť na polosladký...?

Nechám si ho na pátek. Nevylučuju, že mě po něm bude bolet hlava. Ale ať. Těším se.

 

xx

13 komentářů:

  1. Tak jsem právě vzpomněl, že mám v lednici načatej Sauvignon. Tak Tobě na zdraví! I přes tu pokročilou hodinu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. neviem preco mam zafixovany pocit, ze alkohol piju osamote len alkoholici, co je dovod preco doma nepijem (a vino osamote tiez povazujem za alkohol)

    ad sebakontrola pri nakupoch - nic si z toho nerob, si zena a zeny proste nakupuju emotivne bez ovladania, muzi naopak ako to dokazuju statistiky nemaju problem preletiet rychlo obchod s papierikom (v mojom pripade mobilom kde si citam mail s mnozstvom a cenami) nech to maju uz z krku

    inak dik za kupu Tokaja, ja fachcim na Rizling rynsky/vlassky ci Muller Thurgau (ine nekupujem a cervene nepijem), ale povod nesledujem ci je cesky alebo slovensky

    www.vinko.sk

    OdpovědětVymazat
  3. Á, pan rejpal je tu... :-) Hele, ale má recht - nic si z toho nedělej, znám i chlapa, co se domů vrátil s vrakem motorky místo záchoda s nádržkou na zapuštění do zdi... :-)))

    OdpovědětVymazat
  4. taky jsem se nedavno seznamil s Tokajem, a jsme kompatibilni, takze uz je koupenej druhej stejnej. a myslim ze zacinam tihnout k polosladkym v zime. jo a rusim zvyk neotvirat vino sam

    OdpovědětVymazat
  5. Až na netu jsem zjistila, kolik lidí pije doma o samotě víno.
    Nebo kolik z lidí, co jsou na netu, pije doma víno o samotě?

    OdpovědětVymazat
  6. P.S. K tomu nakupování: Byly doby, kdy jsem nakupovala velmi střízlivě a racionálně. Hrdá na svou praktičnost a odolnost vůči horčce nakupování. Přímo jsem pohrdala nakupováním.
    Fakt je, že když jsem v sobě našla konečně ženskou, a smířila se s ní, ba začla být na ni hrdá :-), tak jsem si i začla užívat spousty tzv. ženských malicherností - ne proto, že bych nevěděla, že to jsou malichernosti. Ale protože chci. Protože mě těší, být ženská, že chci. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Nikdy jsem si doma sám neotevřel žádnou lahev alkoholu, tedy ani vína. Poslední dobou na to kašlu a otvírám jedno víno za druhým. Asi s měsíčním intervalem, anebo taky ne. Přitom se mi tu hromadí lahve plné \"tvrdého\" alkoholu, které mě nezajímají. Přesto můžu s klidným svědomím prohlásit, že alkoholik nejsem, a to nejen ze svého zkresleně zaujatého pohledu, ale i podle teorie alkoholismu, která je, mimochodem, hodně zajímavá a docela se rozchází s tím, co si lidé většinou myslí... :o)

    OdpovědětVymazat
  8. Ja si vino otviram jenom s nekym. Asi dvakrat jsem si otevrela sama a citila jsem to trochu jako podvod.

    Kdyz jsem doma sama, tak si otviram Budvar. Nekdy vypiju i dva.

    Co se tyce vin, jsem samozvany expert - samouk :o)
    Tokay je rulandske sede (pino gree), ktere se z madarska rozsirilo do Alsaska, kde je typickou odrudou. U Tokaye je to samozrejme plisen, ktera ho dela tak sladkym, u Alsaskych vin je to vysoka zralost (vyber z hroznu a bobuli)

    OdpovědětVymazat
  9. jako podvod citim kdyz otviram bonbonieru Tatiana :-( v cem se posledni dobou fakt neomezuju jsou knizky - fotky, hory, pruvodci. ale jestli je to kusem zensky ve mne tezko rict :-)

    OdpovědětVymazat
  10. ru: K tomu nakupování - jo, taky jsem mívala tyhle hrdinský a psudointelektuálský návaly. A jsem ráda, že jsou pryč. Jsem ženská se vším všudy. Ale včera jsem se udržela a to zlevněný tričko jsem si v tom Tescu fakt nekoupila. Jen doufám, že ho tam budou mít i po neděli... :-)))

    OdpovědětVymazat
  11. Ve Francii je denní pití vína samozřejmé, ne? A nejsou alkoholici. A proč by člověk nemohl pít trochu vína sám? nad knížkou nebo při jiné činnosti. Jak ráda bych pila víno i třeba sama, ale nemůžu, tak ať vám všem chutná.

    OdpovědětVymazat
  12. Já osobně dávám přednost Modrému Portugalu a Frankovce.

    OdpovědětVymazat
  13. Já podle nálady momentální chuti. Ale Frankovku, Vavřince a Müllerku nemusím skoro nikdy.

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.