(Optimalizováno pro černobílé monitory)

6. 1. 2007

Vrána k vráně...

...a nebo Opaky se přitahují?

Pořád nemám jasno. Jednou si lidi kapou do noty, protože jsou stejní, podruhý si právě proto vjíždějí do chlupů.

Tedy, neměla jsem jasno. Ale čtu Roje a jeho rozbory s grafickými znázorněními. Se mi líbí.

Jsem si to znázornila. (Taky sem študovaná, tak mě to naučili, že grafy a schematická znázornění jsou nezbytnou součástí vědeckého díla.)

Tuž do toho:

kompa

Příklad první.

Dva lidi, ideálně si KOMPATIBILNÍ. Levá polovina obrazce jeden člověk, pravá polovina druhý člověk. (Taky mě učili, že to znázornění má mít legendu, ale vy jste taky chytří, tak to pochopíte i ze souvislýho textu, že jo.) V tom, v čem je třeba, jsou stejní, v tom, v čem je třeba, se doplňují. Když zaklapnou k sobě, vznikne ideální, kompletní obrazec. Jako v té antické báji o rozdělených polovicích, co se hledají a hledají...

Jenže bílí princové neexistují, o princeznách nemluvě. Lidé mají vlastnosti různé. Nikdy nic nezaklapne do úplného obrazce... A přesto to funguje...

A co když jsou vlastnosti nadřazené a podřazené? Co když záleží na jejich kombinaci?

Vypadalo by to asi takhle?

Příklad druhý. nekom1

Řekněme, že jsou dva lidi a ti jsou svým základním založením stejní, ale v "upřesnění" se neshodnou. V tom, jak s tím svým základem zacházejí, jak s ním chtějí zacházet.

Levá a pravá strana, dva lidi, co jsou sice svým založením stejní, ale NEKOMPATIBILNÍ.

Stejné barvy základu, ale to, co z něj vychází, míří proti sobě. Mezi dvěma lidmi jsou nárazové body a prázdné díry.

Nezaklesnou.

A nebo:nekom2

Příklad třetí:

A zase NEKOMPATIBILNÍ.

Dva lidi se sice zdánlivě doplňují, ale jejich podstaty jsou o něčem jiném.

Napadá mě, záludná kombinace. Na rozdíl od nekompatibility hořejší asi trvá dýl, než se tohle projeví. Možná až tehdy, až do sebe zapadnou výběžky a spojí se a ...

(Doufám, že až ten článek odešlu, nebudou popisy u obrázků posunutý někde úplně jinde...)

Hmm...

Tak jak by měl vypadat ten obrázek prince, co není úplně bílej, ale přesto s ne úplně bílou princeznou založí skoro bílý království...

Ten jsem nenamalovala. A už ani nenamaluju, protože doba, kdy mi tenhle hračičkovej článek strašil v hlavě do mrtě promyšlenej, je dávno pryč a to do mrtě promyšlený se rozplynulo v několikatýdenním boji s podivnou chorobou... Tak si ho domalujte sami. Ten obrázek, kde barvy k sobě sedí, ale hroty všechny ne. Jen některý. Možná jen ty nejvyšší, tak, aby oba díly do sebe zaklesly a držely... Pak ty menší ani nevadí, jen občas se trochu zamelou, jen občas trochu dřou... A třeba časem otřou...

A taky si už sami přeberte, který z těch divných lidských vlastností jsou ty barvy a který hroty... A který jsou nejvyšší hroty...

Možná mi tam chybí ještě jedna vrstva. Aby se levá i pravá strana shodovaly v tom, co je co.

54 komentářů:

  1. Jo.
    a pak ještě - když se potkají, jsou třeba i kompatibilní, ale zrovna posunutí - jeden víc nahoru, druhý víc dolů ... pak nezapadnou i když by mohli.

    Já si to představuju jako kotouče - po obvodu s různýma zubama ... a záleží jak se k sobě navzájem pootočí. Z některé strany zapadnou, z jiné ne ... z některé barvama, z jiné výběžkama ...

    OdpovědětVymazat
  2. Ruliso...jednak...povedené grafiky. Vidím je všechny tři pěkně vedle sebe. Na stěně. Vážně moc pěkný!

    A pak...ten princ nemusí být tak docela bílý. Stačí, když přijede na bílém koni.
    A ani ta princezna nemusí být tak docela bílá. Stačí, když ji dokáže probudit polibek. Od toho prince.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je bomba!!!Ruliso, presne tak si to predstavuju i ja. Akorat bych to nikdy nedokazla tak skvele vyjadrit.
    A zde muj nazor k reseni:

    U vsech pripadu, ktere jsi nabidla se jedna o hotove jedince tj. s pekne vyrysovanymi detaily. Tyhle detaily se vyrysuji jedine kdyz clovek neni nicim opilovavan tj. zije jako soliter mimo lesa. Kdby zil uprostred lesa, tak by byl lehce nedovyvinuty a ty okraje by byly hladsi a dlouhe zuby by chybely.

    Co se tyce rozvrstveni trech barev, tak tam si myslim nejde uhnout. V techle trech kategoriich by se meli partneri shodovat. To muzou byt katagorie chci deti, chci se domluvit a chci dlouhodoby vztah (zustanemem spolu) :o) Proste tri zasadni domluvy, ktere se behem zivota menit nebudou a zustavaji.

    A u tech zoubku jsou pak 4 moznosti:
    1. soliter: ma extreme vyvinute zuby, tak tam se nektere zuby musi osekat pokud se ma zapadnout (kompromis)
    2. husty les: tam muzou zuby dorust v prubehu souziti, jednoduse doklapnou a bude souzneni
    3. nespravne vyvinute, mijejici se zuby: tenhle usek se casem ohladi a kazdy si ho bude opecovavat sam, vlastni konicky a vlastni svet
    4. Nahodne padnouci zuby: tento pripad je extremne vzacny a znamena okamzite souzneni v urcite oblasti, zde se nemusi na nicem pracovat jen se uziva :o))

    TAkze snad jsem tvoji teorii pekne doplnila. Vidim to nazorne a plasticky. Povazuji za velke riziko vzit si domu silne vyvinuteho jedince, lepsi je trochu nedomrly ale s velkym potencialem rustu.

    OdpovědětVymazat
  4. Jé díky! :-) Já si nebyla moc jistá, jestli to někomu něco...
    Fousek: Jo, ty kotouče, u mě podobně. To je má první představa, ale trochu z jinýho pohledu. Důvod, proč se i lidi někdy jo, někdy ne... Ne každý má asi kotouč o stejným průměru, ne každý vydrží pootočený stejně dlouho, krásně by na tom šlo demonstrovat i submisi a dominanci, kdy jeden je hnací kolo převodovky a druhý je ten hnaný, co se pootáčí podle prvního, a nebo dva s vlastními motory, které je třeba synchronizovat... A asi tisíc dalších představ...

    Mirka: Jo, do začátku to stačí. Ale co až princ bílýho koně postaví odpočnout do maštale? :-) Co když je princezna rozmazlená a nebo to neumí jinak než polibkem, koho to vydrží bavit, furt ji budit? :-))
    Ale souhlasím, nemusejí být bílí. To tam píšu.

    Radko: Jo, tohle je statický stav. Dík za rozbor dynamický. :-) Líbí se mi tvá teorie s koníčky a vlastním světem. Ten je asi tam někde uvnitř, v prostorech mezi ne úplně pasujícími výběžky, je tam vůle, rezerva. Vůle pro růst. Tření a dření nastane, když zuby vlastního světa dorostou svůj prostor, dorostou ty původní nejvyšší, obrazec pohromadě držící zuby.
    Pak je otázka, jestli zaklesnutí vydrží a nevhodné se omele, nebo se to celé dalším dorůstaním roztrhne.
    (Připomnělo mi to ten tebou popisovaný příběh muže, co znenadání odešel od rodiny do samoty strážce hřiště, či čeho...)

    OdpovědětVymazat
  5. Ru, hezký grafíky :)
    Ten první, no na ten už dávno nevěřím, protože nežiju v pohádce...i když možná na čas, no, ale máš pravdu, koho by bavilo vědět přesně, že na princeznu platí jen ten polibek :)
    Ten druhý děravý se mi nelíbí, pro ty díry...
    Tak si myslím, že ten třetí, i přes tu zdánlivou nekompabilitu se vyskytuje asi nejčastěji, může to dát i trochu víc práce se sladit, ale když se to povede, mohlo by to vydržet.A zároven si myslím, že paradoxně na něm ztroskátává nejvíc vztahů. Asi proto,že nemají trpělivost čekat na výsledek... Ten první se může stát nudný ,a hlavně baterkou ho hledat ,do druhého by se mi nechtělo, tak snad radši ten poslední.
    Ale je fakt, že co vztah, to další varianta ,a to po tobě nikdo nemůže chtít dělat xy grafů :)))

    OdpovědětVymazat
  6. Tak tu na to čučím a napadlo mě, že dobrej by byl ten třetí, ale animovanej, tak aby se ty barvičky kousek po kousku spojovaly, ale ne, zas docela :)))

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to už po mně chceš moc! :-)))

    OdpovědětVymazat
  8. Me to funguje vzdycky :-)Staci mit ty zuby z tvrdsiho materialu a ono se to postupne obrobi, otiskne a barva prosakne i vedle :-))

    OdpovědětVymazat
  9. A jak dlouho že jsi už ženatej, Roji...? :-))

    OdpovědětVymazat
  10. Chachááá :-)Ja vedel, ze se nekdo chyti :-)
    Samozrejme ja jsem ten mekci, poddajnejsi a barvy nasavajici :-)

    BTW dalsi pokracovani barev je ze tretiny napsany, jesi bude cas, bude vecer :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Ale jinak - nevylučuje se. :-) Jen dej pozor, ať ti při tak tvrdých zubech časem z původní partnerky něco zbyde. :-)))

    OdpovědětVymazat
  12. ru: mrkni na muj blog dokud tam je nejnovejsi clanek, je mozne ze ho opet smazu :o)

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý... Ale existuje ještě pátá varianta, která teda asi mě potkává nejčastějc - totiž kdy k sobě neseděj ani barvy, ani hroty. To víš, já jsem optimistka už od narození... :-)

    OdpovědětVymazat
  14. A taky jsi úchvatný, chvályhodný a obdivuhodný, že to uživatelkám přiznáš. :-))
    Ráda jsem tě potěšila. To víš, my jsme tady holt většinou papriky, co už dávno vědí, že chlapovi nemá cenu nic moc vymlouvat. :-)))

    OdpovědětVymazat
  15. Jé, (14) bylo na Roje... :-)))
    Dee, variant bude bezpočet, nejspíš, a nejmíň se člověku zdá, že by bylo něco pasovalo, když už to není. :-)
    Radko, nemaž, letím... :-)

    OdpovědětVymazat
  16. A eště mi, Dee-A., prosím naznač, jako co tě mám správně zapasovat do postranního bloku...

    OdpovědětVymazat
  17. [14] Nemam silu ani vuli, abych ti odporoval ;-)

    OdpovědětVymazat
  18. Až si potřební zvyknou, postupně zcela přejdu na A. - z bezpečnostních důvodů. Tak od zítřka, od pozítří. Takže A. bude pro veřejnou korespondenci určitě lepší... :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Ale co se mého označení týče, existuje ještě třetí varianta (elegantně si s ní poradil Jiřík* :-). Ta od H.

    OdpovědětVymazat
  20. (19) Ta se mi nehodí do zdejšího systému. :-) O.K.

    OdpovědětVymazat
  21. Stejně je to na tobě - dělej, jak myslíš... :-) Já si toho budu vážit tak jako tak.

    OdpovědětVymazat
  22. Dee Dee, ja uz te tam mam :o)

    OdpovědětVymazat
  23. Ty brďo - první místo... To si snad ani nezasloužim. No jo - abeceda je mocná čarodějka. Sorry, Anino :-)

    OdpovědětVymazat
  24. radka: I toho místečka u tebe si vážím, moc. Dík, že jste tu na mě nezapomněli. :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Áčko- Dee, já nejsem tak malicherná a abeceda je abeceda...Já vůbec čučím, že mě sem Ru šoupla, ale je to milý :)
    Tak aspon vím, jak tě označit, ale nejradši bych zůstala u Dee.

    OdpovědětVymazat
  26. ještě mě s těma zůbama napadlo - když jich do sebe zapadá jen málo, tak se k sobě napasují snadno a bez pnutí a pokřápání.
    Ale když jich zapadá víc, ne úplně stejných, jen velmi podobných, tak se to mele jak sviňa, než se navzájem přibrousí ...

    OdpovědětVymazat
  27. Holky, připomíná mi to nástupy v hodinách tělocviku. :-))) Kdo je v první řadě a kdo v druhé a kdo je větší menší, hele, tys mě přerostla... :-)))

    Fousku, když jich zapadá málo, napasují se snadno, ale nerozesunou se taky snadno...?
    Už mám z těch zubů zubatej mozek... :-)

    OdpovědětVymazat
  28. V tom případě si dovoluju upozornit, že moje trenýrky jsou zaručeně modřejší! :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Dee, tak at jsou modřejší, moje bílý tričko je určitě bělejší a září na celou tělocvinu. Maminka používá přece ten správný prací prostředek s hyperaktivníma modrýma kuličkama.I paní učitelka se ze mě snaží vymámit, jak se jmenuje :)
    Jen, je mi už trochu malý, to jak se vytahuju :)))

    OdpovědětVymazat
  30. :-)))
    Já vám myslím dám pět koleček ještě před rozcvičkou, ono vás to kecání při nástupu přejde... :-)))))

    OdpovědětVymazat
  31. Kašlu ti na kolečka, účo... :-) Stejně mám od malička o jedno víc... :-)))

    OdpovědětVymazat
  32. Mám omluvenku od mámy, že dnes nemohu běhat, protože...a taky by mi vypadlo kolečko z hlavy. Je sice navíc, ale už jsem si zvykla :)))

    OdpovědětVymazat
  33. A nepsalo mi pero, nemohla jsem se podepsat :)

    OdpovědětVymazat
  34. To je materiál, ach jo... .-)))

    OdpovědětVymazat
  35. Už nemůžu napsat nic originálního. Nic, co by tady už nebylo. Se všemi souhlasím, i když s nikým úplně. Tak jsem to tedy nakreslil a dovoluju si na to ještě odkázat vedle jména :o)

    OdpovědětVymazat
  36. já mám teda trencle do tělocviku jedině červené :-)

    OdpovědětVymazat
  37. Fousku, tohle je holčičí tělák. Di mávat těma trenclema k A.... :-)))

    OdpovědětVymazat
  38. Fousku, už zase...?
    No, počkej příští rok...to bude zase uhlí :)))
    A šup za klukama :))))

    OdpovědětVymazat
  39. Fousku, díky, zachránils mě. Tedy spíš odnesl za mě. Svrběly mě prsty nad klávesnicí... :o)

    OdpovědětVymazat
  40. Abyste se z těch trenclí náhodou nepo... to... :-) Trvám na tom, že moje jsou nejen nejmodřejší, ale taky mi nejlíp padnou. Žádná kapsička někde na boku, ale pěkne veprostřed pravý půlky. Heč! :-)

    OdpovědětVymazat
  41. a pak že jsi pravej levák! :o)))

    OdpovědětVymazat
  42. No jasně, že jsem. To aby ta levá půlka líp vynikla, víš? :-)))

    OdpovědětVymazat
  43. Mně vynikaly dycky obě. Až moc. :-(
    Teď už leda bez trenclí... :-)))

    OdpovědětVymazat
  44. Nech je vynikat. Ženáčům se to líbí... :-)))

    OdpovědětVymazat
  45. Chtěla jsem tě praštit už včera. Ale nějak se mi vlnily mikrovlny... :-)))

    OdpovědětVymazat
  46. Já to našla až před chvílí... :-) Proč praštit? Tebe ve škole neučili, že ze svých nedostatků máš dělat přednosti? :-))) Kurňa, nemůžu se soustředit na psaní - furt mi tu svištěj kolem okna stíhačky... To ti je nádhera... :-)

    OdpovědětVymazat
  47. 47: a tebe to ve škole učili? Já teda ze školy pamatuju, že tam spíš naopak dělali nedostatky ze všeho, co se vymykalo úředně stanovené normálnosti ...

    OdpovědětVymazat
  48. (48): Tak to jsem asi měla štěstí na učitele... :-)

    OdpovědětVymazat
  49. Já na učitelku. Jako jedna z mála mě učila myslet vlastní hlavou (ano, kdyby těch učitelů bylo víc, byl bych na tom dnes lépe :o)), a přitom to byla ta největší komunistka v Čechách, teda když nepočítám Švorcovou... Dokázala z nedostatků udělat přednosti, sice je pravda, že jen když se jí to hodilo do krámu, ale aspoň někdy. Ostatní učitele, byť sebeundergroundovější, si už moc nepamatuju. Zanikli...

    OdpovědětVymazat
  50. Já si většinou pamatuju učitele, co mě naučili myslet, páč jsem se jim protivům snažila dokázat, jak myslím jinak. :-)))

    OdpovědětVymazat
  51. Joo, se na tom pracuje, inspirovalas mě chlupaticí... :-)
    (Myslím tu čtyřnohou, ne tu na dvě nohy.)

    OdpovědětVymazat
  52. to jsem zvedava na tu chlupatici. Ja znam jen jednu.

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.