(Optimalizováno pro černobílé monitory)

19. 1. 2007

Pás

Sen dnešní druhý.
Stojím u pásu. Dílna. Továrna. Nevím, co zpracováváme. Možná něco třídíme. Možná kompletujem. Nevím.

Není to důležitý.

Důležitý je ten muž, co sedí u pásu vedle mě. Kousek vlevo, dva tři kroky... On má trochu jinou práci, proto sedí. Nepřijde mi to divný.

Ten muž je o něco málo starší než já. Tichý, soustředěný.

Jen občas, když vzhlédne, má v očích něco...

Usměju se.

Je tam.

Nemusíme spolu mluvit.

Pak se ze dveří odkudsi ze suterénu vyrojí několik cizích lidí. Saka, koženost, úřední lejstra v náručí. Inventarizace. Kontrola odkudsi. Na dílně rázem napjatě mlčenlivý ruch byrokratických včeliček.
Je mi to jedno. Jsem tam já a on.
A přišel i šéf. Dělá cosi na konci pásu, taky jen kousek ode mě, jen na opačné straně než ten první muž. Šéf na mě drží, vím to. Má mě rád. Vím to. I jemu, když se mnou mluví, se objevuje v očích něco... A já se vždycky usměju... Ale jinak.

Všímá si. Vidí.

Vycházíte spolu dobře, co? ptá se.

Kývnu. Usmívám se. Oči mi na vteřinu sklouznou doleva a usmívám se jinak. Pak se podívám na šéfa, i tohle viděl, vím... Měl vidět.

Já vím, že byl trestanej, povídám, vím, že byl v base. Ale nevadí mi to.

Teď kývne šéf.

Jo, měl smůlu. Je to dobrej chlap. To je dobře...

I on se usmívá. Trochu mu pohasl ten jeho pohled vůči mně, usmívá se jinak. Ale usmívá se. To, co říká, i to, co nedořekl, si opravdu myslí.

Popojdu ty dva tři kroky vlevo. Muž po mé levici vzhlédl, taky malý úsměv v mírně unavených očích, pootočená k němu bokem, aby mi neuteklo nic na pásu, jsem se ho dotkla prsty. On mě. Kratičké lehké propletení prstů, vím, víš... I kdokoli, kdo se zrovna dívá, to má vědět, vidět, a vidí...
Nemusíme se na sebe dívat, nemusíme mluvit.
Jen v tom jeho úsměvném, mírně unaveném, a přece z hloubi uzavřenosti vřelostí propalujícím pohledu v očích, je ještě cosi.

Vděk.

Vím. Potřebuje mě.

Poodešla jsem zpátky. Dál stát u své práce. On dál seděl.

Asi to tak mám souzeno.

31 komentářů:

  1. Ru, taky si říkám,moc hezký :)))

    OdpovědětVymazat
  2. Dík. Akorát ty trojitý smajlíky mně ani k jednomu z těch dvou snů moc nejdou.

    OdpovědětVymazat
  3. :-) Tenhle je jednojitej. Ten jde.

    OdpovědětVymazat
  4. Hm, chápu...měly vyjádřit, že rozumím, sympatie apod.Ne, to klasický haha...

    OdpovědětVymazat
  5. Asi je to o tom smireni se s behem veci. Co ja vim.

    Smireni se s vlastni odpovednosti. Mozna.

    To co jsem nenavidela u moji maminky a rikala si, ze tohle nikdy nedopustim, postupne prejimam. Objevuji v tom moudrost. Ukol. Citim ze jinak to nejde.

    OdpovědětVymazat
  6. Ruliso...padlo to na mně...jako těžká teple vlhká deka.

    OdpovědětVymazat
  7. Spousta citu, trocha nostalgie, inspirace pro čtenáře. Dobré čtení, děkuji.

    OdpovědětVymazat
  8. Radko, nevím přesně, o čem to bylo.
    Možná tomu článku chybí poslední věta. \"I když nechci.\"
    Mirko, na mě taky.

    OdpovědětVymazat
  9. aha, s posledni vetou (9) v tom teprv nejakou tezkost citim

    OdpovědětVymazat
  10. Hezký i přes tu těžkost, jsem chtěla říct.

    OdpovědětVymazat
  11. Ru, pokud jsi to jeste necetla tak zde je link na hezky clanecek u kudlanky. :o))) http://www2.kudlanka.cz/467482-sebrane-spisy.php -
    to nema chybu :o)))

    OdpovědětVymazat
  12. No jo, tak jsem si to přečtla.
    Ale co s tím, když to ti chlapi nedělají? Třeba i proto, že si to ty ženský tak doma od začátku nastavily?
    Je to asi protipól vtipů (nebo příběhů ze života) o blondýnkách a autech nebo počítačích. :-)
    Nevím, jestlis to myslela jako k tomu snu. Ten byl trochu o něčem jiným.

    OdpovědětVymazat
  13. Neni to k tomu snu. Tak nejak me to pobavilo, ne kvuli tomu ze to je o chlapich ale kvuli tomu naprosto absurdnimu humoru. Muj chlap taky porad nekde neco mlsa, schovava si to do pytlicku a vecer to vytahuje u televize. Kdyz si koupi deset dobrotek tak jich sni deset a kdyz dvacet takjich sni dvacet. Jenom ho vidim jak porad kmita sem tam. Dala jsem ten odkaz jen tak, pro dobrou naladu. Chtela jsem ho dat k sobe. Ale nakonec jsem ho dala k tobe. Nebud smutna. bude lip!

    OdpovědětVymazat
  14. Díky. :-) Líp bude, to vím, ale jestli to bude taky lepší... :-)
    Ale zas, ne že bych se při čtení nepobavila. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Lepsi to nebude!!!:o)))

    OdpovědětVymazat
  16. inspirovala jsi me k male uvaze. Skutecne jen miniaturni :o) Blizi se ti to...

    OdpovědětVymazat
  17. Ne. Spálila bábovku, nemehlo... :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Radko,tím odkazem na kudlanku jsi mě odrovnala na dlouhých pár minut. Jsem se tu chechtala jako blázen, až jsem měla starost, jestli neruším sousedy. :-)
    Omlouvám se za kom. mimo téma.

    OdpovědětVymazat
  19. Radko, skoro se bojím si domýšlet, cos myslela. :o) Přechod plánuju až po padesátce, fakt...
    A. - Nespálila, náhodou! Měla jen takovou pěknou kůrčičku po vrchu... :-))) Ale kdybych si neukrojila na ochutnání hned v noci, tak už bych dneska měla v té potravní konkurenci dvou dravčích mláďat smůlu. :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Ja jsem nemluvila o prechodu :o) Ten ja prosim pekne planuju az v sedesati. Mela jsem na mysli stred zivota. Pokud uvazujeme o osmdesatce, tak je to presne ctyricet let :o)

    OdpovědětVymazat
  21. Jo. Tak to jo. Dost akutní. :-(
    Posunuju si hranici přechodu na šedesátku. :-)
    Případně si ještě posunu plánovanou délku života.

    OdpovědětVymazat
  22. Posunuju hranici posunu... :-) Hele, já si v patnácti v notýsku odškrtávala dny, který mi zbejvaly do osmnáctin a tudíž do osamostatnění se. Pak jsem si v těch osmnácti řekla, že než bejt stará a hnusná sklerotická bába, zabalim to radši ve třiceti. No a ani se neptej, co si řikám teď... :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Když jsme s klukama na základce po dlouhé době výpočtů zjistili, kolik nám bude v roce 2000, tak jsme si navzájem slibovali, komu kdo přijde na pohřeb a kdo bude vybírat hudbu (na které jsme se samozřejmě neshodli dodnes :) Od té magické hranice se zase divíme, jak se vůbec někdo může divit. Pokud se vcítím do té pozice původních výpočtů, tak neskutečně přesluhuju a když se vrátím zpátky, tak si vybavuju podobné okamžiky ze školy se strachem, že je už brzy zapomenu :o)..... Ten sen, Ruliso, byl určitě příjemný, je dobrý nemuset se dívat a vidět, nemuset mluvit a sdělit...,z toho se blbě probouzí...

    OdpovědětVymazat
  24. Jirko, pro sny je typický, že se z příjemných naráz mění na nepříjemný. Někdy protože v nich zjistíš, žes doma zapomněl pasy nebo že ti ukradli patra domu, kam jedeš ve výtahu, nebo že ta původně příjemná milá paní, které právě podáváš ruku, lepí a je zombie, ale někdy stačí i jen detail.

    OdpovědětVymazat
  25. nesnáším padání...:o) padání kamkoli, ať je to hluboká propast, nebo jen blbě odměřený schůdeček. Pokaždé mě probudí křečovité trhnutí nohy, nebo nohou a leknutí...

    OdpovědětVymazat
  26. Jirko, padani je znmkou uzkosti a uzkostnych stavu. Znam z vlastni zkusenosti. od te doby co se strach stal mym dobrym kamaradem tyhle sny zmizely.

    OdpovědětVymazat
  27. Radko, taky bych ho brala jako kámoše, ale nevím, co mu kdo o mě napovídal, že se mi to nedaří :(

    OdpovědětVymazat
  28. pozdravahoj rulisko, proc jsi vlastne opustila zenu?

    OdpovědětVymazat
  29. Jé, ahoj exíku! :-)
    Nebyl žádnej určitej důvod, prostě mě to tam nějak přestalo... Tohle je mi blíž po kůži. :-)
    Ale občas se tam kouknu, tak vím, že žiješ. Když se ti bude chtít, klidně se občas stav tady, není nutno mít vlastní blog (i když - třeba máš, kdoví, já ne:-), a mejl mám pořád stejnej.
    Víš, žes mě potěšil? :-)

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.