(Optimalizováno pro černobílé monitory)

9. 12. 2006

Jedna technická...

Pousmívala jsem se už delší čas nad Rojovým bojem proti majkrosoft internet exploreru. Hnípání se skoroodborníků, žabomyší starosti... říkala jsem si...

Už si neříkám. Roji, du s tebou!

Nejenže mám v CSS spoustu řádků dvojmo (jeden pro korektně čtoucí prohlížeče, druhej pro MSIE), ale už mám taky až po krk všech dumání, co se mi kde nenačte, neotevře, nebude fungovat... Tedy, ne mně, těm ostatním, co nechodí ani z Mozilly, ani z KHTML, ani z Opery...

Muzika - žere pes, stejně je nelegální, ale byl zajímavý objev, že přehrávač bloguje chce mermomocí adresu, která má na konci mp3. Nemá-li, MSIE to nepřehraje... Ale Mozilla i KHTML jo. Bez problému.

Obrázky - vkládám přes editaci bloguje, vkládám z Firefoxu (pro méně znalé varieta Mozilly), zobrazí se bez problému. Jen těm, co nekoukají skrz MSIE. Těm druhým se některý otevřou, některý jen někdy, některý vůbec. Ale pozor - nejen na bloguje! Kamkoli zabrouzdám a jsou tam fotky, čtu nářky některých (stále týchž) lidí, že se jim ta a ta písnička nepřehrála, ten a ten obrázek neotevřel ("...mně taky ne a včera kousek jo, dneska zas ne...").

Ti lidi mají cosi společného. MSIE.

Texty článků - píšu všelijak (v editoru, přes poznámkový blok, atd.), ale vkládám opět z Firefoxu.

Zkoušela jsem i z MSIE. Problém - editor se chová jinak, výsledné formátování je pro mě občas nepředvídatelné překvapení, pozdější zásah do textu nebo úpravy textu v HTML znamenají dobrodružství, které většinou vede k tomu, že celý článek musím přepsat. Bádat, podle jakých pravidel se to kdy rozhodí na tu či onu či úplně jinou stranu, odmítám.

Jsem z Firefoxu zvyklá psát a opravovat a nebát se. Vědět, co to udělá a proč. Podle jakých pravidel.

O tom, co to udělalo, když jsem z práce (MSIE) chtěla přepsat jeden odkaz ve článku psaným doma (FF), ani nemluvím. Nejen že se totálně rozházelo celý řádkování, ale půlka článku se ztratila úplně. První a poslední pokus - mrtvičné opocení si ráda odpustím.

Všem Explorerákům, kdo mají problémy s otvíráním, načítáním a zobrazováním čehokoli kdekoli, můžu poradit jen jedno - stáhněte si Firefox. Je to zadarmo, ovládání se až tak od MSIE neliší, zvyknete si rychle. Na ně, i na funkce, který má FF oproti MSIE navíc. A nebudete skřípat zubama.

Teda, možná budete. Až se někdy (třeba jako já, když musím na banking nebo si kontroluju, co jak vypadá) vrátíte k MSIE.



A teď pokus. Vložím napřed včerejší jeden obrázek z FF, pak tentýž z MSIE.

Jestli celej článek pude formátováním do háje, ale jinak vydrží vcelku, nechám ho tak. Aby bylo vidět...

První

Tohle je z FF.

A tohle z MSIE:

První

Hmm... Tak to vypadá, že MSIE nekamarádí s obrázkem, nahraným do editace přes FF.

Tak ještě třetí pokus, v MSIE vložení obrázku nahraného do editace přes MSIE.:

první 2

Taky dobrý. Třikrát nula od nuly zdechla. A to jsem do toho investovala drahocenných skoro dvěstě kilobajt prostoru přidělenýho na obrázky navíc, abych ho nahrála ještě jednou v MSIE.

Odborníci tomu možná budou rozumět.

Já ne.

Vychází mi jen jedno. S..t na MSIE.

Pěknej víkend přeju.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Na radu Arthura ještě zkouším vložit (přes FF) dvě další varianty:

1) Obrázek, který má u mě v adresáři v PC název s diakritikou, ale do bloguje byl nahrán pod názvem bez diakritiky:

druha

 

2) Obrázek, kterému jsem přepsala na "bezdiakritikový" název i u sebe v PC:

 

prvni 2

 

A teď se du kouknout. :o)

16 komentářů:

  1. Jé, to je legrace...! :o)
    Zatímco v MSIE nemám nic než prázdný rámečky s aletrnativním textem, ve FF mám první obrázek dobře, na druhých dvou (vkládaných z MSIE) krásně prťavý miniatury! :o)))
    To jsou věci...

    OdpovědětVymazat
  2. No fakt, zázrak :) No... nebo... co je antonymum k zázraku?

    OdpovědětVymazat
  3. Přestaň používat diakritiku v názvech. Rada prostá, co? :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ale proč to ostatní prohlížeče skousnou a MSIE ne? :o)

    Jak mám vědět, že nesmím používat diakritiku v názvech, když mi to jiné než MSIE prohlížeče zvládnou?

    A jak to, že v předešlém článku se třetí a čtvrtý obrázek zobrazují, přestože v názvu mají \"třetí\" a \"čtvrtá\" - s diakritikou? :o)

    OdpovědětVymazat
  5. Jo!
    Takže ne název obrázku, ale jeho adresa z počítače... MSIE nebere...

    Arthure, dík za návod!

    Nicméně, MSIE stejně za belu... :-(

    OdpovědětVymazat
  6. A Arthure - eště něco. Ttenhle \"technickej článek je sice hezká ilustrace, jak se v tom občas plácá lama, ale přec jen si myslím, že něco nebude úplně košer. Páč obrázky běžně ukládám do počítadla pod diakritikovýma názvama-adresama, a nedělá mi to problém při nahrávání na jiný stránky (např. e-disk, ale i jiný), ani při odesílání mejlových příloh.
    Když to, kruciš, některý stránky načíst můžou, proč některý jiný (zdejší) ne? :o)
    Ale no nic. To byla jen taková... Myšlenka.
    Mě to nezabije, přejít na bezdiakritiku...

    OdpovědětVymazat
  7. Protože čeština je na webu minimálně ve třech kódováních a je jisté, že:
    - systém (tvoje Windows) si to ukládá v jednom
    - Bloguje používá druhý
    - Linux, na němž to celé běží, používá třetí.

    Nejjednodušší řešení je to, které používám v novém adminu: Vyhazuju diakritiku. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Dík za vysvětlení. Na kódování jsem úplně zapomněla, i když vím z některých diskusních fór z dřívějška, jakou to tam dělalo paseku... :o)
    Tak jo.
    Tenhle článek tu nechám, třeba někomu k něčemu bude.
    (A taky že se nic nemění na tom, že MSIE je jediný z většinou používaných prohlížečů, kterýmu to dělá potíže.:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Protože jsem nepřišla na to, jak nastavit v RSS čtečce to, aby se mi otvíraly stránky v Mozille (přestože nastavení jsem tam našla a změnila to tam, otvíraj se stránky nadále v MSIE), zvykla jsem si na to, že pokaždý, když někde nevidím obrázky nebo je stránka rozházená, otvírám Mozillu a ejhle - v 99% případů je najednou zobrazení správný...

    OdpovědětVymazat
  10. názvy obrázků:1. nepoužívat diakritiku!!
    2. nepoužívat mezery!!
    3. nepoužívat velká písmena!!
    (4. mít definovanou kódovou stránku v záhlaví)
    pak to zobrazí všechny prohlížeče.
    s \"divnými\" názvy se nejlíp vyrovná ff, pak ie, nejhorší je když člověk pro takový název místo img tagu použije zdejší $$ makro pro vložení - nemá takové názvy rádo.

    OdpovědětVymazat
  11. Jo, to by mohlo být ono. Dřív (pžed přestavbou zdejšího zobrazovacího jádra) jsem vkládala obrázky pod url, teď mi to nejde, jen pod makrem. Možná taky proto jsem dřív na problém nenarazila (přes diakritiku a mezery v názvech), až teď.

    OdpovědětVymazat
  12. dekretStanovuji te mistoprecedkyni tajneho sesterstva :-) Zvitezime! Sporitelna uz dokonce oficielne podporuje Firefox :-)

    Az zas budes mit dojem, ze cestina v nazvech souboru je neco uplne normalniho, pak vez, ze je to stejna hovadina, jako PISMENA v TELEFONNICH cislech :-)

    Proste bylo kdysi stanoveno, ze pro urcite ucely se bude pouzivat urcita mnozina znaku. Kdo se s tim nesmiri, jeho problem ;-)

    OdpovědětVymazat
  13. Roji, díky za funkci. :-)
    Spořitelna možná, ve Špárkase mi řekli, že s tím počítají asi tak za rok. Tfuj tajxl...
    (Jo jo, kdysi taky bylo stanoveno, že po netu se VŠUDE komunikuje bez diakritiky...:-)

    Dojem... Dojem jsem snad ani neměla, já nad tím vůbec nepřemejšlela! :o)
    Od včerejška všecky soubory ukládám předpisově. :-) Abych nemusela přemejšlet... :-)))

    OdpovědětVymazat
  14. 14, 15: kdyby to mělo znamenat, že tzv. internetové bankovnictví Komerční banky bude přístupné normálně a ne pomocí speciální, drahé a složité klientské aplikace nazvané \"Microsoft Windows\", prohlásím se za ženskou a půjdu s váma do klubu!

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.