(Optimalizováno pro černobílé monitory)

14. 12. 2006

Nevím zas a znovu

Jak moc je náš cit k někomu ovlivňován tím, jak toho člověka vidíme?
Jak moc je naše vidění někoho ovlivňováno naším citem k němu?

A jak moc tyhle dvě předchozí věty platí, když "cit k ně(ko)mu" nahradíme souslovím "vysněný cit"?

Jak moc se o svůj vysněný cit bojíme... Jak moc nám ten strach mění podobu člověka, jehož jsme si do toho snu zakleli...

Kolik slov "bojím se o někoho" bychom si měli přeložit do "děsí mě, co nevím..." A nebo do "děsí mě to, o čem nevím všechno, to, čemu nerozumím..."

Kolikrát je pro nás strach o někoho důkazem citu k němu... Nutným průvodcem citu, bez nějž by cit nebyl doopravdy a o němž jsme přesvědčeni, že i pro druhého musí být přeci takovým důkazem hluboké opravdovosti...

A kolikrát bychom si měli náš strach o někoho přiznat jako znamení, že...

A nebo je to tak, že se někdo prostě potřebuje o někoho bát, tak hledá... A nachází... Zlomky, které mu řeknou... Ne - ze kterých si postaví...

A neptá se, jestli si to "bojím se..." nemá přeložit... Nikdy se neptá...

--------------------------------------------------------------------------------

"Doufám, že jsi právě tam, kde chceš být. Doufám, že nevysedáváš v noci někde v koupelně a nepláčeš. Doufám. Chtěl bych doufat. Chtěl bych se nebát.

Moc Ti přeji, aby ses měla hezky. I když vím, že to je při Tvé povaze hodně náročné přání, protože máš velké nadání dovést věci úplně jinam, než kde bys je chtěla mít. Umíš všecko úžasně zpackat.

Měj se co nejlíp"


--------------------------------------------------------------------------------

Smích, že jeden zlomek se kdesi externě dosadil přesně tam a vyvolal skoro přesně tu odezvu, jak jsem čekala, mě přešel.

To "skoro".

Přemýšlím, proč to někdo takhle napíše. Když si myslí, že se stalo něco, z čeho je mi mizerně.

Přemýšlím, jak by mi bylo po přečtení tohohle, kdyby mi mizerně bylo.

Jak moc by mi to pomohlo. "Pomohlo".

Jak moc místo "bojím se z citu k tobě" z toho textu sahá zadostiučinění zhrzeného milence.

A nebo někoho, kdo je někde ve spodní tónině rád, že se mu potvrdilo, že se má bát, a velmi rád taky přiživí hlad svého snu, aby se ten druhý bál s ním... Aby zaháněl strach s jeho pomocí...



A nebo mě to jen mělo přinutit, abych mu konečně dala reakci? Aspoň nějakou?

Dobrá. Má ji mít.

70 komentářů:

  1. Ru, moc hezky napsaný, až mě zamrazilo...:(
    Podle toho, cos napsala, si myslím, že to vidíš a hlavně cítíš dobře.
    První co mě bezproszředně napadlo...to nejsou moc pěkný věty, co by mě zahřály a povzbudily. Ale nejsem v kůži dotyčného. I tak se mi nelíběj.
    A taky nemohu vědět, jak a čím jsi něco zpackala...
    Tak se spíš ptám, není tím, kdo to packá, nebo zpackal víc ten druhý ?
    Nejsou tvé úvahy pod čarou v mnohém pravdivé ? Řekla bych, že jo...

    OdpovědětVymazat
  2. To je tak falesne az trha srdce.

    A pritom zespoda ty ostre bodce, ktere bodaji na slaba mista. Kdyby Te znal lepe, tak by mohl mozna mirit jeste presneji, aby to zabolelo o neco vic.

    Tohle \"prani\" nechce prat nybrz zranit. Ale pripravenym neublizi :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Radko, napsala jsi to bez obalu...JO..

    OdpovědětVymazat
  4. V těch několika řádcích nevidím podporu...spíš výtku...takové věty by mě srazily ještě níž.

    OdpovědětVymazat
  5. s jedním takovým jsem žila pár let. když jsem ho opustila, vylítla jsem nahoru jak stlačená pružina. nakonec i tyhle svině maj něco do sebe.

    OdpovědětVymazat
  6. Z těch pár slov odhaduju že hledá chyby jen u toho druhého, a z toho odhaduju že sice napsal co napsal, ale zatím ještě nedohlédne plnou hloubku. Je v tom myslím míň okamžitého úmyslu než kam tě vedou černé úvahy, Ruliso. Spíš myslím že on sám se teprv pozná z toho co napsal. Do tohohle komentu asi dost projektuju vlastní zkušenost, ale já si stejně myslím že jsou lidi natolik stejný a natolik dělaj stejný kopance a dozrávaj stejným způsobem že to projektovat můžu

    OdpovědětVymazat
  7. Teore, ten umysl tam mozna neni.
    Spise zhrzenost: \"kdyby jsi byla se mnou, mohla ses mit dobre :o) Takhle jen nekde narikas v koutku :o) a stejne to lepsi nebude :o) A sama jsi to chtela :o) A ja te tak chapu :o)\"

    Prijde mi to jako vycitky zhrzene manzelky. Takove vycitky vyhaneji manzele do hospod, aby se vraceli v podrousenem stavu az hluboko nad ranem. V hluboke depresi :o)

    OdpovědětVymazat
  8. Teore, nemyslela jsem přímý úmysl. Psala jsem \"z toho textu sahá...\" - Něco, co se jím dere přes veškeré vědomé úmysly.

    Jsem ráda, žes to napsal, říkala jsem si, jestli někdo taky napíše, že můžu taky špatně přemýšlet... Protože mě samotnou zarazilo, jak jsem napřed ten text přelítla po povrchu, po šlupce toho prvního čtení, asi jako když držíš v ruce cibuli a víš, že pod tou horní hnědou šlupkou štípe, ale nijak tě to netrápí, páš ji nepotřebuješ krájet... A jak pak najednou jako bych byla před televizní obrazovkou a dívala se, jak v ní někdo tu cibuli rozlupuje... Jen jako ten pozorovatel před televizí - jako by to rozlupování bylo s občasným střihem - Tu a tam najednou víc rozpadlých slupek, vrstev najednou...
    Může to klamat. Zase jinak než klame, když při loupání naživo za chvilku vnímáme jen to štípání, ale může.

    OdpovědětVymazat
  9. Radka to tou parafrází, zdá se mi, pěkně vystihla. :-)
    Nicméně jsem si tak nějak říkala, jestli se diskuse nechytí i v jiným místě článku.
    No, třeba jindy. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. ja se v jinem miste nemam ceho chytit, se strachy jinych o me jsem se jiz vyporadala a beru je s usmevem. A ja jsem se vlastnich strachu davno zbavila. A nechci se k nim vracet. Kdyz se nekdo boji tak at se boji. Nebudu mu to vymlouvat. Jeho vec.

    A vysneny cit? Tak tuhle iluzi jsem smetla z meho zivota spolecne se svatbou. To byl moment, kdy jsem si uvedomila ze romany jsou hezke ale ted me ceka zivot na zemi :o) A na zemi musim zit. Otevrela jsem svoji hlavu a svoje srdce svetu. A nebyla pro me zadna cesta zpet.

    OdpovědětVymazat
  11. Snad vám to moc nezkazím, když se přihlásím k autorství těch proložených řádek. Ale klidně pokračujte, je to mnohem zajímavější než realita, já vám to kazit nebudu :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Asi se ti nebude chtít, což je tvoje věc a tvůj důvod...
    Jen si myslím, že to vyvolalo určité a ne zrovna dobré reakce.
    Nešlo na to reagovat jinak...
    Myslím, že nemůžeš nic kazit, když se k tomu vyjádříš a není vůbec nutné, tím podporovat nějaké konfliktní a nepříjemné situace.
    Ale je to jen tvoje věc...Nebo vaše :)

    OdpovědětVymazat
  13. A jinak, jak se mi nelíbí ty věty cos napsal Ru, tak se mi líbí aspon to, že neděláš mrtvýho brouka...Na to zas každej nemá.

    OdpovědětVymazat
  14. Komentář číslo jedenáct hází na proložené řádky z článku druhou, ne-li třetí mocninu a utvrzuje mě v tom, že ta slova nebyla jen nešťastným šlápnutím vedle. Je to šlápnutí do něčeho úplně jiného...

    OdpovědětVymazat
  15. Prokouklas ho dobre.Opravdu si to myslim, i kdyz jsem spis vzdy optimista a spis vzdy hledam vysvetleni, ze sdeleni bylo mysleno v dobrem a pisatel je jen nemehlo.

    Ale myslim, ze to neni ten pripad.

    OdpovědětVymazat
  16. Anina: ta slova pochází se soukromého mailu a mají logickou vazbu na věci minulé, ryze soukromé. Všechno související považuji za citlivé a proto se k tomu vyjadřovat nemohu a nechci.

    OdpovědětVymazat
  17. Ghoste, nemusel jsi se hlasit k autorstvi. Dokud jsi to neudelal, tak jsi slysel jen anonymni nazory na jeden anonymni e-mail. Nebylo treba nic vysvetlovat akorat naslouchat.

    To o vysnenem snu ve smyslu bludu napsala Ru dobre. Vubec jsem to nespojovalal s tebou, znam hodne lidi ale predevsim zen ktere v takovem bludu a hledani vysneneho zijou. Bludicky, nechapajici a vecne vycitujici.

    OdpovědětVymazat
  18. Radka: oprav mne, jestli se mýlím, ale Ty se svojí přímostí by ses asi taky ke svým slovům přihlásila, není-liž pravda?

    Každý napsal, co uměl :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Radko, no už se přihlásil.Na jednu stranu je to odvážný, schytá to dvojnásobně,na druhou by bylo lepší zůstat anonymní, mě to taky nenapadlo...
    A Ru, napsala, ale tak, že opravdu nikdo nemohl tušit, a tak určitě neměla v úmyslu nikoho jmenovat a nikomu ublížit.

    OdpovědětVymazat
  20. Me napadlo, ze ten e-mail napsal Ghost. Jeho styl muze silene lezt na nerv :o) Ale to o tech bludech ma obecnou platnost, neplati to specielne jen na jednu osobu.

    OdpovědětVymazat
  21. 19: neschytá, otevřete oči, to je právě paradox! odteď budem brát ohledy, protože Ghost !

    OdpovědětVymazat
  22. Teore: ja beru ohledy jiz davno!!! :o) Jsem jak chodici polstarek.

    OdpovědětVymazat
  23. zive si to predstavuju. polstarek s nozickama a vystrkovacima klacickama na postuchovani sepii :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Teore, co jsem Ru napsala za komentáře, na to, co jsem si přečetla za tím si stojím.
    Kromě jiného jsem nemohla tušit, že se jedná o Ghosta. A Ru to nedala najevo ani v náznaku. Prásknul se Ghost.A to Ru, nemohla tušit.
    Jen si myslím, že věci z mailů a soukromé by se měly řešit opět maily. A v tomhle bych se Ghosta zase zastala.

    OdpovědětVymazat
  25. taky mě ghost napadl. a chodící polštářek zrovna nejsem.

    OdpovědětVymazat
  26. Anino, ale já s Ghostem nic řešit nepotřebuju a nechci - už dlouho. :o)
    A on to dobře ví. :o)

    Tenhle článek byl o myšlenkách, co vznikly na základě něčeho, co za soukromý mejl nepovažuju. Považuju to za spam.

    OdpovědětVymazat
  27. Definice praví, že:

    Spam je nevyžádaná pošta, která je hromadně rozesílána uživateli nebo roboty z většinou neexistujících adres.

    Ach bože, asi jsem robot :-)))

    OdpovědětVymazat
  28. Ru, chápu, napsala jsi to jasně.
    Můžeš mi klidně říct, že je mi do toho h...., je to pravda.Blog jsem sice zrušila, ale nějak se mi od vás, co s vámi komunikuju nechce. Sice jsem se už víckrát zařekla, že do takových věcí vstupovat nebudu. Ale pochop, ty napíšeš něco, z čeho je mi mrazivo a reaguju, protože s tebou cítím, at chceš, nebo ne.Poté se Ghost tady práskne a napíše, že se jedná o ryze soukromou věc...Tak je to naposledy, co jsem se nechala strhnout.A kdyby ne, kdokoliv mi tohle důrazně připomente :)

    OdpovědětVymazat
  29. Ten clanek byl o myslenkach a vsichni jsme se k TEMTO myslenkam vyjadrovali. myslim ze je to porad stejne!!!

    OdpovědětVymazat
  30. Myslela jsem, že se do toho plést nebudu, své jsem napsala Ghostovi k jeho článek o Tabu, pro oba.
    Ale nějak mi to nedá, ráda bych řekla tohle:
    Ghost se nemusela ni přiznávat k výše uvedeným řádkům, poznala jsem to hned, je to jeho styl. Navíc napětí mazi G. a R. je patrné i takhle na dálku a aniž se o něm mluví.

    Označit slova, do kterých někdo vložil cit za spam je však hodně silná a nefér káva. - Ru, nebylo by bývalo lepší napsat do mailu \"Hele, tohle mi není příjemné, už mi nepiš, zapomeň, že existuju?\"

    Myslím, že si vzájemně akorát jen zbytečně ubližujete.

    OdpovědětVymazat
  31. Radko, díky. Přesně o tomhle tady teď smolím odpověď.

    Anino, naposledy, co se budu zabývat konkrétně Ghostem a konkrétně v té podobě, v jaké je to teď chápáno a předpokládáno:

    Jsem opravdu povinná respektovat něčí poštu jako soukromou a nedotknutelnou, jen proto, že mi ji on jako takovou vnucuje? :o) Přestože tím on porušuje a nerespektuje soukromí moje? :o)

    Pokud se text týká jen mě a jeho a ne někoho třetího a pokud zachovám anonymitu odesílatele…

    Jo, chtěl-li Ghost změnit směr debaty a \"opravit\" nahlížení na citovaný text, nemohl udělat nic účinnějšího, než se přiznat k autorství. :-)
    Protože dokud to bylo o někom pro vás cizím, nebylo to praní špinavýho prádla, jen myšlenky, ale když je to o Ghostovi, tak je to špína... :o)

    A není to tak, že praní špíny se z toho stane, až když se začnou dva hádat a trumfovat? Ale já se s Ghostem nehodlám hádat ani trumfovat... :o) Ani tady, ani jinde.
    A nebo je praní špíny, když se snaží jeden druhého před ostatními poškodit, sjodit? Ale čím jsem ho já před ostatními poškodila nebo shodila, dokud jste nevěděli, koho cituju? :o) - Hm…, a právě proto považuju jeho přiznání se k autoprství nikoli za hrdinství, ale za velmi dobrý tah, obracející celý článek někam úplně jinam.

    Popravdě, i když jeho přihlášení se k autorství vidím podobně jako Jirka*, je mi vcelku jedno. Jako mi bylo vcelku jedno při odesílání, jestli se k tomu ozve nebo neozve, tady nebo kdekoli.
    Ten článek je prostě článek, tak, jak je, a šmytec.

    Nesmím psát, co mi jde hlavou? U sebe? :o)

    OdpovědětVymazat
  32. Lenko, probůh,nespočítala bych, kolikrát jsem Ghostovi napsala, \"tohle mi není příjemné, tohle nechci, nechci si s tebou psát o osobních věcech ani od tebe číst jejich rozbory, už mě vynech\", atd. Na kolik jeho mejlů jsem vůbec neodpověděla... Na ten poslední sáhodlouhej a ne o moc lepší než tenhle citovanej, jen jednou větou - Napsala jsem \"Žij si svůj svět, ale mně ho nenuť.\"

    Co už mám dělat víc? :o)

    Napětí mezi ním a mnou je už tak akorát v tom, že mě jeho pohled na svět a jeho způsob realizace jím oblíbených, jiným určených pouček dost serou, jenže takoví lidí se čas od času vyskytnou a kdybych se měla kvůli každýmu nervovat a řešit nějaký napětí...:o)
    Tak jsem to vyřešila nejjednodušším možným způsobem, přestala jsem s ním prakticky komunikovat, což on jaksi odmítá přijmout.

    OdpovědětVymazat
  33. ad 32: Ano, takováhle informace mi chyběla, pak je všechno v pořádku. Teda vlastně není..... ale chápu.
    I tak bych asi já přesný text neuveřejnila, nicméně to už je tvá věc.

    OdpovědětVymazat
  34. A já jo, a kdo mě zná, tak ví, jak a proč a že (a proč) mi může věřit, a kdo mě nezná nebo si jen myslí, že mě zná, tak ať se klidně bojí a už nikdy nic mi nenapíše. :-)

    OdpovědětVymazat
  35. Ve školce (té mateřské) jsem se kamarádil s jednou holkou, který byla na celém \"ústavu\" hrozně oblíbená a kdo se mohl pohybovat v její blízkosti alespoň chvilku, byl nějakým záhadným způsobem před ostatními povýšen. Dělalo mi to dobře (hlavně to povýšení) a neustálými poznámkami a celkem praštěným chováním jsem se k ní pořád hlásil i v době, kdy už nic z toho nebyla pravda...:o)

    OdpovědětVymazat
  36. tak teď mi vybliklo: \"kdo chce kam, pomozme mu tam\" a dostalo to pro mně nový rozměr

    OdpovědětVymazat
  37. ja myslim ze nekdy nepomuze vubec nic. A to ted nestrasim, protoze nekdo si umi veci neskutecnym zpusobem v hlave poskladat tak, ze mu zapadnou do JEHO obrazu a vubec nic se nezmeni. neverim, ze neco bude jinak. A v tom chapu nekonecnou bezmoc RU. I jeji reakci.

    OdpovědětVymazat
  38. Ru: úplně stačilo napsat \"už mi nepiš\" a dávno bys měla klid. Tohle přání Ti splním - třeba jako dárek k Vánocům :-)

    OdpovědětVymazat
  39. :o ?:o)
    No, nic. Nechám být.

    OdpovědětVymazat
  40. Ru, hlavu vzhuru! Bude lip :o) Ja mam ted takove potize, ze se to snad ani neda vydrzet :o)

    OdpovědětVymazat
  41. Tak a teď se už můžem dohadovat, co kdo řek či neřek, napsal či nenapsal.
    Vážně, dobře se to Ghostovi povedlo. Přečtěte si prosím ještě jednou koment o(29) a koment (31), 5. a 6. odstavec.
    Nemám co dodat.
    Rázem se z diskuse, zamýšlející se nad článkem a citátem v něm, stala diskuse, zamýšlející se nad autorkou článku. :o) A nutící mě, abych se skutečně do toho praní špinavýho prádla zapojila tím, že budu vysvětlovat, obhajovat se, že jsem to a to skutečně udělala nebo neudělala, podávat informace na dotazy stran něčeho mezi Ghostem a mnou...

    Vždyť to není pro ten článek vůbec důležitý! Je to úplně jedno!

    Lenko, mrzí mě, že jsi se nechala do toho dotazu strhnout a že já se nechala strhnout k odpovědi, až pozdě mi došlo, že ostatní určitě v hlavě mají totéž, ale skutečně respektujou přání neprat a neptají se...

    Takže znovu už jen slib sobě i ostatním:
    Ať už tu zazní cokoli od kohokoli v tom směru, jestli jsem já nebo Ghost udělala-neudělala/bylo nebylo... - nebudu na to odpovídat, ať už si budete-nebudete myslet co chcete.
    Radši být za padoucha než se nechat někam vmanipulovat.

    Prostě článek byl o někom anonymním, není postaven na konkrétní totožnosti inspirátora, ostatně interní dotazy na onu totožnost jsem s omluvou zamítla, a pokud to on sám změnil, byla to jeho volba, a měl by si taky být vědom, že za důsledky z toho vyplývající nese zodpovědnost.

    Stran vyzněmí článku na téhle jeho volbě nic nestojí a nic s ní nepadá.

    OdpovědětVymazat
  42. Přeji vám všem hezký víkend.
    Radko, drž se.

    OdpovědětVymazat
  43. Radko, já vím.
    Mně už je líp, a počítám, že jen co dopapkám druhou krabičku antibiotik, budu v pořádku úplně. :-))

    OdpovědětVymazat
  44. Dyt to rikam porad, ze ten clanek je porad stejny a myslenky jsou taky stejny a e-mail je taky porad stejny at je to lojza, honza nebo novakova.
    A neudelala jsi nic co jini neudelali jindy a drive viz moje odkazy u Ghosta :o) Je to fuk kdo to psal a je fuk proc to psal a je uplne jedno ze jsi to zverejnila a nikdo ti nema co podsouvat pocit viny. Protoze ty Ruliso mas veskere pravo tento vynatek zverejnit. Jmeno jsi nenapsala. Ten kdo nekomu neco napise musi VZDYCKY pocitat s tim, ze to nehaze do cerne diry. A ze nese dusledky za to co dela.

    OdpovědětVymazat
  45. anino, diky drzim se :o) Vseho, nac dosahnu!

    OdpovědětVymazat
  46. ad 42: Náhodou s tou informací v kom 32 se význam malinko posunul a pro mě je to už dobrý a dovysvětlený.
    Ruliso, já jen řekla, \"I tak bych asi já přesný text neuveřejnila, nicméně to už je tvá věc.\" Ty jsi jiná nátura, já jsem mimo, ty jsi uvnitř, a asi hlavně jsi to myslela jinak, tak je pro mě vyřízený. ... Takže takové to \"že jsem se nechala srhnout\" nepla :-) - já se nenechala strhnout, jen jsem uvážila, že se do toho vložit chci, víš.
    (Ve chvíli, kdy si někdo vyřizuje účty a je to fifty fifty, tak dobrý, ve chvíli kdy se začnou vytahovat podpásovky, nějak cítím povinnost aspoň něco říct. - zpětně a na opkraj poznamenávám.)
    Řekla jsem si svý, tys mi něco k tomu vysvětlila, já jsem spokojená.... respektuji tedy tvůj způsob.

    Náhodou mi to rozkrytí pomohlo. Jedna osoba, se mnou jako že kamarádí a pořád mi posílala divný sprostý maily a nedala si říct, nechtěla slyšet, tak jsem jí musela říct opakovaně a jasně, že jako komunikovat nechci a ani trošičku. Pochopila až na potřetí. Říkala jsem si, jestli není chyba taky na mé straně, že takhle spolu lidi přece nemluví, ale asi jo, u někoho to nutný je. Tak jsem ráda, že nejsem jediná na světě, kdo nezvládá nějak lépe nevyžádanou korespondenci a uchýlí se k jasnému a docela drsnému vyjádření.

    A už budu k tématu mlčet, neboj. :-) Pro mě skončilo.

    To dneska bylo krásně, což? :-)))))

    OdpovědětVymazat
  47. Obávám se, že tenhle \"seriál\" bude poloskrytě pokračovat tak dlouho, dokud se nedokážete vzájemně usmířit. Tím samozřejmě nemyslím návrat někam zpátky, ale spíš nějaký vzájemný odpuštění. Beru to u Ghosta jako stav nejvašší zhrzenosti: nechápe, že ta, kterou poznal jako /.../ je najednou /.../, a dost možná ji teď viní z přetvářky a neupřímnosti. To, že se Ghost Rulise neustále připomíná, a nevidí, že je to kontraproduktivní (protože tak v Ru vlastně \"ničí\" i ty dobré vzpominky) už i vzhledem ke svejm nedávnejm zážitkům za celkem normální. Ale už vůbec se mi nelíbí jeho představa spravedlnosti, jak ji čtu v tom mailu: když se užírám já, měla by se Ru aspoň trošku užírat taky. Nehledě na to, že tam čtu i skrytou manipulaci - vzbudit v tom druhým pocit viny, aby ho bylo možný přitáhnout o nějakej kus zpátky... Vnímám to celé zhruba tahle: Ru se v zájmu vlastní obrany \"odstřihla\" moc rychle, bez ohledu na Ghostovu povahu. Možná ho to ponížilo a nejspíš to vnímá i tak, že byl vystaven zbytečný krutosti. Podobný \"úrazy\" se samovolně hojí dost dlouho. No, je to jenom odhad, protože ten vztah-nevztah sice registruji, ale nijak zvlášť do něj nevidím. A v tomhle případě bych se fakt celkem rád mýlil...

    OdpovědětVymazat
  48. Dneska nebylo krasne, u nas namrzaly chodniky i cesty a ja klouzala do prace jak debil. A v praci jsem mela sileny stres a nekolik jednani, kde jsem musela resit neresitelne konflikty. A pak poradu s mansaftem, kde jsem musela presvedcovat jak dulezite je prezit a ze musime tahnout za jeden provaz. A pak presvedcovat vlastni lidi a pacifikovat cizi. A nakonec presvedcit sebe ze nejsu uplny blazen!!!!

    OdpovědětVymazat
  49. Radko, dneska jsem - ač zapřisáhlá, že do pondělka nevystrčím nos z baráku - musela do města pro balík (nechápu, proč ho pošťáci nenechali u nás, když jsme byli doma, nebo u sousedů, jako dycky). Přitom dobře vím, že když mi není dobře a jsem zblblá z teploty, nemám sedat do auta - po včerejšku, kdy jsem se seznámila s jedním milým pánem nacouvajíc mu do blatníku, jsem dneska u pošty s tupě hlavou probíhající myšlenkou \"jediný parkovací místo na mě zase zbylo pod lampou a já určitě zastavím až o ni\" jsem od ní skokem vyhnala jinýho poklidně pokuřujícího pána, stih to, než jsem o ni zastavila. :-))

    OdpovědětVymazat
  50. [50] :-)
    A ja si presto myslim, ze umis \"spoustu veci vubec nezpackat\". :-)

    A kdo ma pravdu? Vzdycky ja :-)

    OdpovědětVymazat
  51. Roji, dík za nezlomnou důvěru!:-))
    Víš, jaký nádherný svetry jsem třeba kdysi naštrikovala? :-)) A od tý doby, co kupuju parboiled rejži, tak už ji taky umím nerozvařit... :-)))

    OdpovědětVymazat
  52. Ruliso a Ghoste...jen náhodou jsem dnes ráno otevřela blog Ru. Abych pak nemohla jinak, než poprvé vstoupit i do Ghostova.
    Prožila jsem s vámi neobyčejné ráno. Neobyčejně silný emoční prožitek.

    OdpovědětVymazat
  53. Mirko...Představ si starého pána, který slova mailu vyslovuje vlídně, s láskou a respektem, protože si kdesi přečetl, že jedna žena konečně nalezla takový vztah, o jakém mu občas vyprávěla, a jaký dlouho hledala a nenacházela. Těší jej to a doufá, že ji to naplňuje. Ta obava je jen z toho, aby svojí nerozvážnou prudkostí něco nepokazila, a taky v tom, že tenhle podzim jí přinesl i hodně nepříjemné události.
    Celé to pak dostane právě takový smysl, jaký to mělo mít. Píšu jen co mi jde hlavou tak, jako to člověk říká z očí do očí (jak Rulisa několikrát dobře postřehla, ale možná to už trochu pozapomněla) - bez dvojsmyslů, podtextů a náznaků. Zvlášť v období předvánočním.
    Ale pokud mne má někdo za zhrzeného milence, za nepřítele - může v těch slovech najít naprostý opak - je to jen otázka interpretace.

    OdpovědětVymazat
  54. Ghoste...takhle si sám sebe představuješ ?

    OdpovědětVymazat
  55. Už když jsem si dřív občas naskenovala nějaký fotky z analogu, zaujalo mě, co se s nimi dá dělat v grafickým editoru. Teď s novým digi a při marodění si fascinaci z kouzel s fotkama docela užívám.

    Korekce světel a stínů, pozměnit sytost a ladění barev... hm... hned je ta nálada na fotce úplně jiná... A že je toho na fotce moc, co se navzájem ruší? Vyniká tam bohužel nejvíc něco, co by tam naopak vůbec nemělo být? Nevadí, správně oříznout, juk, najednou říká fotka něco úplně jinýho, co oko nevidí, neexistuje, a co zbylo, i když původně bylo kdesi v pozadí, naráz dominuje... A když se ještě něco rušivých detailů odmaže, tu něco chybějícího doťukne, zvýrazní obrys, tu vyhladí kazy na pleti...
    Je to úžasný. Z jedné fotky mívám i několik různých, úplně jinak emotivních verzí...

    (Mimochodem, když už to má tu samospoušť, člověk zkouší ledacos, nejvíc mě ohromilo, jak snadno lze primitivně bulvární, ba vulgární fotku nahé baby výše zmíněnými postupy proměnit v umělecky světloelegantně decentně krásu ženy opěvující akt...)

    Jo, na fotkách se takový um to vyfotografované vzít a upravit do autorem žádoucího vyznění cení. I já si toho cením a nesmírně obdivuju, když vidím, jak to někteří mistři fotoaparátu umějí.

    Na jednou už do světa vypuštěných slovech si takového umu dodatečných úprav necením.

    OdpovědětVymazat
  56. K te 54: nevim, nevim. HOdny stary pan ktery si dela starosti kvuli nerozvaznosti sve pritelkyne. A doufa ze priste bude rozumejsi. A ze se bude mit lepe, i kdyz je to pri jeji povaze malo pravdepodobne :o)

    Urcite je to mineno naprosto uprimne, to nepopiram. Ale je to mudrovani do vetru, poucujici, jalove a ve svem dusledku nesmyslne. Uz jenom proto ze neni rovnopravne. Ale mireno z pozice tatinka ke sve hloupucke dcerunce.

    At se ta verze vylepsuje a nalestuje z jakehokoliv uhlu porad je to porad pekna zmrsenina.

    OdpovědětVymazat
  57. Buď se vyjadřuju špatně, nebo jste opravdu nepozorní čtenáři. Odkáži vás tedy opět na komentář [16], kde píši, že \"se k tomu vyjadřovat nemohu a nechci\". Ten komentář tam stále je a já jeho platnost nezrušil. Pokud se týká komentáře [54], tam jsem se (určeno Mirce, která se zmínila o emocích) pokusil nastínit, jaké EMOCE k mým slovům patří, aby to dostalo správný smysl (\"Celé to pak dostane právě takový smysl, jaký to mělo mít.\").
    Nechávám na každého libovůli, zda se přikloní k interpretaci mé jako autora, nebo k interpretaci dané článkem. Pokud někdo touží věci vidět horší než ve skutečnosti jsou - potom mu článek bude dobrým vodítkem.

    Fotografie: ... než je dám na blog, nahrubo něco oříznu či je zmenším, aby se vešly na monitor a přitom zůstal detail čitelný. Snažím se skutečnosti být věrný a ne ji měnit podle svých představ. Fotografie je podobná poesii - každý si je může interpretovat, jak je mu nejbližší. Spoustu svých fotografií jsem rozeslal a věřím, že pokud někdo některou z nich bude chtít zveřejnit, prokonzultuje se mnou, za jakých okolností a kde bude vystavena, i s jakým komentářem. Ono stačí fotografii jen trochu jinak oříznout a přidat nevhodný komentář - a smysl se zcela změní. K takové výstavě se pak samozřejmě odmítnu vyjádřit - zvláště pokud se tím smysl otočil, nebo se úplně ztratil. ... A nejen smysl, jak jsem teď zjistil. Zbytečná ztráta, bylo to hezké a dobře napsané. Bylo by trapné, kdyby to bylo kvůli mně.

    OdpovědětVymazat
  58. Asi se sem i jinam už nedostanu, tak přeji hezké svátky. Jen to a nic víc, abyste z toho zase neměli ujímání :-)

    OdpovědětVymazat
  59. Ghoste, ujimani nebude. Interpretace je porad stejna :o) A svatky budou urcite hezke. Dik za prani. Taky tobe preju hezke svatky.

    OdpovědětVymazat
  60. Ru, přeji tobě i dětem hlavně pohodový Vánoce a nějakou tu radost pod stromečkem.

    OdpovědětVymazat
  61. Ru, krásné vánoce. Tobě i všem Tvým blízkým.

    OdpovědětVymazat
  62. Ruliso...trochu zvláštní do kometnáře...ale přeju Ti moc krásné vánoce!!!

    OdpovědětVymazat
  63. Děkuju všem za přání, nápodobně a nazpátek přeju totéž.
    Omlouvám se, jsem taková... nepřející. :-))
    Jakože mi to všobecný přaní si pořád téhož dokola ňáko moc nejde. V tomhle su guma. Dyk přeci všichni víme, že si přejem to dobrý, proč kvůli Vánocům... :o)
    Klíďo bych popřála i \"Ať se vám Vánoce co nejvíc zmrší, když to bude výměnou za o to míň zmršenin celej další rok. :-))
    (Já bych nebyla proti, vybrat si za jeden mimořádnej den stojící totálně za h... příděl smůly a pak už mít klid. :-))))
    Tak všem najednou, přeju, jen dobrý. :-)

    OdpovědětVymazat
  64. Ru, tak v tom nejsem guma :)))
    Asi by mi scházelo, se neozvat před těmi dojákovými dny...
    Ale tvoje antipřání je sympa a vlastně docela dobrý, tak ani ne vlastně antipřání.Tak proč ne...
    Tak jo, klidně to vyměním, za to, co navrhuješ :}}}

    OdpovědětVymazat
  65. Hlásím, že letos jsem nezpackala nejen vanilkový rohlíčky a bramborovej salát jako obvykle, ale dokonce ani vánočky!! :-)))
    Dvě vánočky za dvě kočky, du namočit hrnec čočky a vyspat se trošky, abych byla ve formě, až přijdou ty pohromy za celej příští rok... :-)
    (To asi přijdou, už se těším, až kocouři zítra objeví kouzlo vánočního stromečku...:))))

    OdpovědětVymazat
  66. Jsem pozadu, rohlíčky jsou moc dobrý, salát taky, na vánočky jsem se vybodla tam pokulhávám, a čočku jsem nenamočila, to se u nás nějak nepěstuje, ale mám moc dobrou rybí polívku. A kamarádka včera namáčela hrách :))))
    Pohromy NECHCI...

    OdpovědětVymazat
  67. Hlásím, že u nás jsou dvě kočky, jeden kocour, jeden pes a stromeček až na zem :o) To bude zábavy! Přesto z ní kousek odlamuji a posílám k Tobě, Ruliso :o)

    OdpovědětVymazat
  68. PRDÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉL!!! Sorry - neudržela jsem se... :-))) A to, prosím pěkně, vím, o čem mluvím... :-)

    OdpovědětVymazat
  69. Ruliso ty jsi nic nezpackala. Byl to určitě někdo jiný :-(((

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.