(Optimalizováno pro černobílé monitory)

8. 12. 2006

Vánoce přišly...

Měli jsme kocoura. Psala jsem o něm.
O tom, že se koncem srpna ztratil, jsem nepsala.
Nepsala jsem o čekání, vyhlížení, volání z okna, ze dveří, o tisíckrát odloženém zlikvidování "kočičího" koutu s miskami a kočkolitem...

Říkali mi z různých stran, Nebuď smutná, nemuselo se mu nic zlýho stát, kocour je tulák, a zvlášť když je mu kolem roku, chodívá na zkušenou, může se vrátit po týdnech, po měsících... Chceš kočičku? Seženem ti...

Nechtěla jsem.

Otvírala jsem občas v tichu noci okno z kuchyně, kudy chodil od sousedů, k sousedům, kvůli neprůhlednosti na cizí pozemek v okně zdrsnělé sklo, za kterým vždycky zeleně zajiskřily dvě světýlka, když chtěly domů... A zavolala jsem... Občas. Časem už míň. Pak už jsem se jen večer praštila očima o okno a šla dělat něco jinýho.

Před třemi týdny jsem dala kamarádce všechny zásoby kočičího krmení. Paštiky, konzervy, granule.
Zlikvidovala jsem misky. Vymyla je a schovala do spíže. Až dolů a dozadu.

Kočkolit zůstal.

Do Vánoc, říkala jsem si. Ještě do Vánoc.

Včera jsem po dlouhé, dlouhé době otevřela okno do noci. Byla příjemná noc. Chladná, a přece vlídná. Čistá. Stála jsem tam, na hraně té čisté, mlčenlivé tmy, siluety trav a keřů za oknem, tichost po většinu roku neobývaného dvora...
Kocouree... zavolala jsem.
Po dlouhé, dlouhé době.
Pak jsem to okno zas zavřela.
Do Vánoc. Ještě do Vánoc.

Dneska přišel starší kluk ze školy pěšky. - Zmetek jeden puberťáckej, jestli si zas za peníze na autobus koupil kusovku...
Než jsem se stačila byť jen nadechnout k rozčilování, vyhrnul na mě - Mami, já vím, ale počkej, nepil jsem, nekouřil a domů jsem nešel po státní, akorát něco přišlo se mnou... Jsem to potkal po cestě...

To něco, sotva jsem otevřela dveře od předsíně, kam synův pohled opatrně, leč nepřehlédnutelně klouzal, to něco mi napochodovalo do domu.

Ježíš... řekla jsem.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


prvni 2


druha 2

Jo. Přišly Vánoce. Vánoce, co přišly po čtyřech.
Ale pozor. Ty dvě série fotek z dobývání nového území jsou tak trochu Najdi deset rozdílů.
Najděte aspoň jeden. Jeden se dá. Ten důležitej. Víc jsem jich bez podrobného zkoumání nenašla ani já.

Protože:
.
.
.
.
.
.

třetí


Jo.
Vánoce přišly po čtyřech, ale vlastně po osmi.

No, a nakonec... Kuk...! - A už nás nech a neotravuj s tím blikáním do očí...

čtvrtá

37 komentářů:

  1. Nemohuza tuhle nadílku. Ale přeji Ti hezké vánoce :-)

    OdpovědětVymazat
  2. ty prcni dva obrazky se mi neotevrely :o( krasne kocicky!

    OdpovědětVymazat
  3. Ty první dva maj necelých 200kB, druhý skoro o stovku víc. :-) Chybka bude asi jinde. :-)
    Kočky (nebo kocouři? bozi vědí... Eště jsem se nedívala, nechávám je spát) jsou pěkně zarýmovaný, ale to asi chytli až teď bezprizorný. Dřív byly určitě bytový. Nejsou to žádný chuděrky, navíc pěkně zvyklý na lidi.
    Zjistila jsem telefonátama po okolí, že jsou nejspíš z těch, co se jich nedávno někdo zbavil - zavřený v krabici i s jejich mámou je strčil ke kravínu v sousední vsi. Nějaký z nich si lidi vzali odtamtud, tyhle zbylý holt došly sem. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak nevím, jestli ti mám gratulovat, anebo tě dopředu litovat. Asi obojí, protože ta kočičí dvojice ti těch několik měsíců \"samoty\" velice rychle vynahradí :-) Já i Drápas tě zdravíme a přejeme pevné nervy.

    OdpovědětVymazat
  5. Zatím taky nevím. Ani bych byla neřekla, jakou radost mi způsobí návrat ťapkání po podlaze, vrnění, hejbání našpicovaných ušisek, kamkoli se cokoli hne... Akorát mám občas pocit, jako bych viděla bílý myšky - všechno dvojmo. :-)
    A to bude ještě dvojmo léčba rýmy a ostatní míň radostný věci...
    A ještě ke všemu se mi dvakrát tak blbě píše na klávesnici - jeden kocour zabral místa na klíně dost, ale mít tam dva, to už levou rukou vůbec nehnu, aby se mi ten strakatobílej spící chumel nerozpad. :-))

    OdpovědětVymazat
  6. Nemáš pravdu, zmínila ses, ale to nemění nic na tom, že tohle je lepší, i když jim teče z očí. To se spraví. Časem...:o)

    OdpovědětVymazat
  7. A ostatnim se to otevre? Ty prvni dva obrazky? Me se to neotevrelo ani v praci .

    OdpovědětVymazat
  8. (6) Vážně mám tu hlavu na h... :o) Pamatuju si, že jsem se zmínila u Kacze. A pamatuju si, že jsem tak koncem září uvažovala, jestli si tu pofňukat článečkem, jak se mi po kocourovi stýská, že třeba by ho to přivolalo... Ale neměla jsem na to grády... Tak jsem to akorát rozkouskovala do pár mejlů, nejhorší byl ten, v kterým jsem musela odpovídat na dotaz mých sester, od níchž jsem kocoura měla... \"A jak se má kocour?\" - Odkládala jsem tu odpověď skoro čtrnáct dní...
    No jo, no...

    OdpovědětVymazat
  9. (7) Radko, obvyklý problém. MSIE - zkusila jsem to otevřít v něm. Nejde.
    Pošlu ti je.

    OdpovědětVymazat
  10. Jo! Na radu Arthura převloženo, funguje i pro MSIE!
    Ufff...

    OdpovědětVymazat
  11. Pro kočkoznalce:
    Musí mít dvě kočky dva záchody?
    Vadí kočkám mít společnej kočkolit? (Cizí pach, třeba...)
    Jedno kotě mi totiž chodí vzorně do bedýnky, druhý... do vany. :-(

    OdpovědětVymazat
  12. Každý svůj. Ale prý jim chvíli trvá, než se dohodnou, říkala neteř, chovající tři živé kousky... :o)

    OdpovědětVymazat
  13. Zdravím!
    Už mají jména? :)

    OdpovědětVymazat
  14. Kočičky jsou moc krásné a počkej, až budou koťátka. My jsme mívali doma třeba i deset koček - ale to bylo na venkově. moc zdravím

    OdpovědětVymazat
  15. Jirko dík.
    Zeza - jména jim dal kluk, ještě než mi je představil - Oko je ten s tím víc zhnisaným okem, Ucho je ten s o maličko většíma ušima. V reále - to vypadá: \"Kterej to je?\" - \"Ten s tou bílou špičkou ocásku.\" - \"A to je Ucho, nebo Oko?\" :-))

    Hanči: Koťátka nee!! Probůh... Tentokrát už jsem pevně rozhodnutá, jak jim bude přes půl roku...

    OdpovědětVymazat
  16. nejdriv antikoncepci :o) pry je to tak lepsi, at muzou v klidu dospet, pokud jsou to kocicky. U moji to tak bylo a chvalim pokrok :o)

    OdpovědětVymazat
  17. Nejsem schopná poznat jistě pohlaví, u takhle malejch. Ale tipuju oba kocoury.
    Tak bróm. :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Zatím mám dojem, že mi oba kocouři chodí na záchod do jediné nádoby, kterou tam k tomu účelu mají. Ale ten novější, zrzavej, tam leze skoro pořád a čmuchá tam, a někdy tam jen tak leží - asi je nějakej švihlej :-)
    Kastrace se u koček dělá podle podle pohlaví v různém věku - u kocoura předčasná kastrace může způsobit nedvyvinutí močovodu a potom trpí záněty (ale to asi víš). U koček se pohlaví se pozná stejně jako u králíků :-)
    Jinak blahopřeji k Vánocům - jsou půvabné.

    OdpovědětVymazat
  19. Že by chtěl nabrat \"domácí\" pach? :o)
    Králíci jsou takový festovnější, jsem se je nebála ani ve dvou měsících zmáčknout, aby se při tom prohlížení tak nemrskali...

    OdpovědětVymazat
  20. Ru,hezky ti Vánoce začaly, všech osm nožiček co přišlo s těmi chomáčky na nich... jsou krásný.Tak Ucho i Oko, vítám vás u Ru.

    OdpovědětVymazat
  21. *Ahoj,já mám skoro 8 let dvě kočky-a máme jeden záchůdek.Vždy bez problémů.Kocour si také občas lehne do písku,hihi,je to čuník.
    Kastrace,odčervení,odbleš.aj.-najít sluš.veterináře:-)P.S.Nalezenci jsou nejskvělejší kočeny.

    OdpovědětVymazat
  22. Známá měla dvě kočky a tři koťata - všichni chodili do jednoho záchodu, ale pravda, byli zvyklí už od kotěcích let.

    OdpovědětVymazat
  23. Jo. Když jsem bryskně koupila druhý záchod a nainstalovala ho k vaně, tak jsem zjistila, že mezitím začal i ten druhej kocourek chodit na první záchod. :-)
    A chytil první myšu. Malou eště, dítě ulovilo dítě. :-)
    Po velkým ježení se, vrčení a macerování mrtvolky a vůbec triumfálním užívání si vítězství ji nakonec bez milosti zblajzl. :-))

    OdpovědětVymazat
  24. Nechci strašit,ale mohou ti přinést také \"jen\" omráčeného netopýra a pak ti ho pouštět po domě.Hlavně nesmíš ječet,kočka by se mohla urazit,že neprojevuješ radost z úlovku...:-))

    OdpovědětVymazat
  25. Ru, bud připravena na všechno...:)))

    OdpovědětVymazat
  26. Myš chytil v koupelně, neb nám myši do baráku lezou- Netopejři zatím ne, tak snad... :-))
    Druhej úlovek bylo máslo, co děti nechaly rozbalený na stole. Takže momentálně jsem připravená ehm... Asi víte na co. :-(

    OdpovědětVymazat
  27. neteř má ňáký divný kočky, já to říkám pořád, ale opravdu choděj zvlášť :o)

    OdpovědětVymazat
  28. Řekla bych, že kočkám je přirozenější chodit každá jinam, ale když to nejde, tak holt si asi taky zvyknou. :-)
    Dala jsem ty dva záchody do stejného kouta, dva dny nic a najednou jsou používané oba. :-)
    A my máme taky novou mísu, když už se bylo v tom kupování záchodů... :-))

    OdpovědětVymazat
  29. Ano,ano-ad.úlovek máslo.A bude hůř,hihi.Nikdy nezapomenu,jak mi rodina nechala na stole k večeři makrelu...po podrobném zkoumání jsem prohlásila,že tohle jíst nebudu,že je to \"ŇÁKÝ DIVNÝ\"(bylo,kočky tam totiž byly dřív než já)

    OdpovědětVymazat
  30. ad 32- Ru, nevidím jediný důvod, proč by jste se měli šidit :))
    Když už,tak už...

    OdpovědětVymazat
  31. Kocour miluje Ramu. Sežere klidně půlku krabice - a nic mu není. Taky rád vylizuje olej po smažení z pánve. Je to čuně.
    Když mu člověk dává kousek kuřecího syrového masa, musí si dávat pozor - klidně se zakousne do prstu, je jak nepříčetný.
    Ale žere i vařené kuře - udělal jsem si polévku a dal jsem mu ty trosky kuřete - ráno jsem našel jen velice čistě obrané maličké kůstky. Sežral i vařenou zeleninu - tu má moc rád.

    OdpovědětVymazat
  32. RulisoKrasne prekvapeni. Tak at vsech osm nozek beha k vasi spokojenosti.

    OdpovědětVymazat
  33. Krásná kocouří dvojčata. My už toho našeho kocourka nemáme. Kacz začal mít záchvaty alergie a kočku nebylo možné udržet na zahradě, furt lezla domů... Kocoura mají příbuzní.

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.