(Optimalizováno pro černobílé monitory)

26. 9. 2006

Jen jedna

Protože mi nedá spát diskuse s Radkou (a jinými) o originálech a předělávkách písniček. Protože tahle je pro mě v obou podobách originál.

(Kdo si nepamatuje, tak šlo o tuhle diskuzi.)

I když právoplatný originál jsem slyšela až jako druhý, za hodně dlouho po jeho mladším bratříčkovi, na začátek patří on.

Dire Straits: Telegraph Road.

Nemám tu úplně první verzi, jen instrumentální, a jen pro ty s rychlým připojením - 14:35min; 13,5MB.

[mp3 src="http://www.m4n.pl/ds/media/audio/bt.TelegraphRoad.mp3"] (Nebo přímo tady.)

Pro ty ostatní motiv a 5MB:

[mp3 src="http://ru.webgarden.cz/file/379119"] (Nebo přímo tady.)

Originál, který bych nejspíš vůbec nehledala, vůbec nikdy neslyšela, kdyby nebylo mladšího bratříčka. Jeho hlasu. Jeho textu. Byť se jedná "jen" o výborný překlad.

Robert Šlach Křesťan + Poutníci.

[mp3 src="http://ru.webgarden.cz/file/392767"] (Nebo přímo tady.)

Moje stálice.

44 komentářů:

  1. Čímž dávám babu spolubojovníkovi za práva předělávek a napodobenin Fouskovi, že jako kdyby se mu chtělo, tak by moh taky něco... to... :-)

    OdpovědětVymazat
  2. že bych ... to ... přijal? :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Už je to dávno, co jsem si myslela, že se nenecháš do ničeho uvrtat. :-)))

    OdpovědětVymazat
  4. Hlas pro Poutníky (mám rád akustické nástroje, pokud na ně někdo hraje opravdu dobře - např. jako zde).

    OdpovědětVymazat
  5. Eee... (4) byla na Fouska, samo. :-)))

    OdpovědětVymazat
  6. eee ... 7 bylo k 5 :-)))

    OdpovědětVymazat
  7. Chudák Ghost, se v tom nějak ztratil. :-) - Jo, Ghoste, dík za hlas, tuším, že nás stejně přehlasujou. :-))

    OdpovědětVymazat
  8. tak aby vás nepřehlasovali - mně se taky v tomto případě víc líbí poutnická verze.

    OdpovědětVymazat
  9. S tvým hlasem se počítá. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Ru: nemyslím - Poutníci jsou v tomhle případě nejméně o třídu lepší :-)

    OdpovědětVymazat
  11. nejde mi pustit vubec nic, takze nemam co srovnat s cim :o) Ale Poutnici jsou urcite super. A jak se to jmenuje v cestine? Jinak Dire Straits mam moc rada. Stejne jako Pink Floyd, vlastne tehda jina rozumna muzika nebyla :o)

    OdpovědětVymazat
  12. Ru, ha tak šli mi jen poutníci.Tak jim dávám hlas,protože se mi líbí.
    Jinak já nehodnotím zda jsou vždy lepší originály, nebo věci převzaté.A ani v tom nejsem žádný odborník.Jsem jen obyčejný posluchač a podle toho, zda mi poslech sedí a zaujme ,tu hudbu bud beru, nebo neberu.

    OdpovědětVymazat
  13. Šlo mi pustit všechno, byť právě ti Poutníci na druhej pokus. Jenom bych chtěl podotknout, že ta minulá diskuse byla taky o tom, jak se s těma \"předělávkama\" nakládá - jestli se něco jenom mechanicky upraví, aby se zpěvák \"svezl\" na nějaký vlně, nebo se do toho i něco vlastního vloží. Třeba právě ten hlas (=nenapodobuje se originál) nebo pozměněná instrumentace. Tohle může jít až do extrému, kterej je pak ukázkou muzikantský kvality. Viz třeba to, co jsem znovu obdivoval včera: Beethoven´s night od Párplů, N.B. v živáku. Pro někoho možná extrém, ale extrémně dobrej včetně tý rektajmový vložky :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Radko, jmenuje se to úplně stejně. :-)
    Komu to nejde spustit, tak může přes odkazy \"tady\".

    OdpovědětVymazat
  15. tak se mi podarilo pustit jen origin, ktery moc dobre znam a casto posloucham (kdyz si to pousti nadseny manzilek) Libi se mi. Ja sama pro sebe si poustim muziku malo, vetsinou touzim po tichu. Popr. nasloucham ruznym tonum jako lednicka, kocka, laserovy vysekavaci stroj ci techno meho synacka. Casto se zastavim v cinnosti a jen tak posloucham to co je kolem. Treba jecici deti, to mi vubec nevadi.
    Taky rada posloucham opery v televizi,cela rodina pak ve zdeseni prcha a opakovane se me ptaji zda jsem normalni :o) Nejsem.

    Obcas posloucham muziku v aute, ale to spise na zabiti volneho casu. necham si poustet cokoliv pokud to nedrasa nervy.

    OdpovědětVymazat
  16. Radko, zkus si to \"tady\" prosím teď, jestli ti to půjde. Dík.

    OdpovědětVymazat
  17. (Mně totiž taky ne.)

    OdpovědětVymazat
  18. fungujou všechny tři \"tady\" - to první ale jaksi střídavě a velmi pomalu ... asi problémy na hhraj.cz

    OdpovědětVymazat
  19. ja mam na tady prilis pomaly internet. nez se mi ty MB stahnou, tak by to trvalo treba i nekolik hodin, mozna dnu. Na to nemam trpelivost.

    OdpovědětVymazat
  20. Ru, zkoušela jsem to znovu, ale jde mi stále jen to poslední Poutníci,ale jen na \"tady\" a dost pomalu-hodně pomalu.ale taky mám pomalej internet jako Radka a notebook a už taky občas
    blbne..
    Ted mi to mejde ani u Kornela .

    OdpovědětVymazat
  21. Naprosto netuším, kdo je ten Sylvén Šovó, ale minimálně první půlka článku stojí za přečtení.
    http://www.tydenika2.cz/?mode=art&id=16964

    OdpovědětVymazat
  22. Ru, já už vůbec netuším, kdo ten Sylvén je, ale brala bych to po přečtení jako hlas pro nás :)
    Ale asi nebude platnej:(

    OdpovědětVymazat
  23. tak jsem se obetovala a stahla si ty poutniky alias Dire Straits. Zdrzim se radeji komentare :o)

    OdpovědětVymazat
  24. (25) Proč by ses měla zdržovat? :-) Stejněs to nakousla. :-)))

    OdpovědětVymazat
  25. Nerikam ze se mi westernova muzika nelibi. Banjo a basa, a jede se. Manzel zpival a hral v takove kapele. Zpivaly hodne Simon a Garfunkela, i jine hezke trampske i tradicni pisnicky. Znam je. Poutnici jdou stejnym smerem. Odpocinkovy poslech a ohnicek.

    Dire Straits je pro me tak trochu jina muzika a jina kava. Proto to neumim moc srovnavat. Vsechny ty skryte tony a jemne nuance. Vynorovni a opet zanorovani motivu.

    OdpovědětVymazat
  26. Poutníci - odpočinkový poslech a ohníček? :o)
    Ano, souhlasím, že DS je jiná káva. Právě - jiná. A Šlach taky jiná. Nedokážu sama říct - a ani to nijak neřeším - co je lepší/horší, takhle to srovnávat nejde. Jde jen srovnat, co je komu bližší/cizejší. Pokud vůbec. Taky to může být jen o té které náladě, co tě kdy na jakou muziku chytne.
    Víš, jak jsem psala o tom vyrýžování? Tak mi přijde to Poutnický. Že ač akustický, je to ve skutečnosti tvrdší. Nebo možná líp řečeno ostřejší.

    OdpovědětVymazat
  27. P.S. Pamatuju dobu, kdy Poutníky vypískávali z trampských i bluegrassových koncertů - právě proto, že směřovali úplně jinam než k odpočinkovému poslechu a ohníčkům. :-)))
    (Ještě dneska mám před očima jeden takovej sejšn, tuším to bylo Banjo Jamboree Kopidlno, kde Poutníci po odehrání zmraženě balili nástroje a bedny a pes po nich neštěk, jen zpovzdálí se lidi ošklibovali a jeden si dokonce odplivnul.:-)

    OdpovědětVymazat
  28. no dobre, ja nejsem privrzenec nejakych stylu. Ale Dire Straits to nejsou :o) I kdyby po usich chodili. A Porta a jine dychanky taky nejsou moje dychanky. Nemam rada organizovanou zabavu a jeste stejnobarevnou.

    OdpovědětVymazat
  29. A ještě jedno P.S. Co hrajou Poutníci dneska a jestli ještě hrajou, ani nevím. Protože tu Poutnickou muziku, která mi něco říká, dělal hlavně Křesťan, a když se pak rozešli, vzal si Křesťan svůj styl s sebou ke Druhé trávě a \"zbylí\" Poutníci už mě nějak nezaujali.

    OdpovědětVymazat
  30. Krestan se mi libil taky, jestli je to ten vysoky a kudrnaty jezisek :o)

    OdpovědětVymazat
  31. Ale oni ani nechtějí být! O tom to je... Proč by měli být? :o)
    Předělávka jako vznik novýho originálu...

    (Co do toho motáš organizovanou zábavu? Ta s tím přeci nesouvisí.:o)

    OdpovědětVymazat
  32. No, vysokej zas tak moc není... A dneska už ani štíhlej. :-)))

    OdpovědětVymazat
  33. (31) Ani já nejsem zastánce stylů nebo zařazování se do stylů. Ale teď jsem mluvila o stylu jednotlivce - jako o jeho originálním, osobním čemsi, co do té muziky dává. :-) O tom, co má málokdo. :-)

    OdpovědětVymazat
  34. ...ale bez čeho z předělávky novej originál neuděláš. :-)
    (A už končím a nezlobím. :-)

    OdpovědětVymazat
  35. mota se mi z toho vseho hlava :o) Jsem uplne mimo. Nevim. Mozna. Urcite ano :o)

    OdpovědětVymazat
  36. 27-30: když mně jako odpočinková, pohodová a nudná muzika připadají spíš Dire Straits ...

    OdpovědětVymazat
  37. když někdo po někom předělá písničku má to vždy lehké,poučí se ze všech chyb,vypíchne to hezčí,přidá to co je zrovna populární.Někdy se to povede a někdy ne.Mám to rád na koncertech, ale na normálním albu to nemusím.Je to raritka a ta patří na různé výběry,živáky a pod.Jinak je to vycpávání.

    OdpovědětVymazat
  38. Prubnul jsem zahrat 1a3 skladbu soucasne a vono to vzajemne jde poslouchat;-) myslim mezi tim vsim \"zmatkem\"najdes short circuit.puvod neni dulezity v tom souhlasim s kornel-em kazdy je ovlivnen vsim ale jako audiofil davam bod new castle.

    OdpovědětVymazat
  39. By mě zajímalo, jestli máš čtečku i na tohle.
    Včera ve Velkých Karlovicích Druhotráváci tuhle písničku hráli. Zas trochu jinak a moc dobře. V pondělí jsou u vás. Nerad bych ti radil, ale dost mě zas po letech nadchli.

    OdpovědětVymazat
  40. V pondělí odjíždím s mládětem na dovolenou... :-(
    Navíc lístek tady stojí kolem 300, na ty lepší kapely 350. Budu ráda, když mi po dovolené zbyde na Radúzu. :-) Ta je poslední, příští neděli.

    Jak bych začla chodit na koncerty dřív. proposlouchám prachy na uhlí...

    Jo, čtečka funguje i tady. :-)

    OdpovědětVymazat
  41. Ve V.K. bylo za stovku. Ale vy to tam máte nějaký fesťák, že jo.
    Tak teda hezkou dovolenku. Ne, že bych si byl jistý, koho nazýváš mládětem :-)

    OdpovědětVymazat
  42. Znáš přeci můj pohled na opačné pohlaví - tak shovívavě laskavého oslovení bych se vůči nikomu jinému nežli mláděti vlastnímu z rodiny nejmladšímu přeci nedopustila... :-))

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.