(Optimalizováno pro černobílé monitory)

22. 9. 2006

Nejlíp dynamicky

Z mejlu:

"Nedá se vrátit od tvrdší muziky k ucamranýmu.
To, co otevře nějakou další cestu, změní tu původní.
Ale ta původní zase úplně nevymizí.

I když jsem se posunula v muzice ke tvrdší a spoustu těch ufňukaných, co jsem dřív prožívala, teď nemůžu vystát, (jako jsem dřív nebyla schopná absorbovat tu tvrdší), tak i ta tvrdší musí být nějaká...

Střídavá.

Dneska, když poslouchám něco, co je pořád jemný, nerozvíjí motiv, nezesiluje (kruci, jak je to slovo, co není stagnace, ale navršování, přidávání, taky na -ce... - ha, gradace!), tak jako by mi to sklouzlo po kůži pryč, do nikam, odumřelý...
Když poslouchám bušení od začátku a dál nic - je to tupý. Člověk otupí. Po pár taktech. Chybí tam jakýsi spodní podtón. Jedna písnička a dost. Nutí to hledat něco jinýho. S větším prostorem.

Když poslouchám gradování - a pak přijde zlom a přeskok do ztišení, je to ztišení strašně silný. Vyrýžováním... mívám období určitých slov... tohle slovo je vyrýžování. Vyrýžovaný ztišení. Zarámovaný...
Silný i pamětí té vygradované síly, ze které vypadlo, co jí stačí pak už málo a celá ta předešlá gradace naskočí zkratkou, zmlknutím zesílená, jedno odražený od druhýho...

Mám ráda takovou muziku..."


------------------

Poznámka pod čarou
Jiný mejl, odjinud:
"Nedávno v televizi dávali pořad, kde debatovali o analogiích mezi hudbou a sexem..."

6 komentářů:

  1. nebuď nervózníi malé kladívko v ušku je důležité .._:-)

    OdpovědětVymazat
  2. to je dobry :o) Nez jsem precetla tu posledni veticku tak me napadla analogie s americkym filmem nebo soucasnym ceskym serialem :o) Takova hezka masinka na emoce. Taky ji obcas pouzivam :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Ru, Radko, ahoj.Tak 3 komentáře přišly vniveč a pak, hláška, že nemám oprávnění prohlížet tuto stránku :)
    Radko, u tebe jsem se ti ozvala.
    Ru, nojo, no ty to umíš vystihnout..
    Příliš dlouhé pofnukávání znaví,zrovna tak i nekončící bujaro.
    Tvé i radšino přirovnání sedí, a já bych to ještš přirovnala třeba k počasí...
    Určitě i ve vnímání hudby se měníme.
    Někdo to bere přes tklivou k tvrdší, jiný možná naopak. Asi podle toho, jak jde život...a taky to střídáme.
    Jo ,jsem pro dynamičnost.

    OdpovědětVymazat
  4. Doporučuji sex s Karlem Gottem! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mamedeeeé... To radši Chicago Hope 92010 nebo hurikán Lois Lane... :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Hudbu mám čas poslouchat akorát v práci a skládám ji podle nálady do playlistu v přehrávači v PC, z několika GB vybírám, nejlíp na střídačku - pomalý a \"jemný\" promíchaný s rockem různého stupně tvrdosti :-). A úplně nejradši skladby, ve kterých je obojí - klid i bouřka.

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.