(Optimalizováno pro černobílé monitory)

23. 9. 2006

Tak trochu o piezoelektrickém zapalovači

A hodně o tom, že je dobré uklízet i tam, kam smetákem nedosáhnete.

Je to už delší čas, co jsem tady psala o nepochopitelném zmizení vibrátoru.

Našel se. Dneska, když jsem usoudila, že nevzpomenout si, kdy naposled jsem vybírala skládku věcí napadaných z ledničky za ledničku, nesvědčí možná ani tak o špatné paměti jako spíš o tragicky laxním vztahu k vlastní domácnosti.

Ne, naší rodině nemoci z přemrštěné hygieny nehrozí.

Z chuchvalců prachu a pavučin, protkaných perličkami myších bobků, jsem separovala několik desítek obalů od sušenek a čokolád (co se průběžně záhadně ztrácely, aniž by se k tomu kdokoli znal), scvrklou půlku jabka, jeden kamenný rohlík černý spáleninou po rozpíkání v troubě, jednu neméně připálenou topinku, krabičku paralenových čípků (naposledy použitých tak před pěti lety...hm...), střepy z kompotové misky, kojeneckou flašku plnou čaje (???) a - vibrátor.

Koukala jsem na něj jako v tranzu, než mi seplo, že bych se měla začít hýbat, protože nejsem doma sama a je jen otázkou náhody, že se zdí prostupující zvučné hlasy mých dětí a jejich kamarádů ještě nezhmotnily do hladem či chutí na čajíček trpících nájezdníků kuchyně...

Zakličkovala jsem do koupelny a za přivřenými dveřmi drhla kartáčkem gelově růžovou imitaci anatomie, kůže na prstech loupající se vřelou vodou, mozek zavařený totálně.

Trochu podivením, skoro úsměvně rozpačitým, nad tou věcí v ruce... (Znáte ty okamžiky nárazu sentimentálních vzpomínek na realitu? Ta žárem kachlových kamen prosvícená babiččina kuchyně jak je najednou maličká, vlhká a pošmourná, ten klavír, co tak fantasticky rozechvíval srdce, když na něj strejda hrál, jak divně plechově dneska zní, a o tom strejdovi, co byl vždycky "ten-velkej-strejda-co-se-ho-trochu-bojím", ani nemluvě, on je to vlastně spíš jen takovej hodně dobře živenej, leč téměř přizakrslej strejc s panděrem...)

Podstatně víc mi hlava vařila až Holmesovskou kombinatorikou, jak se, kruci, ta věc mohla z krabice v krabici v kabeli pod postelí v pokoji dostat za ledničku.

Až když jsem ji rozšroubovala, abych se podívala, jestli uvnitř za ten dlouhej čas nevytekly baterky, měla jsem jasno.

Jo jo, to je ono, to jak tam u té lednice malej kdysi rozpačitě stál, když jsem znenadání přišla do kuchyně, a jak jsem hned měla podezření, že se kouká tak nějak... A spustila jsem výslech, co zas dělá či chce dělat... O vajíčka jsem měla strach, hledala jsem, kde zas jaký rozbil... A on povídá, Mami, už mi nemusíš kupovat baterky do toho mluvicího papouška, já už jsem si nějaký našel...

Vytekly o pár týdnů pozdějc do papouška.

Bože, jak mám tenhle synovský delikt řešit? Mám vůbec? Copak to jde...? I když se jedná o narušení soukromého dámského a maminčího prostoru a zcizení věci...? Že bych si jako stoupla před synka s předmětem doličným v ruce a ...

Bodejť by ten papoušek dostal rakovinu hrtanu...

Hm, a jakže s tím souvisí ten piezoelektrickej zapalovač?

Inu, vibrátor jsem našla po víc než půldruhým roce. O pár procent vyšší naděje, že ještě pořád lze najít i ten piezoelektrickej zapalovač, co se ztratil před třinácti lety.

24 komentářů:

  1. :-))))))) tohle nikdo nevymyslí, tohle je tvrdá realita :-))) Donedávna jsme řešili stejnou záhadu. Kde je ten černej? Naposledy jsem si pamatovala, že jsem ho při balení před posledním stěhováním vrazila do nějaký tašky s hadrama s úmyslem skrytí před dětskýma očima. Po nastěhování prostě nebyl. Tašky vybaleny a černej nikde. Víc jak rok jsme měli za to, poté, co jsme prohledali místa možná i nemožná, že skončil vyhozen do kontejneru spolu s obnošeným šatstvem, nějak přimíchán nepozorovaně při selekci hader. Našel se nedávno. V okamžiku, kdy jsem svý dceři vytahovala z igelitky plný zbytků látek nějakej kousek do výtvarky. Stála mi přitom za zády...

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tohle se mi stát nemůže.... nemám děti...8^))))

    OdpovědětVymazat
  3. Mně taky ne - já sice mám dceru, ale zase jsem nikdy nebyl vlastníkem vibračního přístroje.
    Mluvící papoušek na baterky musí být super, i když asi nevibruje :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Mluvící papoušek je na zabití, protože mluví to, co si chvilku předtím nahrál. Zachycuje v cca desetivteřinových sekvencích a opakuje hned po skončení nahrávky, takže je skutečně super, když vám například doprostřed výchovného výlevu vskočí váš vlastní pitoreskně nervní hlas. To je pak na zabití papoušek i dítě.

    OdpovědětVymazat
  5. Souhlasím, v tomhle případě se přikláním k odebrání baterií papouškovi...

    OdpovědětVymazat
  6. Jirko*, přísámbůh, teď jsem asi tak pět minut dumala, jak to, doprčic, myslíš. :-)) No nic, radši nebudu vrtat, papoušek už delší čas spí v zapomnění a baterek je dost. :-)))

    OdpovědětVymazat
  7. Vrátilo mne to do vzpomínek na dětství. Ne ten papoušek, ale ten nervní hlas. Bylo v něm něco, pro co mi bylo mámy líto. Děti jsou někdy divné.

    OdpovědětVymazat
  8. Nejspíš zoufalství. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. vzpomínám že synovec, když měl tak asi pět let, si takového papouška moc přál - netajil se plánem, že nahraje, až si děda prdne a bude mu to potom furt dokola pouštět :-)))

    OdpovědětVymazat

  10. Az budete sami jecet a prdet a krkat, tak vam to ani neprijde:o) Pochopite proc ten druhy ma tak zoufale nervni hlas (to pro Ghosta) a proc je tak ulevne si z chuti odprdnout. chce to jen pili a ucenlivost.

    Co se tyka ztracenych veci, tak krome klicu me nic ztraceneho nevadi. Takze ani nic nehledam a kdyz neco vylovim, tak to smetu smetackem do popelnice. Z mojich 9 ztracenych zlatych nausnic jsem nenasla zadnou a je mi to fuk. Nenosim ted zadne.

    Vibrator nepouzivam, ale kdybych po deseti letech nejaky vylovila zpod lednice, asi bych jiz moc nechtela :o)

    OdpovědětVymazat
  11. Copak, Radko, po víkendu v nabroušené opozici? :-))

    OdpovědětVymazat
  12. jsem vzdycky nabrousena na Ghosta. Prilis se vzivam do pocitu zen, ktere se dostaly do jeho blizkosti :o) A to ho vubec neznam :o)

    V pondeli jsem vzdycky nastartovana, rano se vyfackuju abych vypadala aktivne a pak do boje o preziti:o) Takze preju hezky tyden!!! Vsem! At s prdem nebo bez.

    OdpovědětVymazat
  13. Pokaždé, když si na mne Radka vzpomene, potěší mne to. Vždycky při tom uplatní svůj ženský šarm tak okouzlujícím způsobem, že z toho čerpám energii po celý den. Ona je mi takovou elektrárnou - tajně jí přezdívám \"Radka Černobyl\" :-)
    Též přeji všem hezký týden - samozřejmě především Radce :-)))

    OdpovědětVymazat
  14. ad 6 (7): jen aby protivný papoušek nemluvil...8^)

    OdpovědětVymazat
  15. eh...zase blbě, pardon... sebral bych papouškovi baterky jen proto, aby tak protivně nemluvil...8^) (ještěže už upadl v zapomnění..)

    OdpovědětVymazat
  16. Ru,u synka zvítězila zvědavost a touha po baterkách pro vlastní potřebu, tedy pro papouška.
    Tak určitě si před něj nestoupneš s předmětem doličným...
    On nemůže za to, že nevíš kde co máš :)))
    Ale já taky nacházím věci dávno odepsané...

    OdpovědětVymazat
  17. Ani, už dávno u nás doma platí, že nejlíp ví, kde co kdo má (schováno), právě onen synek. :-) Pokud kdo z nás zbylých neví, kde co má, páč to není tam, kde to bylo předtím, obracíme se přímo na onoho synka. :-)))

    OdpovědětVymazat
  18. Ru, myslím, že je podstatný, že to někdo u vás jistí,já tohle štěstí už nemám a podle toho to vypadá a dopadá:)))

    OdpovědětVymazat
  19. No, on si hlavně jistí svoje vlastní potřeby, ber jde ber. :-)))

    OdpovědětVymazat
  20. Jinak, v tom článku \"Jen šest\", o Zagorce, jsem přepsala odkazy z textů na muziku. Tak už se to dá i poslouchat.

    OdpovědětVymazat
  21. Aha, dík, tak udělám zkoušku :)

    OdpovědětVymazat
  22. 21: dobrý počin - určitě to dalo spoustu práce :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Jo, zvlášť když jsem si při prvním pokusu o přepis všech odkazů naráz rozmydlila celej článek do trosek a půlku musela skládat znova. :-(

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.