(Optimalizováno pro černobílé monitory)

20. 10. 2006

Plachťáková

Po stole mi přešla myš.

Zadem kolem monitoru, blýskla po mně očičkem, protáhla se kolem hromady papírů, zastavila vlevo na kraji stolu. Obě očička upřený na mě, uši jako plachťáky, kouká, jak klepu do mejlu, že mi právě chodí po stole myš a že ťukám do klávesnice jen jednou rukou, abych tu plachťákovou myš nevyplašila.

Jo, kocour je pryč. Už dlouho. Pořád ještě doufám, že třeba jen ve světě na zkušenou, jak mi bylo vysvětleno několika kočkofily. A že se nejdýl do Vánoc vrátí.

Myši si to očividně nemyslí.

Myšiplašem se stal mladší syn. Zahnal ji s bojovým pokřikem za stojan monitoru, jen plachťákový uši z ní vykukovaly. Klepaly se strachem.

Konečně jsem docenila, jaký by to byl rozdíl mít místo obyč "skříňovýho" LCD monitor. (Jestlipak to ví i ta myš?)

Síťka na akvarijní rybičky se jako podběrák na myši neosvědčila. Toliko jsem s ní rozmetla za monitorem nastřádané bobky.

Mladší syn udělal "Tfuuj... bléé... hnus... Já ji zabiju kladivem..."

Rozmluvila jsem mu to. Slíbila zaručenou likvidaci. Natáhla pastičku.

A než jsem tohle dopsala, sežrala jsem zbytek sušenek, které jsem dneska koupila za akčních osmnáct korun, ochutnala, jestli jsou to ty samé, co měla kolegyně v kabinetě, a strčila je do kabely, abych je zítra oné kolegyni nabídla ke svačině jako náhradu místo těch, co jsem jí je sežrala, když držela dozor.

Poslední týdenní fáze cyklu. Normálka. Budu tlustá. Ty poslední dva dny.

No co. Aspoň sušenky za osmnáct korun nesežere myš. Plachťáková.

Protože doufám, že se do té pastičky nechytí.

18 komentářů:

  1. ja mam mysky moc rada. S koralkovyma ocima. A proto jsem rada, kdyz se do pasticky nechyti. Presto mi nevadi kazde rano sbirat rozhazene mysky po zahrade a terase. Vypadaji jakoby spinkaly

    OdpovědětVymazat
  2. Ani mě nevadí myšky.Ještě v telecím věku jsem s nimi dělala ve výzkumáku na brigádě a ze tří klecí mi jich asi dvacet prchlo.To byl šrumec.Samozřejmě že jsem nepoznala která je odkud, tak vědátorům jsem asi trochu zkreslila výsledky výzkumu.Ale byly všechny doma.

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem se prý kvůli myši narodila dřív. Máma uviděla myšku, vyskočila na židli a už se jelo...

    OdpovědětVymazat
  4. Mé sestře se zas rozbila myčka nádobí. Nesouvisí to s tvým problémem jen zdánlivě. Můžou za to totiž myši!:) S překvapením jsem se od servisáka dozvěděl, že nejsme žádnou výjimkou a myši terorizují myčky s železnou pravidelností. Ona se jim totiž líbí taková ta hadrová izolace (jako ve vaťáku) a taky vlhké teplo. Vykousají izolaci, odtáhnout někam, kde je provoz myčky tolik neruší a tam si ustelou. V našem případě si ustlaly na odtokovém plováku, takže vypouštění vody bylo stále v provozu, navíc vytáhly neopatrností pár kablíků od el. rozvodů. Když má člověk smůlu, tak mu celkem jednoduše celou myčku odrovnají nadobro. Potom jsme řešili problém s odchytem myší (kocour v domě pořád je, ale Garfieldovského typu :), navíc chceme, aby se nechytl ani pes. Tak jsme nakoupili takové šikovné (humánní) nástrahy, které fungují spolehlivě a hlavně nikdo nespadne do vlastnoručně vykopané jámy 8^). (odkaz u mého jména)

    OdpovědětVymazat
  5. Stopařův průvodce říká:
    \"Tvorové, kterým ty říkáš myši, nejsou tak docela tím, čím se jeví. Jsou to pouhé výčnělky hyperinteligentních pandimenzionálních bytostí do naší dimenze. A pokud jde o sýr a pištění, to je jen zástěrka.\"

    OdpovědětVymazat
  6. 4: že se myši prokoušou do izolací, to je klasika - jednomu známému bydlely ve felicii poblíž motoru :-)

    OdpovědětVymazat
  7. No, chtěla jsem napsat, že si nebudu kupovat myčku, stejně na ní nemám, ani není kde ji ubytovat.Taky ji nepotřebuju.
    Ted už zapomenu i na zakoupení auta, stejně.......

    OdpovědětVymazat
  8. sakra já mám felícii :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Jirko, to je v pohodě.Humánní pastičky to přece jisti...No, a kdyby si snad myšky z nich nic nedělaly, v tom tvém odkazu jsou také sekery, mačety a jiné náčiní :)

    OdpovědětVymazat
  10. ja jsem slysela ze do aut na hadicky chodi lasice. Nekde je to fakt vazny problem. Miluji zejmena auta zn. Ford.

    OdpovědětVymazat
  11. 10: myslím, že prohánět myš schovanou za monitorem, sekyrou nebo mačetou je dost riskantní :-)))

    OdpovědětVymazat
  12. Ten promáčklej cedník je geniální!

    OdpovědětVymazat
  13. to známale mně chrastí jen v koši pod počítačem a na plochu se neodvažují

    OdpovědětVymazat
  14. Tak jsem si chvilku představovala, jak by se tvářil takový uživatel PC, kdyby mu myši chrastily v koši v počítači. :-))

    OdpovědětVymazat
  15. No, a já zas proč sis na myšku nevzala podběrák šílený, ona by byla kalibr vyděšený a pak bys použila přenosku debila, to abys byla stylová :)

    OdpovědětVymazat
  16. Jejky, Anino, to je geniální! :-)))

    OdpovědětVymazat
  17. Ru, mě se to blbnutí s přesmyčkama děsně líbí:)

    OdpovědětVymazat
  18. Jo, a nejsi sama. :-))

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.