(Optimalizováno pro černobílé monitory)

22. 10. 2006

Přepínám!

Tady ručník, tady ručník...

Tak ne, mýdlo se neozývá.

Zato mně se podařilo konečně zprovoznit přepínání stylů.

Takže komu se nelíbí šedá a nedisponuje Firefoxem či jiným prohlížečem, kde si může styly přepínat z lišty, má teď možnost si kliknutím ve sloupci vpravo Škebli obarvit, buď návratem do stylu nedávného, nebo přeskokem do stylu trochu jiného, inspirovaného Fouskem.

Nutno podotknout, že jsem kvůli tomu sesmolila jeden lamí mejl adminům, jak mi ten - v seznamu tagů speciálně pro bloguje.cz uvedený - tag, vložením kterého by to mělo fungovat, nefunguje a pak (v čekání na odpověď) "zběhala" asi tak padesát blogů na bloguje, abych zjistila, že nejsem jediná, komu nefunguje. Nefunguje nikomu. Pokud si k němu nepřipíše dodatečný skript.

O skriptech tak akorát vím, že existujou a že se taky vkládají. Tudíž jsem jeden docela sprostě (leč s ohromnou radostí, že z těch dvou plně funkčních, které jediné jsem vypátrala, je tenhle neporovnatelně jednodušší) - opsala. Čímž děkuju a současně se omlouvám Letince za parazitismus bez zeptání.

Jen si říkám - To jsem tak slepá, že jsem fakt přehlídla nějaký adminský info o použití "přepínače", nebo je to věc, která se ještě dolaďuje po té nedávné generální přestavbě na bloguje, nebo se to jen tak trochu ztratilo v přívalu dalších nových služeb... - Nevím.

59 komentářů:

  1. Šedá je dobrá, takže přepínat nebudu. Je totiž jak vystřižená z normálního života :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tady datel, tady datel,halooo....
    Tak nic sova se neozývá...Chtěla jsem nahlásit, že akce přepínání se nekoná. Jo, šedá není ani černá, ani bílá,takže tak akorát...

    OdpovědětVymazat
  3. PristeSe obracej rovnou na me, ju? :-)

    OdpovědětVymazat
  4. teda ... tolik práce ti to dalo a všichni si nakonec nechají tu šedou :-)
    já si to aspoň občas přepnu a pak zas taky vrátím šeď :-)))

    OdpovědětVymazat
  5. Fousku, neboj, já jsem zvědavá a tak jsem už taky zkoušela přepínat :)))

    OdpovědětVymazat
  6. bohuzial nezvladam odpovedat online par minut po polozeni otazky. za to sa dodatocne ospravedlnujem a snad mi to bude pri poslednom sude odpustene

    http://www.bloguje.cz/faq/index.php?action=artikel&cat=4&id=155&artlang=cs

    OdpovědětVymazat
  7. Rony, užuž jsem se chtěla omlouvat za netrpělivost (stáří mého dotazu necelé dva dny, ale fakt to bylo jen konstatování a důvod, proč jsem hledala odpověď i jinde, ne výtka). Nicméně - kliknutím na FAQ jsem o svoje skoro špatný svědomí rázem přišla. :-)

    To je pomsta, nebo co? :-)) Páč odpověď na to, na co jsem se vás ptala, to moc není...
    Jo, pročtla jsem si všechny otázky a odpovědi ve FAQ už předtím, než jsem tam ten dotaz poslala. A už tehdy jsem si říkala, že to tam občas máte tak trochu jako prostor pro exhibici vašeho smyslu pro humor. :-)
    Dobře se to tam čte, fakt...
    Akorát jsem občas váhala, kde je hranice mezi vtipností a arogancí.
    A po kliknutí na tvůj odkaz tady jsem ještě navíc začla přemýšlet, ke kolika těm řízně vtipným odpovědím jste si pomohli tím, že jste podstatu dotazu kapku... upravili... :-)

    OdpovědětVymazat
  8. (3) Jo, dík, Roji, příště budu.

    OdpovědětVymazat
  9. aka pomsta? ked sme robili xhtml/css sablonu pre bloguje, tak obsahovala prepinadlo stylov. preto doporucujem prave a jedine tuto sablonu a iba k nej treba vyrabat CSS styly na prepinanie.
    tato sablona fungovala tak, ze stacilo naozaj vytvorit dalsie CSSka a uz to fungovalo.

    K dohadom o arogancii a humoru v odpovediach: ja zasadne nevtipkujem!

    K dohadom, kolko otazok bolo upravenych: vsetky. ak by som to nerobil, tak tam citas asi toto: !!!!!!!!! ????????? POMOOOOOOOOOOC. NNEEEVYYYM. Nejde ttooo. Prooooc. Diiikyyy. Tak sem si k tomu sedl a ani tak to nejde. Kde mate chybu????? Napiste mi do mejlu! ! ! !

    OdpovědětVymazat
  10. k tym dvom dnom: odpovedam priblizne 1x denne na vsetky otazky, ktore tam su.

    Rano vstavam a odchadzam do prace. Vecer prichadzam z prace a jedna z bodov mojho programu je, preluskat sa otazkami. Nie je ich vela ale velmi casto ani netusim, coho sa vobec tykaju. Este castejsie nemam dostatok relevantnych infomacii od nestastnikov, aby som vobec mohol pomoct. Odpovedam zvycajne obecne a vzdy predpokladam, ze sa pyta zaciatocnik. Ak sa niekto chce vyhnut vysvetlovaniu pre zaciatocnika, musi to uviest :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Rony, ale já jsem vážně lama (jako 99% vašich uživatelů), takže když si z vámi nabízených šablon vyberu nějakou, která má v hlavičce html napsáno \"xhtml\", tak předpokládám, že to xhtml je.

    Pak jdu do pomůcek, do adminskýho blogu (páč si zhruba pamatuju, o čem se tam průběžně objevovaly články) a do helpu a čtu, co tam píšete. Toho se držím. Když je tam napsáno \"chcete-li funkci tu a tu, tak vložte\", vložím. Když to nefunguje, hledám, co mám kde blbě. Takhle zněl i můj dotaz, proč to nefunguje, co dělám blbě. Samotnou mě to zarazilo, páč zatím vždycky všechno fungovalo.
    Odpovědět, že si musím napřed nadefinovat víc stylů v css mi přijde... No, radši nic. :-)

    Ještě jednou: Ta poznámka o neodpovědi NEBYLA výtka, jen důvod, proč jsem ZATÍM hledala jinde. Nejsu tak blbá, abych si myslela, že tam jeden z vás sedí od rána do rána vyčleněnej jen na zodpovídání dotazů. :-)

    Na tu otázku z (11) bych odpověděla asi tak stejně, jen asi s dvěma větama navíc, abych se pojistila, že dotazovatel (evidentně hodně začátečník) pochopí, že značka blogname podmiňuje ovládání názvu blogu a bez ní to nejde a že příkaz \"uložit obrázek\" znamená uložit si ho mezi svoje soubory v editaci, nikoli přímo do stránky.
    Ale to je jen můj pohled, možná příliš ovlivněný zvykem vysvětlovat takhle polopatisticky věci vlastním i cizím dětem, uznávám, že kdo se pouští do nadstandartu, jakým je blogování a úprava vlastních stránek, měl by mít alespoň trochu schopnost samostatně přemýšlet. :-)
    Copak jsem řekla, že odpovídáte všude blbě? :-)

    Kruci, Rony, dyk mně se tu líbí a nemám žádný důvod s vámi adminy jakkoli válčit. O to mi nešlo ani maličko. Jen by mě zajímalo, jakto, že to nepřepíná, pokud to není dopřipisovaný něčím dalším. Nejen mně.
    (Co vím, tak třeba Rhapsody to přepíná jen ve windousech, ale v linuxu ne.)

    OdpovědětVymazat
  12. P.S. Ono nechodí ani to vypínání stylu... :-(

    OdpovědětVymazat
  13. A ještě jedno P.S.:
    Tak já teda příště uvedu, že potřebuju vysvětlení pro mírně pokročilýho začátečníka. :-))

    OdpovědětVymazat
  14. (4) Fousku, přepni! Už se mi tam podařilo nacpat i ten rámeček! :-)))

    OdpovědětVymazat
  15. vies, za tie roky, co odpovedam zaciatocnikom na otazky som prisiel na to, ze nech odpoviem akokolvek, nie je to ta spravna formulacia. preto ocakavame, ze vo FAQ budu odpovedat ludia, ktori su si nejakym sposobom blizsi.

    napr. zena zena lepsie vysvetli ako si zakladat vlozku, ako keby to mal vysvetlovat inzinier, ktory tu vlozku nakreslil a vymyslel :)

    OdpovědětVymazat
  16. Mně se stejně líbí nejvíc \"optimalizace pro černobílé monitory\" :)

    OdpovědětVymazat
  17. (16) Jo, pochopila jsem. :-)
    Víš co, já třeba nepochopila, jestli se tam musí nebo nemusí vyplňovat políčko mejl, jestli se ten dotaz, ještě nezodpovězenej, někde objeví všem na očích, jestli já blbě hledám, nebo jestli se zjevujou jen dotazy neomejlovaný. :-))
    Ve FAQ můžou odpovídat i jíní než admini?

    OdpovědětVymazat
  18. ano toho som si vedomy, ze ten system moze zvadzat k pocitu, ze odpovede pridu emailom. ale kvoli tomu by sme nebudovali taky system FAQ ale rovno odpovedali na mailom kladene otazky ;-)

    mozu odpovedat, je to dokonca napisane priamo na uvodnej stranke ;-)

    Váš najlepší krok: Chcem pomôcť ostatným a prejaviť tak svoju múdrosť, prehľad a inteligenciu!

    OdpovědětVymazat
  19. Chacha:o) Tak jsem se celkem pobavila i kdyz vubec nevim o cem je rec a tak se asi smeju vlastni blbosti!

    Rony: Zajimala by me Tvoje motivace, pro to delas? Bavi te to? Chces pomoct ostatnim a projevit tak svoji moudrost, prehled a inteligenci? :o)

    OdpovědětVymazat
  20. RonyNeber mou nabidku Rulise jako ze te povazuju za nekompetentniho. Ja jsem totiz nevedel, ze slo o otazku do FAQ, dokonce jsem ted to FAQ poprve objevil ;-)

    Dej do te odpovedi odkaz na muj blog, myslim, ze to prepinani stylu je na nem to nejzajimavejsi a nikdo si to nezkousi ;-)

    A obdivuju tvou trpelivost!

    OdpovědětVymazat
  21. Roji,
    ty tam máš asi tak šest různých stylopisů, i když jsem se snažila prokousat jimi i zdrojákem, bylo toho na mě tam moc.
    Jak tam máš teda to přepínání vyřešený?
    Mimochodem, všechny styly moc hezký (osobně u tebe jedu na kulaťoučkej), ale i docela \"velký\", teď už jsem na jiným připojení, tak to jde, ale dřív mi to dost trvalo, než se stránka otevřela.

    Rony,
    jo, vybavuju si, že tam bylo něco podobnýho napsaný... Jo, taky mi to přišlo spíš k zasmání, jako Radce, že jako pomáhat druhým, abych se projevila jako moudrá a jánevím jaká. :-) Ale že bych mohla někde na něco odpovědět, třeba co by zodpovězeno nebylo, to mě neťuklo.:-)) Spíš mi to jakýkoli odpovědí někomu jinýmu už v zárodku zahubilo...
    Slibuju, že se tam podívám ještě jednou, až skončí ten obvyklej večerní blázinec.

    A oba chlapi na R - nikoho nechci předbíhat, ani obcházet - prosím vás, tak jak je to s tím přepínáním stylů? Jaktože to nechodí nikomu, kdo tam má prostě jen vloženou značku xxswitch, xxcycle nebo xxoff? I když má šablonu z bloguje a v hlavičce xhtml?

    Na bývalým zobrazovacím jádře to šlo...

    OdpovědětVymazat
  22. Roji, to, co máš v html napsáno pod BlogAllCss, to script type atd., je odkaz na nějakej externě napsanej javascript, nebo přímo na ty externí styly? Nebo jak to funguje?

    OdpovědětVymazat
  23. změnila jsi skořicovou na ještě skořicovější - je to tak lepší :-)

    OdpovědětVymazat
  24. 23: vypadá to, že aby přepínání fungovalo pomocí funkce \"ssheet\", je potřeba mít v šabloně stránky odkaz na externí javascript, který tu fci definuje, tj:

    ./styleswitch.js

    OdpovědětVymazat
  25. 23, 25, 26: v šabloně musí být tohle:
    <script type=\"text/javascript\" src=\"./styleswitch.js\"> </script>

    (by mně zajímalo, proč to rony a roj nenapsali rovnou - jestli to neví nebo co ...) :-)))

    OdpovědětVymazat
  26. Jé, jak se ti to s tím zápisem podařilo odeslat? :o)
    Mně ani náhodou...

    OdpovědětVymazat
  27. A eště by mě zajímalo, v kolika z těch xhtml šablon nabízených na bloguje to skutečně už je vepsáno. V těch, co jsem se na ně dívala (ale koukala jsem jen asi na čtyři), to nebylo, jen v té od Roje.

    OdpovědětVymazat
  28. znaky větší/menší než jsem napsal jako (ampersand)lt(strednik) a (ampersand)gt(strednik)

    (ampersand je ten znak, co je u sedmičky ...)

    OdpovědětVymazat
  29. RuliExtreni script je pristupny vsem, ten od se vlozi pomoci znacky blogAllCSS. Ale to je spis zpusob pro zacatecniky, ta znacka. Ja ji tam sice mam, ale dnez bych si to, co ona dela, rozepsal rucne do sablony. Protoze s tou znackou (a obecnou versi scripptu) jsou nazvy stylu \"Styl1\" az \"StylX\". Ten script to tak ocekava a adminske rozhrani s tim pocita.
    Ale kdyz to zadas vsechno \"rucne\", muzes sy sstyly pojmenovat dle sveho a vystizneji. Jaxis asi vsimla.

    OdpovědětVymazat
  30. [29] Vsak taky sablona se jmenem UNIVERSAL je delana na to, aby ji pouzili vsichni, kdo si chteji stylovat sami ;-)
    Puvodne ji udelal Rony, ja jsem ji pak aktualisoval tak, aby v ni byly uplne vsechnu vymozenosti, ktere bloguje melo na jare, v dobe kdy probihala soutez sablon.

    Jenze vyvoj bloguje pokrocil a dnes je k mani zas o dost vic funkci. Asi s tim budu muset neco udealt ;-)

    OdpovědětVymazat
  31. Roji31: jenomže odkaz na script se značkou blogAllCSS nevloží! ... vloží se jen linky na styly, ale ne definice funkce ssheet ...

    OdpovědětVymazat
  32. [33] Mas pravdu. Uz dlouho jsem nemel pred ocima sablonu.
    Takze ten script se musi vlozit rucne (on tam od Ronyho v Universal sablone uz vlozen je)
    A kdyz si script otevres, i kdyz jako ja vubec nedelas do JS, musi ti byt jasny, jak funguje jaxe da eventuelne upravit. popripade jak upravit vstupy pro nej.

    Pro vlozeni vlastnich stylu je asi vhodnejsi Uploader nez to stylovatko v adminskem rozhrani. Ale Uploader je vec, ktera funguje nekdy od cervence 2006.

    OdpovědětVymazat
  33. Tak takhle jsem si vždycky představovala, že mluví mimozemšťani. Moc jsem se pobavila. Dík. A nejlegračnější na tom je, že mluvíte uplně vážně. :-))

    OdpovědětVymazat
  34. Lenko klid, my mluvíme o tom, co tam ty vůbec nemáš. :-)))

    Roji, takže místo celého toho xřádkového skriptu, co jsem převzala od Letinky, můžu použít jen ten jeden řádek, co se podařil ocitovat ve (27)Fouskovi?
    (Fousdek: Dík za vysvětlení ampér sandu, pro mě je to \"and\":-))) Ale jo, už jasný, jakým kódem\'s to napsal...)

    Všem ostatním, co jim to přepínání na bloguje teď nechodí a mají xhtml, by stačilo si vložit jen ten jeden řádek?

    Jestli jo, tak nestálo by za to to taky napsat někam do helpu nebo tak?

    OdpovědětVymazat
  35. [36] Ano, staci tam ten script takto nalinkovat.
    A myslim, ze obema dvema, kterym to kvuli tomu nefunguje, bychom to mohli takto napsat do helpu ;-)

    Pockej, kouknu na par blogu, ktere to maji......
    ... no tak u vetsiny je problem v tom, ze ty alternativni styly vubec neexistujou.

    OdpovědětVymazat
  36. Nejasej predcasne. Patrne u nekterych blogu ten script neni v korenovem adresari, takze to chce pouzit uploader a nahrat si ho. Tobe nastesti funguje.

    OdpovědětVymazat
  37. 39: tak to náhodou vím - ten skript se do kořenového adresáře blogu zkopíruje, když se ve správě blogu, v záložce CSS vyrobí první stylesheet :-)

    OdpovědětVymazat
  38. ale ten způsob, šlohnutý u Letinky je stejně lepší - funguje i v Konqueroru pro Linux :-)

    OdpovědětVymazat
  39. Hm, tak mně se asi nezkopíroval... Vyndala jsem teď ten Letinčin skript a vložila ten krátkej. Nefunguje.

    OdpovědětVymazat
  40. Du zpátky na verzi Letinka. Modré z nebe Letince!

    OdpovědětVymazat
  41. Jestli \"letincin\" skript funguje i v konqueroru, je to velke plus. ten \"muj\" nefunguje?

    Ale mam dojem, ze ti to, Ruliso, pomalu najizdi, nez se styl nacte. Pomaleji nez u me, a to tam mam (jax psala) prece jen vic grafiky.

    Rony?

    OdpovědětVymazat
  42. 44: ssheet funguje v Konq. blbě - s nulou vypne styly (to je v pořádku) ale s jakýmkoliv jiným číslem to ponechá styl, který zrovna je (pokud je vypnutý, vrátí ten, který byl minule ...) - naštěstí to tak moc nevadí, styly se tam dají přepínat fcí prohlížeče.

    OdpovědětVymazat
  43. Kudla, Fousek zas nespí - a předbíhá... :-))

    OdpovědětVymazat
  44. Nezdá se mi. Občas tam drhne Toplist.
    Najíždělo mi to i docela katastrofálně, ale neskutečně se zrychlilo, co jsem zrušila jedno nejmenované čítadlo návštěv. :-))
    Ten kulatej styl (u tebe) krom toho, že se mi líbí nejvíc, taky jde nejlíp.
    Výhoda toho, když čék nejni moc na kytičky. :-)

    OdpovědětVymazat
  45. A není to jedno? Spousta chlapů je stejně barvoslepejch, muhehe... :-)

    OdpovědětVymazat
  46. Tak že bych si k základnímu stylu připsala \"Optimalizováno pro černobílý monitory a barvoslepý chlapy?\" :-))

    Heleď, ty Muhehe, hoď si opáčko u historicky prvního škeblího článku.
    Když chci vědět, jak co funguje, tak mě nevcucne nic spolehlivějc, než zjištění, že to nefunguje. :-)))

    OdpovědětVymazat
  47. 48: to je fakt, že ženské barvoslepé prý nebývají - to skoro vypadá, že barevně nevidí žádná a všechny to umí nějakou podivnou fintou předstírat :-)))

    OdpovědětVymazat
  48. Barvoslepé nebývají, páč jim nechybí jedna nožička! :-))

    OdpovědětVymazat
  49. nožička navíc ... :-)))

    OdpovědětVymazat
  50. Omyl. :-) Během vývoje jedna upadla, tak vznikli chlapi. :-)))

    OdpovědětVymazat
  51. přece ... se kouknu a hned vidím, kdo má víc nožiček :-)))

    OdpovědětVymazat
  52. A kolikátky máš? :-)))
    Heleď, návazně je dnešní článek. :-)

    OdpovědětVymazat
  53. Jo, a jestli teda vidíš hned, tak to máš místo očí sono, ne? :-)))

    OdpovědětVymazat
  54. 56: ani ne - třeba v létě na pláži vidím hned a nemusí být ani nudistická :-)))

    OdpovědětVymazat
  55. Ruliso, jsem ráda, že ti přepínač pomohl! Není zač se omlouvat, protože když jsi zjistila, že se ti přepínač hodí, napsala jsi mi okamžitě vzkaz. To je podle mě velmi korektní chování. :) Jinak musím říct, že všechny pochvaly padají na hlavu Qarkovu, já jsem naprosté ITkopýtko.
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  56. Díky. :-) Qarkovi případně prosím vyřiď též. :-)
    A taktéž hezký den (jestli to jde, při tom kolísání počasí a tlaku - nejradši bych takový dny zaspala. :-))

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.