(Optimalizováno pro černobílé monitory)

11. 3. 2006

Protáhne se škvírou...

...v otevřených dveřích, hadovitě chvatné proklouznutí, co se o pár kroků dál zarazí a podívá vzhůru: Vnímáš mě? Já tebe jo...

O něco později tiše připluje do pokoje a vznese se na opěradlo křesla. Mírně páchnoucí sennou zatuchlinou vesnických půd, uši prostydlé mrazem venku. Vrnící spokojenost, co musí to svoje sdělit tváří v tvář. Do tváře. Nebo aspoň do krku. Vnímáš mě? Já tebe jo...

Dotyk nosu, co zastudí, a přece zahřeje.

Pak přes rameno sklouzne dolů. Černé tygrování hřbetu se překlopí do světležlutého sametu na břiše, packy si přitáhnou nechápavě se stranící lidskou ruku. Srovnej si, mě, člověče, však víš jak, aby se ti mě dobře hladilo.

Srovnám si ho. Podél, napříč už se nevejde. Spadávala by mu hlava. A hladím. Drnčivým vrněním masírující ohřívač vnitřní strany stehen, vláčně poddajný zakrývač klína. Bradu, kterou jindy nastavuje jako hlavní místo slasti, má teď stočenou a spokojeně položenou na ruce. Brada je z dosahu. To, co z dosahu není, se vstřícnou potěchou přijímá službu, o niž si zažádalo. A něžně bezdrápkovým obchvatem zajatá ruka poslušně hladí a hladí, prsty na samém konci nastaveného měkka bezmyšlenkovitě krouží kolem a po... - Okrouhlá dvojzduřeninka, ještě pořád víc kotěcí než kocouří. Pod prsty přizpůsobivě uhýbající, hebká, a přece pevná. Kocouří slast v naprosté důvěře. Důvěra ve slasti.

Kocoure, ty mě snad nakonec přesvědčíš, že tu kastraci ne...

Důvěra ve slasti, slast důvěry. Oboustranně. Potěšení z potěšení. Jak prosté. Netřeba nad tím přemýšlet, aby to bylo. Kočky to umí bez přemýšlení. Umí sdělit, co chtějí přijímat. Umí dát přijímání.

Vnímáš mě? Já tebe jo...

Sdělení, co se mění na sdílení.


54 komentářů:

  1. A tak to bude po celý kočičí život. Nikdo se nad tím nepozastavuje, každý to vnímá jako samozřejmost. Když to jde mezi člověkem a kočkou, proč to tak snadno nejde mezi dvěma lidmi?
    Možná je to tím, že teritorium člověka, (a teď nemyslím prostor geografický) si s kočičím teritoriem nepřekáží. Je mezi nimi spousta prostoru. Neexistuje tam konkurence.
    Kočka nezná žádné "potom, až bude čas". Žije teď. Řekne "teď chci". Když nedostane tady, najde si jinde.

    OdpovědětVymazat
  2. To je ta hezká souhra, to hraní si, které, stejně jako u našeho kocoura, vidím i mezi Tebou a slovy v tomto článku. Doufám, že Tvé příští zaměstnání bude psaní, protože není nad to dělat něco, co člověka baví a ještě je v tom dobrý. Sdělení, co se mění na sdílení...

    OdpovědětVymazat
  3. [1] ty dokazes pekne znechutit cloveku clanok zytocnym filozofovanim

    OdpovědětVymazat
  4. Rulisa: Hřeje... :-) Sdělení, sdílení i kocour.

    Ghost: Sakra, že bych snad nakonec nebyla člověk? :-)

    OdpovědětVymazat
  5. (1) X (4) :
    Méně je někdy více, více je někdy moc. :-)

    Jirka*: Díky. :-) Snad někdy, i když ne příště. Napsat tu a tam pár řádků v čase ukradeným rodině je podstatně snazší než se tím živit.

    Dee. Jo. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. je nadherne mit kocicku (ci kocourka) Je nadherne je hladit, poslouchat jejich vrneni a kochat se jejich dokonalosti

    OdpovědětVymazat
  7. [5] jj, asi tak, ak by mal 1.kom. Jirka mal bych lepsiu naladu

    OdpovědětVymazat
  8. U tebe si kocouři asi pěkně užijou, tuhle pohodičku ti skoro závidím. Jednou si kocoura možná taky pořídím...

    OdpovědětVymazat
  9. (8) Mně, nebo kocourům? :-)
    (Ale mám jen jednoho. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. (7)Dumala jsem dlouho, co na to napsat.
    Na jednu stranu jo, taky to pro mě bylo, jako by mi něco rozříz.
    Na druhou stranu - je to jen komentář, jako každý jiný. Není zlý, urážlivý ani vulgární. Prostě jen trochu jiný, než by si člověk přál - ale to je riziko blogu, a všechny slušný, nezlovolný komentáře by měly mít stejný nárok na jakýkoli místo pod článkem.
    A na třetí stranu, Ghost to myslí upřímně dobře. Ach jo... :-)

    OdpovědětVymazat
  11. [10] uprimne to myslel myslim aj Standa :-)

    pozeram, ze si pisala komentar vo velmi zaujimavom case, mala si nieco zaujimave na praci? :-)

    bez kastracie vraj podstatne viac smrdia a su pojaseni, nie?

    OdpovědětVymazat
  12. (10)/a) :-)))
    b) Nezajímavé na práci by mě vyhnalo spát. :-)
    c) Jo. V bytě (nechodí-li ven) je kastrace nutnost. Uvidíme, jak se to vyvrbí.

    OdpovědětVymazat
  13. Kastrace kocoura!proboha! samozřejmě myslel jsem!!!! 8^)

    OdpovědětVymazat
  14. Markoffe (11), můžu potvrdit, kastrace má nepříznivý vliv právě na tohle...

    OdpovědětVymazat
  15. Jirko*, tak teď jsi v "postřehu" předehnal i mě. :-)))

    OdpovědětVymazat
  16. v tom případě jsem si oddechl podruhé...8^)

    OdpovědětVymazat
  17. Akorát jsem nepochopila, jaks to myslel s tím nepříznivým vlivem, jestli podle tebe po kastraci smrdí a vyšiluje víc, nebo míň. :-) (Kocour.:-)

    OdpovědětVymazat
  18. Kocour vyšiluje víc, ale ten, který chodí ven. A značkuje ze vzteku (podle mě), ale po kastraci asi víc nesmrdí. Když ho budeš mít doma, tak bych se nebál jít (s kocourem). Mimochodem aktuální bíločerný model začíná být nesnesitelný. Je s ním sice hlína, ale zato všude. Převrhl snad všechny květináče a pěstuje si oblibu v roztahávání po bytě. Půjde co nejdříve ven, byt je mu malý. Sněhová vánice začíná vadit i vevnitř, kvůli ní nemůže....

    OdpovědětVymazat
  19. Já nevím, nepřipadá mi ten ghostův komentář nějak do očí bijící... je to typický pro něj takhle psát. Nedělala bych z toho nějak vědu.

    OdpovědětVymazat
  20. (19) Vím. O té typičnosti i o tom, že většině lidí to asi neva. Je to jen otázka individuálního pocitu. Vědu z toho taky nechci dělat. :-)

    OdpovědětVymazat
  21. kdo to je ten Standa? Ghost?
    Jinak tusim co Markoffa tak moc na Ghostovi vydrazduje. A je samozrejme pravda, ze si kazdy muze psat co chce. Ovsem s rizikem, ze to co pisu bude komentovano a treba i kritizovano.
    Nikdo nema patent na jediny spravny rozum.

    OdpovědětVymazat
  22. Nee, milá. :-)))
    (Občas každýmu něco nedoskočí, když je zaměřenej v myšlenkách na něco jinýho. :-)

    OdpovědětVymazat
  23. ja si stojim na vedeni celkem casto. A jsem proto velmi snadna korist pro ruzne vtipalky :o)

    OdpovědětVymazat
  24. [24] no ona sa v podstate trafila, sekla sa len o 2 pismenka

    OdpovědětVymazat
  25. [21] no prezrad mi co tusis, nech sa pobavim/e :-)

    OdpovědětVymazat
  26. No, ale na druhou stranu občas možná právě tím, že "hlavní kanál" k tobě se ucpe a nefunguje tak, jak si "odesílatel" představoval, dokážeš úžasným způsobem rozříznout podstatu věci - někde úplně jinde, nečekaně, v místě, který by ostatním jinak uniklo. :-) A předvést tu "namašleně" předkládanou věc v celé kráse její zhovadilosti. :-)

    OdpovědětVymazat
  27. (28) Bylo Radce. :-)
    (27) :-)))

    OdpovědětVymazat
  28. Ru:to mas pravdu, bohuzel. Ti ktere takhle "odhalim" si pak mysli, ze jsem jim to udelala schvalne a ja pak zehlim a zehlim a zehlim.....
    Jsou situace, kdy jiz nepomuze vubec nic :o)
    Markoff: Nelibi se mi pobaveni na ucet nekoho jineho. Netvrdim ze to nedelam nikdy, ale vetsinou mam pak vycitky svedomi :o)

    OdpovědětVymazat
  29. (30) Ale já to myslela tak, že se mi to právě líbí... :-)

    OdpovědětVymazat
  30. Ježíš... To odhalování...
    Markoff to ale asi taky nemyslel až tak doslova. Spíš z tebe chtěl vytáhnout upřesnění. :-)

    OdpovědětVymazat
  31. ja uz nic nechapem... o kom? o com?

    OdpovědětVymazat
  32. (33) Odhalování nebo pobavení se? :-)

    OdpovědětVymazat
  33. nechapem reakciu [30] kde nie je odpoved na co som sa pytal a neviem ani co si myslis ze si nemyslim doslova v [32]

    OdpovědětVymazat
  34. (36) = můj proslov. :-)

    OdpovědětVymazat
  35. Myslím, že ve (30) se Radka ohradila proti tomu, že by ti měla na (26) odpovídat proto, aby ses měl čím pobavit. :-)
    Proto jsem jí odepsala, že si myslím, že tvá otázka (26) byla opravdu zájem o Radčin názor a ne jen chuť se pobavit na její účet.
    Uff, a jestli jsem to ještě víc zamotala, tak půjdu najít do herberku k dětem nějakou píšťalku, abych měla čím tuhle zašmodrchanou diskusi odpískat. :-)

    OdpovědětVymazat
  36. aha, tak to ma nenapadlo ze by o mohol niekto tak pochopit, dik za vysvetlenie

    OdpovědětVymazat
  37. Markoff: Mně se ten článek velice líbí a není člověka ani myšlenky, která by mi jej dokázala znechutit. Líbí se mi, jak Rulisa píše. Já tak psát neumím. Kdybych uměl, napsal bych přesně to, co napsala. Celý život trávím v blízkosti koček. Zrovna teď spí jeden kocour naproti mně na křesle. Když nejsem doma do desíti večer, při každém ťuknutí na chodbě jde do předsíně a čeká. Pak si jde zase lehnout. Pokud nepřijdu, dělá to takhle celou noc. Když přijdu, jen se na mne podívá, a klidně usne. Protože si mne přivlastnil do svého světa. Když přijdu, je všechno v pořádku, a on může klidně spát. Když nepřicházím, děj věcí je narušený a on čeká, až se vrátí zpět do svého toku. Kočky mají představu, že všechno má být neměnné. Že člověk je tu proto, aby jim ve všem vyhověl.

    OdpovědětVymazat
  38. Ru [7]: Líto. Napíšu vždycky první reakci. Co mi to evokuje v hlavě. To bezprostřední. Kolikrát to ani s článkem nesouvisí. Soužití takové, jaké je s kočkou, by mi vyhovovalo. Odpovídá to mému "bezohlednému" a "sobeckému" způsobu života. Nechci být "vlastněn". Mockrát jsem slyšel "ach ano, přesně takhle si to také přeju". A stejně vždycky přišlo. Podmínky, požadavky, tlaky. Pro mne vězení.
    Ten článek šel přímo do rány.

    OdpovědětVymazat
  39. (39,40) Chápu. O tom ten článek nebyl. :-)

    OdpovědětVymazat
  40. ruliso i Markofe: Byla jsem unavena a bez chuti vysvetlovat. na muj ucet se muze bavit kdokoliv kdykoliv :o) Nejsu vubec chytlava nebo vztahovacna, ale nerada se bavim o nekom tretim. A to byl zrovna Ghost. Odpovim na vsechny dotazy rada a urcite bez vytacek, pokud se me na to zepta on.

    OdpovědětVymazat
  41. No, tak teď zas něco opožděně docvaklo mně. :-) Jasný. :-)

    OdpovědětVymazat
  42. to Ghost: pripominka k tvojim poznameckam. Je velky rozpor v tom co vyzadujes po jinych a v tom co delas sam. Neco jako knetz co vodu kaze, vino pije :o) neber to ve zlem. Mas rad kocky a libi se ti jejich samozrejmost. Jsi zde proto aby jsi jim vyhovel. A ty to rad udelas. A co kdyz chce zena, aby jsi ji vyhovel? Aby jsi byl pro ni zde kdyz ona zrovna chce, aby jsi se neuzaviral do svojeho sveta?

    OdpovědětVymazat
  43. [42] sorry u "Jinak tusim co Markoffa tak moc na Ghostovi vydrazduje." som si myslel ze co asi drazdi mna sa tyka mna a nie nejakej 3. osoby, ale dik za osvetlenie

    OdpovědětVymazat
  44. odpovim ti Markoffe, minule jsem byla jednoduse unavena a tak jsem se vymluvila: Je to vec, ktera vzdycky vydrazdovala me u mojich rodicu. Rozpor slov a cinu. Rodice me rikali co mam spravne delat ale sami to nedodrzovali (anebo jen z pretvarky ne z presvedceni)
    Mam na to vyvinutou kontrolku:o)

    OdpovědětVymazat
  45. Radka: Pokud tu ženu mám rád a rozumím si s ní, potom jí rád vyhovím, jak jen budu moci.

    OdpovědětVymazat
  46. Radka: Patrně máš na mysli tu, která bydlí ve stejném bytě jako já. Zrovna mi vyvedla další špinavý kousek, který mi v příštích týdnech způsobí velké komplikace. Oba máme stejně malý zájem o to, co si ten druhý přeje.
    Kočkám, které mám rád, s potěšením vyhovím. Ženám, které mám rád, samozřejmě také s potěšením vyhovím.

    OdpovědětVymazat
  47. Radka: do třetice - klidně napiš, čím Markoffovi piju krev.

    OdpovědětVymazat
  48. uz jsem napsala: Ze rozdavas kolem moudra ale neridis se jimi :o)(muzes si pod tim predstavit cokoliv)

    Asi mas pravdu, ze s tim souvisi tvoje rodinne usporadani a mozna moje neuplne informace o tvojem zivotnim stylu. Protoze pises,ze jsi vzdycky touzil po domove ale prakticky jsi pro to moc neudelal. Tvoje jedine dite vyrustalo v neuplne rodine, v panelakovem byte zijes dlouha leta se nejakou zenou kterou nemas rad, nadbihas divkam a zenam ktere k tobe vubec nepasuji (princezny) a ktere s tebou urcite rodinu s tremi detmi nezalozi. Vsechno delas uplne jinak, nez by delal clovek ktery touzi po domove, hodne detech a rodinnem krbu.

    OdpovědětVymazat
  49. "mozna moje neuplne informace"?

    Vždyť Ty o mně vůbec nic nevíš, jen to málo, co jsem tu o sobě napsal sám.

    Pokud vadí Markoffovi, že rozdávám "kolem moudra ale neridim se jimi" - tak s tím mu nikdo nepomůže, ani já. Stejěn jako Ty ani on nemá nejmenší potuchy o tom, čím se řídím.

    Nechci nic vysvětlovat, ale přeci jen jsem možná někde uvedl něco ve špatné souvislosti, tak alespoň tohle:

    Nemohu realizovat žádnou rodinu s vlastními dětmi. Myslím, že už tak dobrých pět let :-)

    OdpovědětVymazat
  50. uz jsem to zde psala mockrat ze o tobe nevim vubec nic. A samozrejme nemam ai potuchy. Jsi asi ve fazi prerodu. Z toho co bylo predtim a jiz neni, do toho co je ted a bude. A urcite to neni lehke.
    A rodina se realizuje v dobe, kdyz je puda urodna. Pozdeji vzejde jen to co jsme si zaseli a peclive zalevali :o)

    OdpovědětVymazat
  51. Prej bych se měl těšit na vnoučata :-)))

    Fáze přerodu - doufám, že ji ukončí až stařecká demence či smrt :-)

    OdpovědětVymazat
  52. ja se na ne jiz celkem tesim :o)

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.