(Optimalizováno pro černobílé monitory)

24. 3. 2006

A taky...

...jsme večer hráli karty. Místo obligátních kostek.

Jediný vládnoucí ještě nějakou životní energií byl mladší. Protože nemlátil do ledu, toliko fandil. A fandění holt energii spíš přidává než ubírá, jak vidno na následcích některých mačů fotbalových či hokejových.

Kostkama se musí štěrchat a házet. Karty jsou na pohyb nenáročnější. A lehčí do (oddělané) ruky. Tak jsme se starším svolili ku kartám. Když byl teda mladší ochoten je nachystat.

Nachystal. Už jste někdy hráli Prší s kanastovejma kartama, z nichž byly nachystáním odstraněny pouze žolíky? Zkuste to. Dobrej vopruz.

A dejte si k tomu rohlíky sypaný sezamem a zahajte paralelní soutěž o nejrychlejší sběr sezamových zrníček po stole.

"Červený. To je můj sezam!"
(Prst připlácnutý na stole, kdo dřív, je vítěz.)
"Jedno lupení, ať vůl zcepení."
"Můj sezam! Ty karty jsou slepený."
"A kdo je tak asi čím polil, minule?"
"To já ne. To Adam. Šťávou. Můj sezam!"
"Můj!"
"Leží."
"Jé, jak to, já měl ještě... A já to tam zapomněl hodit."
"Nemáš krást cizí sezam. Míchej."
"Spadly ti na zem dvě karty."
"To je fuk. Máme jich dost."
"Co to je, mami...? Jo, už vím. Káry. Můj sezam!"
"To jsou kříže. Nejez mi to ty zvíře!"
"Můj sezam!"
"Můj!!!"
(Hromádka karet uprostřed stolu rozmetána dvěma prsty, dole pod ní bylo zrníčko.)

(Co jsem to tvrdila za bludy o nenáročnosti karetních her?)

8 komentářů:

  1. teda, s kanastovýma kartama - to je pak dlouhá hra pro velké ruce :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Proč? Rozdáváš čtyři jako normálně. :-) Ono se toho zas tolik nenastřádá. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. to je vlastně pravda - my jsme to totiž jako děti zkoušeli i s žolíkama na které se bralo deset - to pak měla hru hodně změnilo ... :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ha, dobrej nápad! No, škoda, dneska už máme karty přebraný (za chvilku nastupuju), ale příště to zkusíme se žolíkama. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. esteze som usetreny vedomosti co su to kanastove karty (vzhladom k pritomnosti zolikov to budu asi na tamtu znamu hru (no tie co su aj na poker), nespomeniem si, posl. x rokov som hral zasadne so sedmovymi) a ako sa hra Prsi

    OdpovědětVymazat
  6. [6] aha, slovensky nazov mi pride byt rozumnejsi, kedze kazdy vie o vyzname sedmy, kdezto nejake typicke nic nehovoriace ceske Prsi mi pride byt rovnako od veci ako vteriny a podivne polskoceske nazvy mesiacov

    OdpovědětVymazat
  7. Eště's zuapomněl na y/i. :-)))
    Sedma se říká i v Čechách. Prší je spíš dětskej název. :-)

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.