(Optimalizováno pro černobílé monitory)

1. 2. 2006

Vysypat smetí

- Nestačí mi, že spolu spíme, pusť už mě aspoň do předsíně... - Nebuš tak na dveře, milý, buď ještě chvíli trpělivý. Nemusíš zblízka tolik křičet, nech mě, ať sama najdu klíče... Víš, jsou muži, co potřebují hlavně vlastnit, a nezajímá je, kde mají dveře kliku, a jsou tací, co se škvírou pozvou na byt, a za chvilku hledají i v prádelníku... - Jsou ženy, moje milá, co pro návštěvu mají stůl i kafíčko a rády na oplátku přijdou za pár dní, a jsou jiné, co vedou tě jen do kuchyně cestičkou, tam ukážou na koš a řeknou "Vynes to a vypadni..."

Divné je vlastních hnutí soukolí, že občas co odesláno, vrátí se a zabolí. Že trhnutím jediným vyškubne se zpod kůže, co jinak k světlu přijít nemůže...

Jedna miska vlevo, druhá vpravo, očima zaříkávám kolísání vah, ať nevychýlí se vždycky stejnou stranou, a vážit všechno začínám mít strach.

Hon na stíny, dluh v splaceném, kdo bez viny, hoď kamenem.

Kolikrát věděla jsem Ne, a přece vbušilo se Ano, dveřmi pod náporem... Kolik kdy co stálo mne a kolik bylo doopravdy přáno, v bytě smetím chorém...

Jedno, druhé, třetí jméno... A v hlavě čím dál víc cosi divně hučí, proč někdo slyší Ne, nemám uklizeno, a přesto se cpe do papučí - snad že pouklízet cizí smetí, je jako vysvobodit princeznu ze zakletí a v pohádkách pro velké i pro malé za to povyšují na krále...

Povídejte, misky vah, povídejte, proč ten strach... Protože princezny místo vděčnosti až nadosmrti, chtějí zapomenout, jak co smrdělo či smrdí. A ve vlastní právě nabyté čistotě, pošlou uklízeče po vodě. Přišel sám a hodil se na práci, tak jak se hodívají žoldáci.

Povídejte, misky vah, povídejte, proč ten strach... Protože nezbývá než si přiznat, že právě teď se váží případ, kdy princeznám silně zvlhnul zrak, když toho, co s nimi pil kafe, vůbec nezajímal drak.

Pohádko, řekni, dá se na vahách najít i tu chvíli, kdy se jazýček ustálí a už nikam nevychýlí...?

----------

(Fouskovi se tímto omlouvám za vypůjčené věty, splácané do úplně jiné hroudy společně s nevypůjčenými, a toho, kdo si bude při čtení myslet, že byl impulsem, ujišťuju, že nebyl, vznik impulsu se dá snadno ověřit.)

23 komentářů:

  1. Draci, draci, draci! Proč býváte tací,
    že princeznu požíráte, před princem se schováváte!

    (věty Ti klidně věnuju darem, snad se Ti budou hodit i v lepší situaci)

    OdpovědětVymazat
  2. obludu fláknout po pysku, jeho hlavy dát na misku, která stoupá výš.
    Princi! Snad o této možnosti víš.

    OdpovědětVymazat
  3. Tedy její hlavy, obludí. :-)

    Eště tam absentuje jeden dojem, tu je:

    Asi nemá cenu dobývat vší silou ženu, dokud ta si neuklidí sama... Historie poněkud zamotaná...

    OdpovědětVymazat
  4. Nepochybuji o tom, že v pohádce se jazýček ustálí na rysce ve správném okamžiku - vždyť po pohádce děti přeci musí jít spát :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak než zavřem oči docela, můžem vychylovat /čti francouzsky/ zvesela. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. 11:19 - Uklizeno není tu? Nechoď Honzo do bytu!

    12:01 - nebo úchylovat? /čti nefrancouzsky/

    OdpovědětVymazat
  7. TAKTÉŽ latinou mě dostaneš spolehlivě.

    Eště tak bych věděl rozdíl mezi "in vivo" a "in vitro" a některé jiné profláknuté latinské fráze.

    OdpovědětVymazat
  8. Veritas! moje máti má šicí stroj této značky ...

    OdpovědětVymazat
  9. hezke povidani. Snazim se vylustit co chtel basnik ci basnirka rici. Je to o hledani rovnovahy v brani a davani? Strach ze jsem dal neco navic dal nebo ze me nekdo vyuzil?

    Kdyz jsem ten problem kdysi resila, stal se ze me neurotik. Sice hodny (nikomu jsem nic nedluzila) ale magor.
    Ted jsem zla a v pohode.

    OdpovědětVymazat
  10. Ne, není to o braní a dávání. Je to o tom, co je v perexu. O pouštění někoho někam k sobě.

    OdpovědětVymazat
  11. Tak tohle mne dostalo....Nemám slov...

    OdpovědětVymazat
  12. Děsná práce byla při vážení na netlumených analytických vahách. Člověk tam pustil plíšek, že na něj potřeboval lupu, a pak musel jak dlouho čekat, než se to houpání dostane s výchylkou do přípustných mezí. A pak logaritmické pravítko a zpracovat výsledek metodou kladných odchylech (já toho Gausse neměl rád), případně ještě nějakou zoufalejší. To, co vyšlo, se nesmírně lišilo od toho, co jsem skutečně viděl. A přitom jsme to počítali dva a vzájemně si to kontrolovali. Ještě že na výsledku nikdo nic nestavěl - prostě se to založilo a za příslušný počet odevzdaných cvičení byl zápočet.

    OdpovědětVymazat
  13. Nejjednodušší to měl vždycky řezník (a teď nemyslím toho u Dee Dee). Ten nikdy nečekal, až se váze jazýčky srovnají. Měl to v oku. Většinou tak, aby to bylo výhodné pro něj, samozřejmě. Dnes je plno řezníků, nějak víc, než kdy bylo. Je to maso, ale má to něco do sebe - nečekat, až se něco ustálí, nemuseli bychom se dočkat....8^)

    OdpovědětVymazat
  14. Ghost: Tak teď nevím, jestli ti mám hodit link na tvoje vlastní stránky, nebo se optat, jak jsi na tom s pomstychtivostí. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Z vysoký mne stejně vyhodili...

    OdpovědětVymazat
  16. A slučuje se to s tím, čemu věříš?

    OdpovědětVymazat
  17. Pro ty, co stran posledních čtyř komentářů naší (ne)komunikace s Ghostem netuší, která bije: K pochopení snad pomůže skousnutí předlouhé diskuse u Ghostova článku "O konfliktech".
    http://ghost.blog.cz/0602/o-konfliktech

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.