(Optimalizováno pro černobílé monitory)

22. 4. 2006

Jaro...

...slunce v duši. Nejen.

V pátek poprvní po městě v tričku s krátkým rukávem.

První letošní zmrzlina v kornoutu, vychutnávaná na sluníčku před cukrárnou (s celou třídou puberťaček, lízajících tak požitkářsky smyslně, že ač padaly z přecpanýho chodníku do jízdní dráhy, žádný auto je nezajelo, protože řidiči mohli na tom výjevu už z dálky oči nechat).

První noc s oknem až do rána otevřeným.

Ráno poloprocitání do hebce svěžího vzduchu. Všeobjímající pohlazení čistým, teplým proudem jara.
Ze snu s jakýmsi nepříjemným dějem nezbylo nic. Jen chuť zůstat tak, s rukama v nedokončeném protažení se zapadlýma u zdi za hlavou a s každým kouskem pomalu se budící kůže citelným.

Bylo by hezký se milovat...

"Mami, už pojedeš nakupovat?"
"Jo, už. Za chvilku."
"Koupíš něco dobrýho?"

Kindr Pingví. Půldruhýho kila banánů. Dva kyblíky zmrzliny. Nemohla jsem se rozhodnout, jestli tiramisu nebo oříšek, tak jsem vzala obojí. Je krásný jaro.

Cítěné pohledy mužů, tam, zpoza nákupních vozíků, z kradmého povzdálí jejich žen, zahleděných do regálů.

Jen se dívejte. Žádná včelička, co chvátá se sběrem do úlu, břímě povinností kolem sebe jako auru nervozity. Nač chvátat. Nechvátám. Užívám si to. Jako když se olizuje med.

Mám nejšpinavější a nejrezavější auto na parkovišti. A přesto pocit, že kdyby mohli, tak všichni ti tři přihlížející pánové, čekající na své manželky, by to svoje rádi opustili.
Jo, pánové, smůla. Já mám jaro, na jaký vy nestačíte.

"Ahoj mami, cos mi koupila dobrýho?"
"Nemel a vem tu bednu."
"Těžšího už nic nemáš?"

Zbyly na mě jen ty neslazený vody. Zaklapnout kufr a protáhnout se kolem auta s nějakými devíti kily zabalenými v igelitu. Patou zabouchnout vrata. Jako nic. Jeden plynule ladný pohyb. Synův kamarád obdivně přihlížející.
Jo, kamaráde, ty ještě houby víš, co je jaro...

"Mami, kdy bude oběd?"
"Až se uvaří brambory."
"A co bude?"
"Kulajda a chňapky."

Míchám polívkou, je hustá, musí se míchat. Nic jinýho se u toho dělat nedá. Myslet se na to nemusí.

Bylo by hezký, cítit teď něčí ruce, zezadu, po bocích, po pasu... zavřít oči... ruce a tělo...

"Mami...?"
"Moment."

Odstavit polívku. Zastavit oheň.

"Mami, ty seš na záchodě?"
"Jo."
"Ježíš, ještě furt? Co tam děláš?"
"Nic."
"A jak dlouho tam to nic ještě budeš dělat...?"

Tak dlouho, dokud mě to nepřejde. Dokud to neprodejchám. Dokud se neodplaví proud myšlenek a představ, se kterýma u plotny prostě stát nejde. A před očima vlastních ratolestí, co klidně vtrhnou kdykoli kamkoli, už vůbec ne. Nedělám nic. Jen se holt chvilku potřebuju tvářit jako debil, no...
A kam už se, kruci, mám před váma schovat...

To jaro mě zabije...

49 komentářů:

  1. Páni! 8^) A já myslel, že tenhle šok z jara máme jenom my chlapi! Včera jsem například zapomněl, že v tenhle čas nesmím chodit kolem výhradně dívčí školy v našem městě. Málem jsem to nevydejchal. Já bych vydal nějaké zákazy či co. Nebo to nepřežiju. Sakra, musím na záchod...8^)

    OdpovědětVymazat
  2. Já byla dnes se svým nejšpinavějším autem v myčce. Pánové, co byli v řadě přede mnou, nevypadali, že by mě chtěli pustit. asi je to tím, že se (jako tradičně na jaře) tvářím jak spráskanej pes. Po jaru vždycky toužím tak silně, že mě nakonec zákonitě zklame. Už poněkolikátý. A petrklíč na okně si sprostě odkvetl. Kurva drát. Na hajzlu zima jak v psírně, ještě by mi ten debilní škleb zůstal. O haksně v rozkroku ani nemluvě. Nemám náladu. Sorry, zas jsem se neudržela. Ale beztak tu budou pozitivní ohlasy určitě převažovat. Někdo to holt kompenzovat musí... :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jo jo, trička to je něco :-) Dneska jsme strávili odpoledne mezi davama lidí a s polovičkou jsme hodnotili výstřihy a jejich výplň :-))) A domů dovlekli spoustu sazenic na balkón.

    OdpovědětVymazat
  4. Je to pekne :o) To abych se bala pusrit toho mojeho do sveta :o) Mezi zenske..

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, naprosto chápu. A letošní jaro má fakt grády, to jsme se shodli už s několika...myslím, že zatím jen holkama.

    OdpovědětVymazat
  6. (2) Jen si posluž od srdce, od toho to tu je. :-)
    Samý pozitivní jsou beztak nudný. :-)
    Ostatní - jo jo... (včetně Radky:-)))

    OdpovědětVymazat
  7. v piatok 1.x po dlhej dobe konecne rano do prace len v tricku, vsak poobede cestou spat bude teplo (ked bych sa nakoniec nevracal po 23-ej z podniku v rel. kose ako rano)

    v sobotu poobede prva odmietnuta tohorocna zmrzlina, ktoru mi chceli kupit s tym ze sladke nejem a nemam nan chut, naco si nicit zdravie a priberat za kopec penazi pri predrazenych kopcekoch 6-7Sk/ks...

    prva noc s oknom otvorenym celu noc uz bola davnejsie, naposledy pred par dnami kedy som to rano po prebudeni do neprijemneho chladu radsej na druhy vecer zavrhol a pouceny okno dorazne zaklapol

    bolo by pekne sa milovat? ja ti nevim karle, naco fantazirovat o niecom co nie je nejak lahko dostupne, mimo odburavanie stresu tela som nejake seriozne myslienky z hlavy radsej vypustil, inu kazdopadne sa aspon je na co pozerat na ulici, zeny konecne chodia obnazenejsie, aj ked opat - co z toho? z pozerania nic, tak co... (ale ked to ociam zo zvyku neda, hm taka mamicka v obchode ci x kolegyn (a kombinacia oboch v jednej), to je pekny pohlad, esteze rozum nerozvija ziadne dalsie uvahy)

    v kuchynke v praci pohlad na kolegynu umyvajucu riady s peknymi rysavymi vlasmi, ach jo kde su tie casy ked som sa jej prijemne dotykal zozadu, nikam by to beztak neviedlo, kaslat to, ked chce nech dojde sama, ja zo seba blbca robit nebudem

    prestrih na piatkovy vecer v podniku na toalety ja mlcky sediac filozofujuc ci nezavolat rysavej kolegyni, ktovie ci si vobec tamti u stolu vsimli ze tam nie som, beztak za moc nestoja a kaslat ich:
    - peto si tam?
    - peto nic ti nie je?
    - si v poriadku, nespis?
    - nespis tam?
    - poslali ma baby, ze si uz dlho prec, si tam?
    - nechcem to urobit ale budem musiet otvorit dvere kabinky, si tam, nespis?
    - peto, idem otvorit dvere...
    - BAF! co by som tu asi tak robil, spim asi na zemi nie... clovek nemoze ani rozmyslat na zachode a mohol by si zavriet tie dvere je to predsa len trochu divne, ked som tu so spustenymi nohavicami...

    OdpovědětVymazat
  8. Markoff: nikdy jsem o podniku na toalety neslysela. To tam ty toalety vyrabite? Tak je musis vyzkouset, ne? A kolegyne te chodi u toho pozorovat. Celkem zajimavy podnik.

    OdpovědětVymazat
  9. Ruliso: Pod Gosta jsem dala svuj komentar o erotickem snu. Myslim ze jsem na tom podobne jako ty, i kdyz je mi to divne. Hormony by se mnou jiz tolik cvicit nemusely.

    OdpovědětVymazat
  10. (10) byla na Markoffa. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. [8] nech ti to niekto prelozi do cestiny, pak si to skus precitat znova a snad pochopis co som pisal

    rulisa, btw. co je "kulajda a chnapky"?

    OdpovědětVymazat
  12. Radko... :-))) Ty puntičkářko, co ty nedokážeš vymyslet z jednoho překlepu e/y... :-)))

    Jdu hledat, kde pod Ghosta jsi co napsala. Jestli jako u něj... Moc jsem tzo nepochopila, ale určitě najdu. :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Radka dokáže z jednoho překlepu vymyslet ty nejkouzelnější věci pod sluncem. :-)))

    Kulajda je polívka brambory, kopr, houby, vejce, atd., trochu nakyselo. Chňapky jsou "Co si kdo chňapne, tím se dorazí". :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Ru: jezisi, to byl preklep? Ve snu by me to nenapadlo :o)

    OdpovědětVymazat
  15. Tak jsem ten komentář našla. :-)
    Radi, tos mi udělala schválně pro radost, viď? Že abych se už neužírala nad svou nebetyčnou pitomostí a viděla, že nejsem jedinej chaotik, kdo občas pošle něco někam úplně jinam... :-)))
    Ať žije Russel Crowe! (Budu se muset někde podívat, jak vypadá. :-)

    OdpovědětVymazat
  16. A eště sem ten zbloudilý komentář zkopíruju, s dovolením bez dovolení. :-)

    "Rulisa: Mela jsem dneska eroticky sen. Asi na me jde jaro. S Russelem Crowe (gladiator) Pritom se mi ten herec nelibi a nikdy jsem si ho zvlast nevsimala. Bylo to tak uzasne, ze jsem se rano vzbudila svezi jako by se stalo :o)"

    OdpovědětVymazat
  17. preklep to nebol ale aby ste to spravne pochopili tak si radsej myslite ze hej

    OdpovědětVymazat
  18. Markoff. To nebyl preklep, prece jenom!!! Je to mysleno jako strih na toalety v podniku v patek vecer :o) Ja vam to klidne prelozim :o)

    OdpovědětVymazat
  19. inak v suvislosti s tym pocasim a celkovo mavam skor chut na sex nez na milovanie, na ten narozdiel od neho docela myslim

    neviem ci sa rulisa spravne vyjadrila v clanku

    OdpovědětVymazat
  20. Rulisa tenhle rozdíl vnímá taky. :-) Dost často je to jen sex, to konkrétní ráno se chtělo čehosi jiného. :-)

    OdpovědětVymazat
  21. hm, ten druhy pocit som z vyssie popisanych dovodov ja eliminoval uplne

    OdpovědětVymazat
  22. Ruliso,
    pohled teoretika, hele:
    zkus si představit, že bys byla řekněme průměrnej chlap s pravděpodobně ucpanýma odplavovacíma kanálkama.

    To, co jsme, nám otvírá dveře k tomu, co budeme mít.
    Vidím Tvé dveře dokořán otevřené.

    OdpovědětVymazat
  23. 14: takže chňapky = švédská lednička?

    OdpovědětVymazat
  24. Neděle, kolem poledního. Louka, zrušený lyžařský vlek, dole vidět celé město, dvacet tisíc lidí pod dohledem. Nová tráva sotva vylezlá, zelená, sametová, loňská suchá trochu škrábe. Vzduch se tetelící - termika na konci dubna je nejsilnější z celého roku. Chtělo by se. Žeru oplatek.

    OdpovědětVymazat
  25. takze si mal keks a nie sex,drobný rozdiel

    OdpovědětVymazat
  26. hoďte na něj deku, nebo .. ......!



    OdpovědětVymazat
  27. Mark[on|off]: jo, tak nějank jsem to myslel ... :-)))

    teor: deku ... na koho? jestli na mě, tak ...
    hodte na nej deku
    zere jenom veku
    vsetky keksy sezral
    pretoze sex nemal

    OdpovědětVymazat
  28. fousek:
    Ale ne, na Marker pchece.

    fšichni:
    Víte co znamená Zasmipečit ?
    Je to ze seriálu Profesionálové a zkracuje to:
    ZAbít S MImořádnou PÉČí.



    OdpovědětVymazat
  29. 7,8,12,13: já jsem to teda pochopil tak, že se přemýšlení odehrávalo ve firmě (podniku) na hajzlu (toaletě) :-)))

    OdpovědětVymazat
  30. Teorku, prosím prosím, neentruj za těma komentářema, já se pak v těch mezerách ztrácím. :-))

    OdpovědětVymazat
  31. Aha. Zkusim se odnaučit.

    OdpovědětVymazat
  32. fous[eu|ek|ep]:[32] podnik je slusnejsia krcma/vinaren/pub, toalety su pomnozne cislo od zachoda/ov, nemyslim ze by som sa vyjadroval zlozito

    OdpovědětVymazat
  33. Hmmm... Řekla bych, že i na Slovensku je znám pojem hajzlík pro záchodek. :-) A "ve firmě (podniku)" - Podniková rekreace taky svýho času neznamenala, že se odehrává v hospodě. :-)))

    OdpovědětVymazat
  34. 35: jo tak ono to bylo v hospode - tak to jsem to slovo podnik opravdu blbe pochopil :-) ... to pak stavi prihodu do trochu jineho svetla - ne moc jineho, hlavni myslenka zustava :-)))

    OdpovědětVymazat
  35. [36] take infantilne zdrobneniny mate leda tak u vas v cesku, na slovensku necitime potrebu sa tak vyjadrovat

    pochopit, ze "v podniku" znamena "vo firme" moze len komous celym srdcom, nepoznam nikoho kto by tak vravel o firme kde pracuje, doby podnikov davno skoncili lebo aspon ja sa nepohybujem medzi nemakacenkami vyrabajucimi lokomotivy v podnikoch, cokolvek majuce v nazve podnik na s 99% pravdepodobnostou nejaky skostnately pohrobok komancov

    OdpovědětVymazat
  36. Teď jsem si vzpomněla, jak na bývalé škole udělal ředitel šílenej humbuk, když se jeden z žáků o škole vyjádřil jako o ústavu. Že jako škola není žádnej blázinec, či co tím chtělo to dítko naznačit... No, jo no... Pojem "vzdělávací ústav" ředitel taky na milost nevzal, že prý nejsme v CK monarchii. :-)
    Já holt mám nějak mylně zafixováno, že podnik je od slova podnikat. :-)

    OdpovědětVymazat
  37. Markoff: Slovo podnik je od slova podnikat. Teprve ted jsem si uvedomila ze slovo podnikat neznamena tisknout prachy nybrz podnikat prijemnou vecerni turu!

    OdpovědětVymazat
  38. ru: Zrovna jsem napsala ze otazka je, co podnikat :o)

    OdpovědětVymazat
  39. Původně asi synonymum od "konat", "činit" - ve významu mírně tvořivějším. Takže je fuk, jestli tůru nebo zisk. :-)

    OdpovědětVymazat
  40. Markoff 38: trochu komunisticky mi to slovo "podnik" znělo. Ale jsem si říkal, že jsi třeba nekonformní člověk a proto používáš netradiční slova.

    infantilní zdrobněliny - a co "dobre ranko", "panko velkomožný" ...

    OdpovědětVymazat
  41. fousek: a jeste rucicky bozkavam

    OdpovědětVymazat
  42. [43] fousek, neviem ako u vas ale u nas sa nic take nepouziva, mozno tak pred 150 rokmi, ale posl. 50-100 rokov uz nie...

    OdpovědětVymazat
  43. Markoff: Me zdravi Slovaci v praci rucicky bozkavam s hlubokou uklonou (to velkomozna pani len zasuskaju) Jsou nekde od Pezinku

    OdpovědětVymazat
  44. Markoff:
    tak ... "panko veľkomožný" mám nejspíš z nějaké scénky od Lasica-Satinský ...

    ale z "dobrého ranka" ani z "ručičky bozkávám" se nevykroutíš :-)))

    OdpovědětVymazat
  45. predpokladam ze sa jedna o ludi min 50-60r, pretoze nikto pod 40-50r sa nemoze takymito archaizmami zhovadit, to musia byt vazne uz len vymierajuci dochodci z akejsi zasitej dediny

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.