(Optimalizováno pro černobílé monitory)

20. 4. 2006

Nestaví...

Jede auto jede. Někam, jen tak, jednou vlevo, jednou vpravo, na kruháči kolem dokola. Jede k cíli Kam se zachce.

Jede a stopařům by i zastavilo, ale nezastaví.

Protože těžko vysvětlovat stopaři, že v tomhle autě možná dojede tam a možná zpátky.

Někteří stopaři mají cedule. Praha. Hradec Králové. Nebo jen Pha. HK.

Někteří stopaři cedule nemají. Někteří si je nevyrobili. Někteří jedou jen tak. Kam náhoda doveze.

Těm posledním by bylo jedno, jestli dojedou tam, a nebo zpátky. Ale jedou pořád tam. Protože stopovat se dá jen v jednom směru. A těžko vysvětlovat autům, co jedou okolo odtud i odtamtud, že je fuk, kam se dojede...

Leda si vyrobit ceduli Kamkoli. Nebo jen zkratku. KK. Oboustrannou. Vzít ji do ruky a vystrčit do silnice, přilepit na přední sklo.

Nikoho s takovou cedulí jsem zatím neviděla. Všichni vypadají, že jedou do Právě tam.

Takže nakonec se ti správní jenom neumí přiznat, a proto se nenajdou. Řekl kdosi.

Když jsem před časem jela jen tak a šoféři, co mě nabrali, se ptali, kam jedu jako do té finální cílové stanice, vymýšlela jsem si různý varianty. Taky trochu podle toho, kam jel ten dotyčnej.
Občas jsem to neodhadla a udala cíl, kterej byl z jeho směru o něco dřív, než by se mi líbilo. Ale už se nedalo změnit.

Někdy je nám hloupý přiznat, že chceme dojet právě někam, nebo jet jen kamkoli. Tak řeknem to, co se zdá být přijatelnější. A ten druhej jede podle toho.

Pak se ti správní nenajdou, protože se neumí přiznat.

27 komentářů:

  1. Vždycky jsem věděl, kam chci jet, ale nikdy jsem moc neplánoval, kudy se tam dostat. Spíš jsem se těšil z té cesty, i když některé uličky nikam nevedly.

    OdpovědětVymazat
  2. Na přední sklo se sice nic lepit nesmí, ale třeba by se to "KK" dalo čmárnout barvou na kapotu ... nebo sprejem :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dálniční známky se smí. :-) Tak by se to před esenbé mohlo vydávat za dálniční známku republiky KvadalKanal nebo Kanárských Kostrovů. Já bych to teda ukecala! :-)))

    OdpovědětVymazat
  4. A není "jet kamkoli" jen jiný výraz pro ... jen z pocitu, že jinde by mohlo být lépe ...

    OdpovědětVymazat
  5. věřím - že ty bys to ukecala :-)))
    krucinál, ale patří k jízdě "kamkoli" ukecávání ? :-)))

    OdpovědětVymazat
  6. Teprv nedávno jsem se naučil říkat věty jako třeba:
    nevím / neřeknu vám to hned, chci si to nechat projít hlavou / s tím, co teď vím se si o tom myslím tohle /
    A je to...Osvobozující

    A trochu z jiného soudku:
    úplně nejkouzelnější bylo odvážit se přestat říkat:
    nemůžu - a plácat se v zdůvodňování
    a místo toho začít říkat:
    nechci - a ignorovat (protože nesmyslné) požadavky na zdůvodnění


    OdpovědětVymazat
  7. (4) Ne, není. :-)
    (5) Heh... Tak asi jenom když se chce. :-)
    (6) Jo.:-) Ze soudku zas ne až tak dalekýho...

    OdpovědětVymazat
  8. teor: z pohledu na délku svého života jsem se to naučil vlastně také poměrně nedávno. Včetně toho nechci. Bylo to obtížné - kdysi dávno ve škole bylo "nechci" drzost, pozvání rodičů do školy a následné represe. "Nevím" byl také průšvih, když po člověku bylo požadováno, aby věděl. Člověk to pak těžko zpod kůže vrostlé a zbytnělé vyhání :-)

    OdpovědětVymazat
  9. rulisa 7 - k 5: přijde na to ... ale polismeni jsou většinou chlapi a ty ukecávat mě nebaví :-)))

    OdpovědětVymazat
  10. já dostala jednou vostrej sprduňk za to, že nevím, kam jdu. odporovala jsem, že vím, ale že nevím, kde to leží, ale že zato tahle ulička je moc sympatická a že uvidíme, kam dojdem. no a pak tam budem.
    nějak to nevydejchal. škoda ho nebyla ;)

    OdpovědětVymazat
  11. Ruliso, jet a nevedet kam jsem delala pred dvaceti peti lety. nevim jak to delas Ty, beres deti na stop sebou a pak prekvapenmu ridici oznamis, ze vysednete nekde... treba urybnika :o) Tak to bych chtela videt!

    OdpovědětVymazat
  12. teor: muj muz nema nejmensich zabran rict ne, vzdycky takovy byl a je to jedna z vlastnosti kvuli ktere jsem si ho vzala. na celnici se nas zeptal policajt, zda bychom ho nevzali do nejblizsi vesnice. nacez muj muz muz pravil, ze nevzali, protoze on stopare nebere:o) Je to tak jednoduche....Taky jsem se priucila.

    OdpovědětVymazat
  13. (10) Teďs na to kápla. Když jsem takhle ze začátku říkala, dostalo se mi párkrát za sebou školení, co je to za divnou zábavu, navíc pro samotnou ženskou, že nemám rozum... No, lepší si vymyslet patřičný story s cílem cesty a důvody. :-)
    Ale některejm od pohledu "netradičním" typům jsem si nevymejšlela nic, ti to neměli problém vzít. :-)))

    OdpovědětVymazat
  14. (11) Jak vyplývá z předešlého, tyto akce podnikám bez dětí. :-) Kdysi, když ještě nebyly, teď, po dlouhé přestávce zcela úplné usedlosti, už spíš ojediněle.
    Starší je osůbka, kterou jakákoli nejistota budoucnosti vyšinuje, plánuje vše, je typ "první dovolená v Itálii, první auto, druhá dovolená v Itálii, první dítě"... či jak to bylo... - Mladší by asi byl pro, ale zatím je na stopování malej. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. kdysi jsem taky stopovala a proto obcas i stopare vzala. Po vdavkach byl s touto kratochvili definitivne konec. Pri stopovani jsem zazila neuveritelne veci:o) Jednou s kamoskou nas svezl gynekolog, ktery ji dokonce prohlizel na odpocivadle. Ja jsem byla uplne mrtva :o) Ukazalo se ze to je skutecne gynekolog a ona k nemu chodila pak jeste dalsich pet let!

    OdpovědětVymazat
  16. Eee... A kde na tom odpočívadle ležela? Na sedadle, nebo na kapotě? :o)

    OdpovědětVymazat
  17. Moje kamoska byla absolutni ranarka. Skutecny exemplar promiskuitni osoby. Behem stopovani prislo na rec, ze dotycny je gynekolog, nacez kamoska poznamenala ze by potrebovala zjistit jestli neni tehotna. Tak dotycny zastavil, vystoupili si, me hloupou husu nechali hlidat auto a sli kontrolovat potencialni miminko. Pry zadne nenasli :o)

    OdpovědětVymazat
  18. No, hlavně když žádný neudělali. :-)))
    Teda ale... Na odpočívadle... To museli jít hodně daleko, když si vezmu, jak to kolem odpočívadel vypadá... :-(

    OdpovědětVymazat
  19. si naspor par korun na letenku do Thajska ci Indie a zajdi si tam, zivot tam je lacny, mozes sa tam poflakovat aj par mesiacov ked ta to bavi spoznavat cudzich ludi

    btw. KK je samozrejme Kezmarok, nezhovadzujte sa...

    OdpovědětVymazat
  20. Aha... Tak dík za varování. Navrhnem parlamentu jinou zkratku. :-)

    OdpovědětVymazat
  21. [15]-[18]> Padám smíchy k zemi :)

    OdpovědětVymazat
  22. Tedy, musím se přiznat - jestli mi někdo mávne a bude mít před sebou ceduli KAMKOLI, tak okamžitě brzdím a s takovým člověkem pojedu..... no, kamkoli a navzájem si budeme cestou gratulovat, že jsme si to nahlas přiznali....8^)

    OdpovědětVymazat
  23. Myslel jsem, že Kežmarok je KE ... pak by to mohlo být KKNK (Kamkoli, ne Kežmarok ... :-)

    OdpovědětVymazat
  24. [23] KKNK Klein Karoo Nasionale Kunstefees (Klein Karoo National Arts Festival , South Africa)

    http://www.acronymfinder.com/af-query.asp?String=exact&Acronym=kknk

    OdpovědětVymazat
  25. :-)))
    Tak pak už fakt nemáme naději, že by se ti správní potkali. :-)))

    OdpovědětVymazat
  26. v jizni africe nestopovat :-)))

    tam by se stejně používala spíš cedule AW /AnyWhere/ - pokud tam teda mluví anglicky

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.