(Optimalizováno pro černobílé monitory)

3. 5. 2006

Blesk je loudal

...

"Nahlásil jsem vás na školení," pravil kolega aprobovaný přes výuku IT.

"Na jaký?" - Na zelený, strakatý... - "Na kdy?" opravila jsem pořadí důležitosti otázek.

"Na pátek odpoledne. Na tohle počítačový."

Kolegův prst odlepený z klávesnice zabloudil v seznamu školení všelikých stupňů.

"Ale to já už mám. I tohle."

Zaplaťbůh, obětovat v konečně nastalým jaru odpoledna nějakýmu školení, natož v pátek, ve mně nevzbuzuje nadšení ani maličko.

"Výborně!" zajásal pan kolega. "Tak vás hlásím na tohle s tou grafikou a digitální fotografií. A to je už zítra."

"Ehh..."

A pak že školství není flexibilní...

...

Hmm, ale třeba se tam poučím, jak na rozdíl od tiskáren z Tesca kupovat správnej digitální foťák. :-)


46 komentářů:

  1. Nejlépe strávený čas je čas strávený na školeních, které se týkají věcí, které už dávno známe a denně používáme, ale zúčastniti se jich musíme, abychom mohli dostati PAPÍR, který to stvrzuje...

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, tak o tom byla ta předchozí dvě, ještě v bývalé škole. Jsem to rok učila, až si někdo vzpomněl, že na to nemám papír. :-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Tu tiskárnu jsi, podle mě, koupila dobře. Těžko se hledá stejný model levnější. V MeTelescu mají takový objem, že mohou prodávat pod cenou ostatních. Digitální foťák koupíš taky dobře, už jsou mnohem cenově dostupnější. Byla by škoda, kdybys nekoupila. Něco mi říká, že patříš mezi lidi typu "s citem pro věc jako vždycky..." ....8^) Kolegovi a flexibilitě školství třikrát hurá! 8^)

    OdpovědětVymazat
  4. (4) byla na IO. :-)
    Jirko* díky. Vím, že bych nemusela mít stejný model, ale možná i lepší (rozhodně aspoň tím dizajnem:-), ale neva. Stejně z ní mám radost. :-)
    Ten digi si představuju zrcadlovku, manuálně komplet stavitelnou, rychlou, se super krátkýma časama a schopnou fotit koně a podcloňovat, atd. Jenže je jich tolik a tak různých... Nespěchám na to. Zatím by mi stačil novej objektiv k Zenitu, místo toho, co se mi na něm zasekly do sebe ty ostřící a clonící kolečka. :-)))

    OdpovědětVymazat
  5. 5: tak! rovnou zrcadlo! to je slovo Ženy! já měl vůbec první foťák 2002, překvapivě mě to chytlo, prodal, koupil jinej 2003, nepřestalo bavit, prodal, koupil 2004, a tam někde mě přestalo bavit prodávat a kupovat a prodal jsem naposledy a koupil 2005 konečně zrcadlo. Až to u Tebe bude akutní, klidně se ozvi, něco vyberem.
    Zenití objektiv by se asi v Praze ve Vodičkově ve FotoŠkoda dal objevit. Nebo naproti-nevim jak se ten bazar jmenuje.

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za nabídku, možná s eozvu s konzultací, až bude odhad, jak s financema po prázdninách (jestli bude dál práce).
    Do Prahy mám ale bohužel daleko. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. No páni, zrcadlo! Tak začni střádat. Ale musím uznat, jak říká teor, stejně bys u ní brzy skončila (já taky, heč - i když ta nejlevnější co existuje)

    OdpovědětVymazat
  8. (5) Tak u digiťáku se to už vyplatí hlídat - nejen parametry, ale i cenu (různý akce)... Ale proč odpovídám: Zenit M, ta ruská zrcadlovka na kinofilm? Jestli jo, tak jeden kus pietně uchovávám ve sbírce (vedle Kyjeva a dalších stařešinů), takže ten objektiv s tebou klidně můžu vyměnit.

    OdpovědětVymazat
  9. (5) u digiťáku se to ale už fakt vyplatí hlídat - nejen parametry, ale i cenu (nejlíp spadnout do nějaký akce). Proč ale píšu: Zenit M, ruská zrcadlovka na kinofilm? Mám jeden kus ve sbírce (vedle Kyjeva a dalších stařešinů). Takže jestli to je ono, tak objektiv s tebou klidně vyměním.

    OdpovědětVymazat
  10. [3] hej, uplne uzasne, az na to ze lepsi model rovnakej znacky mohla mat lacnejsie a porovnatleny model od inej znacky 2-3-nasobne lacnejsie, "tesco predava pod cenou" LOL ty srsis clovece normalne vtipom, videl si niekedy nakupuje ceny tesco? ja hej a mozem sa ti zarucit ze napr. instantne omackove cestoviny tesco ktore stoja 27 korun a ktore extremne zlavi kvoli datumu spotreby na 9 korun nepredava ani vtedy pod cenou, aby su bol v obraze, pravda u potravin niekde naozaj dotuje ceny (program Trvalo nizke ceny ho stal miesto reklamy utratenu cca miliardu min. rok, ale aj podla mna uzitocnejsie minute peniaze), kazdopadne u elektroniky ma marze min. 30%, odporucam zistit si tazko zistitelne velkoobchodne ceny, napovedou moze byt navsteva US webov kde som si mohol kupit moje sluchadla Koss The Plug za petikilo zatial co na Slovensku stali najmenej 1200-1500

    ad clanok, sice to bude pravdepodobne kurz riadne nafigu, kazdopadne vzdy lepsie ako ziadny, digitaky su dnes naozaj lacne, ked chces spravit taku dobru kupu ako u tej tlaciarne odporucam bozske znacky HP a Kodak, patria vazne k spicke!

    OdpovědětVymazat
  11. [8] jj, to mi pripada ako kupit 18r cerstvej vodicke 3 dni po vodicaku Mercedes ML, vsak u neho beztak nakoniec skonci, tak preco by sa na nom nemohla ucit a absolutne zbytocne ho mat predrazeny a nicit ho

    vazne uzasna logika, odporucat cloveku co nema ani svoj obycajny digitak rovno zrkadlovku ktoru nema ani x ludi ktori s digitakom uz vedia fotit poriadne

    OdpovědětVymazat
  12. Markoffe: delala jsem 6 let v obchodnim retezci. Tak trochu vidim pod poklicku obchodni politiky velkych kolosu. Podle me mas pravdu tak na 50 %. Marze 30 % je standard, optimum 35%. Cenova politika se nedela marzi nybrz nizkymi nakupnimi cenami, ktere domlouva centrala dle franchise smluv. Prakticky je nelze prebit. Nevim co rozumis pod nakupem US vebu, ale nelze srovnavat internetovy obchod s obchodem kamennym a to v mnoha ohledech, ktere urcite znas. V internetovem obchode mas VZDYCKY zbozi nejlacinejsi, samozrejme lacinejsi o riziko spojene s takovou transkakci. Bozske znacky HP i Kodak jsou nabizene v naprosto ruznych kategoriich tj. i pro zacatecniky. Rozumi se pod tim lacina tiskarna a predrazena miniaturni napln.

    OdpovědětVymazat
  13. Ruliso, prosím tě, mám takový problém. Zdánlivě nesouvisející s diskutovaným tématem. Víš, stydím se tak nějak na to zeptat, ale zdá se mi, že přišla ta pravá chvíle: "Jak děláš svíčkovou, aby se ti nedělaly cucky v omáčce?!" Nerad to tady ruším, ale v této chvíli vážnější problém nemám. Asi. Mám takové obavy, že má chyba spočívá ve snaze smíchat sudené s teplým. A tak se ptám: "Kde je pravda?!" 8^)

    OdpovědětVymazat
  14. Rozhodně doporučuji výrobek od firmy, která dělala už dříve fotoaparáty na film (Olympus, Canon, Nikon etc. -vzhledem ke kvalitní optice i mechanické části) - dobrý přehled je na www.megapixel.cz, protože tam mají dost informací a rozumné ceny. Například Olympus E-system E-300 Kit tam mají za 17 tisíc, a to už je slušný přístroj. Ale za pár měsíců tam mohou mít už zase něco lepšího.

    OdpovědětVymazat
  15. radka: pro IT se mi osvědčil www.alzasoft.cz - mívají tam promo akce, takže před rokem jsem tam koupil 17" LCD monitor Acer za pouhých 5 tisíc a laser tiskárnu Panasonic s oboustranným tiskem za 4 tisíce. Velké obchodní řetězce, kde prodávají univerzálně všechno, nemají takřka žádný výběr, ale když má člověk kliku, může tam pořídit slušné zařízení za dumpingovou cenu (zpravidla díky ukončování výroby a vyprazdňování skladu výrobce).

    OdpovědětVymazat
  16. Ru: v Praze samozřejmě cokoli budeš potřebovat vybavím.

    OdpovědětVymazat
  17. [13] reagoval som na ten vtip ze "tesco predava pod cenou", cenova politika sa robi cimkolvek, aj nizkymi nakupnymi cenami, aj marzou, pre zakaznika je podstatne v principe len marza, to je vec ktoru sa da hybat

    porovnavat kamenny a netovy obchod mozem absolutne bez problemov, kamenny obchod ktory mi nedorovna cenu na cenu inetoveho obchodu to moze zabalit, nehovoriac ze v USA je cena v inetovom obchode = cene v kamennom a prakticky aj u nas, davno su tie doby ke si mohli dovolit mat kamenne obchody vyssie ceny

    a o akom riziku u inetovych obchodov vravis vdaka ktoremu maju mat nizsie ceny vazne neviem. nizsie ceny mozu mat jedine kvoli nizsim prevadzkovym nakladom ale urcite nie kvoli riziku, clovek je tam chraneny viac ako pri nakupe v kamennom obchode kde nema zo zakona moznost vratit tovar do 14 dni a pod. rozpravat ze inetove obchody su lacnejsie kvoli riziku je ako rozprava ze kto masturbuje oslepne a pod. mytusy starych materi

    a ze musi byt tovar v inetovom obchody vzdy lacnejsi je samozrejme nezmysel, nemam problem si najst kamenny obchod a drahsi inetovy obchod kde mozem prip. pripocitat naklady spojene s objednanim

    ano, spytaj sa kohokolvek v akejkolvek kategorii co si mysli o bozskych znackach HP a Kodak a co by si za peniaze ktore stoja v akejkolvek kategorii radsej kupil, schvalne ci ti povie aspon raz tieto bozske znacky vidlakov z vidlakova nakupujucich vyhodne super fotaky podla tesco/metro letakov

    posl. vetu som nepochopil, kedze ta sa tyka vsetkych znaciek ktore vyrabaju tlaciarni, ze tlaciarne predavaju s nulovym/min. ziskom a zarabaju zasadne na orig. naplniach, len hlupak dnes pozera pri kupe na cenu tlaciarne (ak ide len o tlaciaren), daleko podstatnejsie je ako je to s neorig. doplnovanim/naplnami, lebo u lacnejsich tlaciarni nez kupit napln je jednoduchsie zahodit celu tlaciaren a kupit si napln rovno s novou tlaciarnou, vyjde to prakticky narovnako, sem tam lacnejsie

    ale mozem ti to napisat este raz:
    US cena - 500
    SK cena - 1200-1500

    povedzme botasky nike
    AT cena - 1500
    SK cena - 2500

    OdpovědětVymazat
  18. Oj, člověk jednou usne neplánovaně brzo, a ona zatím tady taková smršť. :-)
    Tak postupně:
    Kornel: Ten můj Zenit je značně jetej, opoužívanej, nevím, jestli zrovna vhodnej do pietní sbírky. :-) Ale fakt je, že s nastávající sezónou mě ten objektiv začíná dost tlačit. :-)
    Mám ho zrovna na maštali, jak tam průběžně fotím rostoucího hříbáka, tak se musím zítra nebo někdy podívat, co to je vlastně přesně a co za objektiv. Otec má Zenita taky, ale jiný šroubování objektivu (jeho je přímo z Ruska).

    OdpovědětVymazat
  19. Markoffe, ostatní už nechám být, jen k (12) - uniká mi, jakej je pro fotografování rozdíl mezi digitálem a normálním foťákem. Z hlediska "osmnáctileté řidičky" /:-)))/ se mi jeví, že umět fotografovat není ani tak otázka zvládnutí čudlíků na přístroji, jako citu oka a zásad fotografování obecně platných.
    Navíc nechápu, proč bych si měla kupovat něco, o čem vím, že pro to, co fotografovat chci a potřebuju, mi nebude vyhovovat. Pár fotek z "obyč" digitálů i pár těch digitálů samých se mi do ruky dostalo. Děkuji, nechci. Promiň, ale přijde mi to, jako bych potřebovala auto na převoz koní, ale abych se to s ním naučila, tak si napřed mám koupit motorku. :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Jirka*: Ó díky, konečně téma hodné mojí ženské úrovně! :-)))))
    Leč bylo by to na dlouhé odborné pojednání, kterak svíčkovou moukou nezahušťuju a toliko rozmixovávám zeleninu, tudíž máš-li zájem o přesnější specifikaci svíčkové a la Mercedes ML, ráda se pověnuju podrobnému rozboru po mejlu. :-)))

    OdpovědětVymazat
  21. Ghost:- Právěže nevím, jak moc se co liší od sebe, někdo je spíš na Canony, někdo na Olympusy... Ale s tím, že jedině od firmy, která dělala foťáky i nedigitální, souhlasím. Digitál nedigitál, taky vidím jako důležitou kvalitu optiky. A potřebuju i jistou odolnost - závody se neodehrávají vždycky zrovna za ideálního počasí. :-)

    OdpovědětVymazat
  22. P.S. I kdybych se někdy v budoucnu rozhodla foťák kupovat po netu, stejně bych si musela několik "předvybraných finálových" typů napřed ošahat naživo v obchodě.

    OdpovědětVymazat
  23. Ru: když vidím v Praze Japonské turisty, takřka nikdy nemívají jiný přístroj než Olympus.
    Olympus či cokoli jiného - stejně je to větším dílem produkt z jiné části Asie.
    Určitě je dobré si to osahat v obchodě.

    OdpovědětVymazat
  24. 23: :-) jo, sáhneš si na něj, pomazlíš se s ním, on Ti ožužlá palec, a pak už spřádáš plány kde ty prachy vzít dřív. v mym pripade jsem se dotknul železne rezervy, ktera, jak pravi klasik, je nedotknutelna :-).
    Markoff nemá ponětí, má jen iluzi že ví fšechno :-)
    konkrétně: HP zrcadlo nemá, kde by ho vzali :-), Kodak s digizrcadlama začal - profi, prodával i stěny Canonům v dobách, kdy Canon s DSLR začínal, ale zaplatitelnou amaterskou DSLR nikdy neměl a nemá a už mít nebude protože s DLSR skončil.
    Koukni po cenách na:
    http://www.fischer-bernard.com/
    vyzkoušeno, mám odtamtud už druhý foťák a taky nějaký sklo.
    a pokoukej i po cenách objektivů, ať víš, do čeho deš :-)

    OdpovědětVymazat
  25. flexibilita je způsobena tím, že je to kolega přes IT :-)))

    když tak sem napiš jaký ten zenitový objektiv má být - v bazarech se najdou různé věci. :-)

    Markoff: sluchátka Koss jsou hodně dobré a ví se to o nich - tak proto si nasazují takové ceny - když se to za ty prachy kupuje ... a když to spočítáš, že by sis je koupil v US, přidáš náklady za dopravu na Slovensko ...

    OdpovědětVymazat
  26. 25+11: Hm, nepostřehl jsem prve ironii M. ohledně HP a Kodak. Přestřelil jsem. No, dobře mi tak.
    18: A taky vidím, že tenhle komentář jsem přeskočil. Co z toho vyplývá ? Že bych proti Markoffovi měl něco osobního ?

    OdpovědětVymazat
  27. 22: ad "od firmy která dělala i nedigitální" ... ani od jiných nemusí být špatné - HP má optiku Pentax, Sony zase Carl-Zeiss Jena ...

    kdysi jsem vezl stopem profesionální fotografku a ta to podávala tak, že ty Cannony, Olympusy a tak nejsou špatné, ale Nikon je Nikon :-)

    OdpovědětVymazat
  28. (19) No tělo svýho Zenitu bych z pietních důvodů nedal z ruky :-) Objektiv má typový číslo Helios-44-2, kupovanej tady. Pokud by to sedělo, tak se ozvi. BTW: dneska fotím na Camedii C-5060. Doporučil mi ji před dvěma roky jeden skutečnej fotograf jako přijatelnej kompromis mezi původním přáním mít zrcadlovku, cenou a rozměry. Jsem spokojenej... Ale možná jen proto, že jsem nikdy neměl v ruce skutečnou digitální zrcadlovku. Teda ten Kijev 6x6 byl fakt výbornej, až na tu váhu :-(.

    OdpovědětVymazat
  29. 28: chipy jim taky někdo dodá. a i ten "processing" se vyrovnává, dneska už jsou z kompaktů fotky z jednoho jak z druhýho, to před pěti lety, to byly rozdíly.
    Vážnější fotografové zpravidla táboří v táboru Canonu nebo Nikonu. V DSLR je Canon napřed díky tomu, že má zvládnutou technologii CMOS čipu, tímpádem míň šumí a je vhodný na dlouhé časy (astrofotografii). CCD totiž při dlouhých časech vypáluje barevné hotpixely, takže dlouhá expozice je barevnej cedník.
    Osobně jsem se nechal nachytat na lepší chip/processing Canonu, a nedohlédl jsem na jejich objektivovou politiku. V amatérské třídě nic moc kvalita, profi těžko zaplatitelná. Teď, když řeším objektivy, by se mi vybíralo v Nikoních líp. Takže to stojí takhle: Canon, ale jen když na to člověk má. Nikon mě osobně přijde přátelštější k amatérům.

    OdpovědětVymazat
  30. 29: Kijev ... to je ta sovětská kopie Leicy ?

    OdpovědětVymazat
  31. Jenže taková dobrá svíčková bez cucků, je nad všechny zrcadla...

    OdpovědětVymazat
  32. (31) To je tuším Fed. Kijev je klasická zrcadlovka na svitkovej film. Svým původem ale tak trochu německá, protože veškerou sovětskou optiku, najednou tak dobrou, vyvíjeli po 2. světový válce zajatí odborníci od Zeisse.

    OdpovědětVymazat
  33. Dva hlasy pro Nikon, jeden pro svíčkovou. :-)))
    Dnešní přezutí autíčka do letních botiček odsouvá foťák o další čtyři a půl tisíce. :-)))
    Jirko*, když do tý svíčkový rozmixuješ hafo zeleniny, co to do ní bylo naložený a dusilo se to v ní, tak žádný cucky nebudou. Hustý až kam. (Ale kuličky koření vybrat!) Stačí pak už jen tu smetanu a na žlučníkovej záchvat je zaděláno dostatečně. :-)

    OdpovědětVymazat
  34. [26] je to len o tom, ze tu nie je konkurencia a firmy si mozu dovolit predavat vyrobky predrazene o stovky percent oproti realnym cenam z US ulice, dokonca aj objednanie z USA k nam vyjde lacnejsie nez nakup u nas, mne ich nastastie predal znamy za US cenu, naozaj nie som ochotny prispievat europskym obzvlast predrazenym slovenskym vyzirkam...

    [28] jo, akurat ani Carl Zeiss nie je vzdy Carl Zeiss

    Canon, Olympus a Nikon su vsetko dobre znacky, ine bych na seriozne fotenie nekupoval, otazne je co je to seriozne fotenie (povedal bych ze to prevadza tak mozno 5% vlastnikov digitakov a ze medzi nich bude tazko patrit Rulisa a ze so zrkadlovkou spravi inu fotku ako by spravila s lacnejsim digitakom), ja mam inu znacku

    rulisa, abych ti to este raz zrozumitelne prirovnal k tej 18tke, nie je iste ze sa niekedy nauci poriadne jazdit tak aby vyuzila napr. ten Mercedes ML a na to jej tyranie auta a jazdne schopnosti bohate vystaci aj s Ford Focus, podla mna je vhodnejsie ked jej nebude stacit Focus prejst na lepsie auto nez aby sa jej zbytocne kupovalo nieco co mozno nikdy nevyuzije, tomu sa vravi plytvanie peniazmi, ale holt niektori ludia maju penazi asi plne mastale a tak kupuju zbytocnosti

    OdpovědětVymazat
  35. [35] abych to doplnil, Carl Zeiss robi pre Sony len dizajn, objektivy "Carl Zeiss" si ale vyraba Sony sama, skutocne objektivy Carl Zeiss Carl Zeiss pre Sony nevyraba, jedna sa len o licencovanu vyrobu, ja davam prednost originalom pred licenciou, ked mam na vyber, takze v dnesnej dobe bych sa vazne znackou "Carl Zeiss" na digitakoch Sony neohanal a toto plati dnes pre kopec znaciek taziacich z davnej minulosti ktora je akurat lepena na pokutne licencovane vyrobky s kvalitou podobnou ako maju vyrobky ktore schadzaju z rovnakeho pasu a davaju na ne menej zname nalepky/"znacky", viac info vid zeiss.de

    OdpovědětVymazat
  36. :-)))
    Tak abych ti to ještě jednou srozumitelně přirovnala: Když potřebuju auto na převoz koní, motorka je mi naprd a - světe div se - ani do Favorita tu kobylu nenacpu, to mám ověřený. :-)))
    O digisvětě víš určitě daleko víc než já. O focení a o mně - hm, hm... :-)

    OdpovědětVymazat
  37. Jinak ten Zenit je E a objektiv Helios 44-2 (2/58).

    OdpovědětVymazat
  38. (38)Ano, to je ono, viz (29, takže je to na tobě... Jinak Markoff má v mnohém pravdu. Dneska na dobrý fotky už nemusíš mít rovnou zrcadlovku. Tak bych chtěl mít Olympus E-1, ale nekradu :-) A ty tzv. profesionální kompakty od Olympusu nejsou na "běžný" focení vůbec špatný.

    OdpovědětVymazat
  39. V kategorii do 30 tisíc se dá i u renomovaných značek narazit jak na opravdu vydařený přístroj, tak na přístroj, který je v porovnání s většinou ostatních naprostý propadák. Asi nejlépe zaměřit se hlavně na užitnost v oblasti, kde bude přístroj nejvíce používaný, vytipovat si pár takových vhodných přístrojů bez přihlédnutí ke značce, osahat si u nich někde v obchodě ovládání - když to člověk má v ruce, hodně mu to napoví.
    Často lidé vydají dost peněz za přístroj s funkcemi, které nikdy nevyužijí, a časem začnou postrádat něco, k čemu v prvém nadšení při výběru nepřihlédli.

    OdpovědětVymazat
  40. (40) Právě. Většina těch foťáků má funkce, který vůbec nepotřebuju, ale nemá ty, co bych potřebovala. :-)

    OdpovědětVymazat
  41. Hmmm, touhle vlastností neoplývají jen foťáky :-)

    OdpovědětVymazat
  42. Markoff: aha ... tak o tom Carlovi Zeissovém a Sony jsem to nevěděl ... jak vidět, značka dnes stejně nic neznamená :-)

    ad 41: tak nějak bych to viděl s tím Mercedesem ML - spoustu funkcí na nic ... můj názor na Mercedesy je vůbec takový, že jsou dobré akorát na pomalou jízdu kolem chodníku a dělání dojmu. To takový Focus, ten má aspoň dobrý podvozek :-)

    OdpovědětVymazat
  43. Díky za tip, pročtla jsem pečlivě. Zrovna ty dva foťáky mě taky zaujaly, a taky mě zaráželo, proč je 350D se setovým objektivem tolika "v akci" - už jasný. :-)

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.