(Optimalizováno pro černobílé monitory)

24. 5. 2006

Je tlaková níž...

...a barometr padá hladina hlava tlak – či nějak tak to zpíval ten bývalý hudební kritik, co se rozhodl popřít tvrzení, že kdo neumí hrát ani zpívat, dělá hudebního kritika. Aspoň doufám, že jsem si to nepřetextovala. Já jak mám tu hlavu na hovno, tak i texty písniček se mi snáz a rychlejc doveršovávají, než vybavujou z paměti...

(Nevíte někdo, jestli se před „než“ v souvětí souřadném dělá čárka? Je tohle souvětí souřadné, nebo jen několikanásobný přísudek? Taky si už nemůžu vzpomenout... To jsou věci...)

Tlaková níže ve Včelích medvídkách prý seděla na komíně. Pamatuju si, že když jsem ještě byla městská, sedávala tlaková níže na drátech, na té nedotkaně řídké, a přece fascinující síti vedení trolejbusů a tramvají, záchranná síť, co držela šeď nebe před pádem do ulic, aby to lidi v nich nazamáčklo. A pak se ta šeď o ty dráty prořízla a pršelo...

Dneska nepršelo. Asi že tady v městě, kde není ani pořádná křižovatka se semaforama, nejsou ani dráty, o který by se níž mohla proříznout. Tak jsem seděla kolem poledne v parku na lavičce a čekala na synka, až skončí pohovor s paní psycholožkou, a dumala, jestli to stihnu otočit do práce na oběd, nebo ne. Jestli to má cenu, s tlakovou níží v hladině hlava tlak žaludek.

Kdyby pršelo, šla bych na oběd. Nepršelo. Seděla jsem na lavičce a koukala na lidi. Na nebe, co je bez drátů vlastně všude, možná proto ta šeď není tak těžká, neodříznutá nehrozí zavalením...

A pak šla kolem maminka s dítkem. Ani pomalu, ani rychle, tak akorát, aby krok vycházel oběma, po schodech, po písku cesty, po schodech... Povídali si. A chlapeček měl v té druhé ruce, kterou se nedržel maminky, bílou krysu. Gumovou, teda. V životní velikosti. Zamyšleně jí kousal koneček ocasu. V šedi nebe zářivě bílá krysa se hlavou dolů poklidně pohupovala sem a tam do rytmu chůze a tvářila se stejně spokojeně jako ti dva.

Co jsem z toho vlastně chtěla vyvodit za závěr... Nevím. Mám hlavu na hovno a už si to nepamatuju. Tak asi jen to, že občas není špatný vyprdnout se na oběd, když ho žaludek nepotřebuje, a zůstat sedět v parku. Třeba člověk uvidí bílou krysu. Nakažlivě spokojenou.

26 komentářů:

  1. ,o))) No já bych jenom dodala, že shodou okolností teďka poslouchám Včelí medvídky,o))) Pouštíme si je na dobrou noc,o) Medvídci totiž nebývají těhotní,o/

    OdpovědětVymazat
  2. To já šel dnes na matriku (ověřit jeden podpis) a tam si vyslechl hádavý rozhovor úřednice s omontérkovaným pracovníkem z cizích krajin o tom, že azbukou psaný podpis nesmí matrikářka ověřit, že si musí zajít k notáři. To jsem netušil. Chvíli se ten člověk dokonce snažil na chodbě naučit svůj nový podpis latinkou, ale asi za dvacet sekund to vzdal... Přitom jsem si vzpomněl na jedno vyprávění doktorky z vesnice, kde žijí převážně negramotní cigáni (snad je to správný tvar), kteří se podepisují křížky. Nedělám si srandu, každá generace má svůj počet zkřížených čárek a mají v tom docela pořádek. Jen mě napadlo, jak by jim ten podpis ověřovali.... Zpátky jsem šel parkem, který navzdory všednímu úterý neskutečně a drze voněl. Nesedl jsem si sice, ale schválně jsem šel tou nejdelší cestou a nasával nosem co se dalo, využívaje toho, že alergie se mi (ťuk a ťuk) vyhýbají dostatečným obloukem. (Heč!) Potom jsem přišel domu, cestou nikoho jsem nepotkal a nic zvláštního se mi nestalo. "Nemusí se vždycky konat venku vražda..." zpívají Buty....8^)

    OdpovědětVymazat
  3. čárka před než ... to záleží, jak rychle se to říká - když pomalu, tak s čárkou, jinak bez :-)

    OdpovědětVymazat
  4. :-)
    (jo a diagnózu ho-si-pa znám taky dobře)

    OdpovědětVymazat
  5. (3) Vybavujou semi pomalu, takasi tam ta čárka patří. :-)
    (2) Tak to s tím ověřením mi přijde hodně na hlavu, když ta ženská má ověřit okorát to, že tam něco napsal ten dotyčnej a někdo za něj... Křížky - věřím. No, ale když tak si vzpomenu na podpisy jistých hodně studovaných pánů, tak to občas jsou křížky taky - akorát "umělečtější". :-)
    (1) - Tak se vykašli na kupování testů a zajdi si k doktorovi na injekci - jestli jsi, tak ti sice od toho nepomůže, ale jestli nejsi, zbaví tě to pochybností. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. ...ne někdo za něj... patřilo...

    OdpovědětVymazat
  7. oni na matrice nechcou ověřovat ani kopii anglicky psaného textu - a to je latinkou ... u notáře jo, a ani to tam není o moc dražší ...

    OdpovědětVymazat
  8. S těmi podpisyje to zvláštní. Mně v bance říkali, že si tam místo podpisu můžu nakreslit co chci. Že je dokonce vhodné, třeba udělat normální podpis a přidat tam třeba nějaký malý obrázek a ten pak používat jen v bance.
    Ale zajímalo by mě, jak by u některých podpisů vyhodnotili, zda se jedná o podpis latinkou nebo třeba čínštinou. Já bych to nepoznal...

    OdpovědětVymazat
  9. A ještě navíc říkali čitelně (!) latinkou.... ale v tom parku bylo hezčejc, Ruliso...8^)

    OdpovědětVymazat
  10. hm, no ja zrovna pocuvam Sami Yusuf - Allahu, s tym ze je pobyt na cerstvom vzduchu zdravy sa neda nez nesuhlasit

    ja som mal inak nezaujimavy den, rano som vykonal dobry skutok kedy som v prvych 3/4 autobusu cestou do prace pozberal na tyciach povyvesovane letaciky nemenovanej pol. strany a na zastavke ich hodil do smetiaka (celkovo ma irituje tato forma reklamy zavadzajuca na tyciach v buse, obzvlast ma irituje pol. reklama a obzvlast ma irituje nemenovana strana)

    cesta domov v pocasi s dazdom na spadnutie skrz celu BA vcelku nezaujimava, bezne trva 10-12min busom, ale kedze na moju zastavku prisiel vcelku prepchaty bus rozhodol som sa ist peso na dalsiu kde nastupim na prazdnejsi spoj, ktory mi cestou tam usiel pred nosom a tak som sa na to definitivne vyprdol a siel az do Petrzalky peso tych par km, aspon som sa presiel po cerstvom vzduchu aj ked som to vobec nemal v plane

    pocasie by sa mohlo spravit, chcem sa pustit vonku do vychutnavania Monty Python-a, uz v praci som sa dobre pochechtaval :-)

    OdpovědětVymazat
  11. jo, jo, ano, ano. nevim co jeste dodat. Snad ze buzerace cizincu je vsude stejna a ze urednici to maji narizene v pracovni naplni.
    Mozna je buzerace cizincu v cesku o neco vetsi nez buzerace cizincu v EU. Ale mozna se mi to jen zda :o)

    OdpovědětVymazat
  12. Pozor, to nebyla buzerace.... úřednice mu to docela trpělivě a normálně vysvětlovala, chyba byla trochu v něm, když chodí na úřad a neumí ani trochu česky, měl si někoho vzít k sobě... spíš jde o to, že předpisy docela diskriminují vlastní podpis, ať už vypadá jakkoliv...

    OdpovědětVymazat
  13. Podle www.chmi.cz výběžek vyššího tlaku zase slábne. Tak hlavně přežít tu jarní únavu - prý trvá, než začnou dozrávat jahody. :-)))

    OdpovědětVymazat
  14. Ježíš, chmi... :-))) kdybych si to teď nepřečtla, tak žiju s tím, jak je od rána nádherně abude nejmíň do večera. A místo toho jsem koukla z okna... Zatracený chmi, čert mi je byl dlužen... :-)))

    OdpovědětVymazat
  15. Kdybys přečetla chmi a nedívala se z okna, tak bys myslela, že je bezmračno a jenom to předpovědníci píšou blbě :-)))

    OdpovědětVymazat
  16. a kdyby už opravdu všechno selhalo, tak rychle sem: http://objednavkypocasi.vimejak.cz/

    OdpovědětVymazat
  17. 16: venku prší, a na web, který doporučuje Jirka*, se nedá dostat - že tam někdo z vás byl a přehnaně experimentoval ! :-(
    :-)))

    OdpovědětVymazat
  18. Já se tam dostala, ale až poté, co jsem si "uhnula" z obrazovky čtečkou a roztáhla Škebli na celou plochu. Do tý doby totiž vždycky, když jsem na odkaz najela a on "ztloustnul", tak utekl o řádek níž. :-) Vypadalo to dobře, skoro jako naschvál, podezřívala jsem Jirku z čarodějnictví. :-)))

    OdpovědětVymazat
  19. casem jsem se tam taky dostal ...

    OdpovědětVymazat
  20. objednal - další rundu s kofolou ...

    OdpovědětVymazat
  21. tlakova niz. Zrovna dnes dopoledne jsem si na tu pisnicku a pak i na clanek vzpomnel. Sentimentalne a nostalgicky, takovy pocit husteho, ponure temneho, napjateho, nejisteho a vsevyplnujiciho stesti, podobneho tmave obloze s dratama jsem od toho jaroleta nezazil. Stejnobezne koleje uz davno rozvekslovaly vyhybky. Nicmene, jestli zase vyfotis nejake pekne draty, udelas mi radost, dratenice.

    OdpovědětVymazat
  22. Já... děkuju...
    Za vyhybkou se ale z vlaku docela dobře ohlíží zpátky, a až uvidím dráty...

    OdpovědětVymazat
  23. Dík :-)
    za chvíli vezu tátu na operaci s očima. Soukromníci operují i v sobotu.

    OdpovědětVymazat
  24. taky doufám. Riziko komplikací je prý malé.

    OdpovědětVymazat

KOMENTÁŘE UZAVŘENY

Blog bude pokračovat na http://rulisa.mzf.cz/

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.